جمعه 23 آبان 1393 - 18:51

یازهمین سفر استانی روحانی مشخص شد/ ضعف استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

مگر نه این است که وقتی پزشکی چندین بیمار دارد، آن که از نظر شرایط حادتر است را در اولویت کاری قرار می دهد، چرا اکنون دولت نسبت به فقیرترین استان کشور از نظر توجه دولت علیرغم سهم پررنگ در حمایت از نظام و ولایت بی توجه است.

گروه سیاسی – تکلیف مقصد بعدی سفر استانی دولت یازدهم مشخص شد، تا گلستان یازدهمین استانی باشد که میزبان دکتر روحانی و کابینه وی باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، چندی پیش از سوی برخی سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که اوایل تیر و قبل از شروع ماه مبارک رمضان هیئت دولت به این استان سفر می کند اما پس از محقق نشدن این وعده در آن تاریخ، بار دیگر اخباری مبنی بر موکول شدن به ایام بعد از ماه رمضان به گوش رسید.

20140905124343-روحانی

اما پس از این وعده ها و گمانه زنی ها و با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، هیئت دولت به محرومترین استان کشور یعنی کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرد تا علیرغم انجام چهار سفر استانی از ابتدای تابستان تاکنون و مشخص شدن برنامه سفر بعدی، این استانی چشمی امیدی به تدبیر دولت یازدهم نداشته باشد.

گفتن از سهم بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید نفت و گاز و برخورداری از منابع چشمگیر آب و همچنین ظرفیت های بالای این دیار از موهبات طبیعی و منابع خدادادی از جمله معدن، گیاهان دارویی، جنگل ها و نیز ظرفیت های کشاورزی و گردشگری تکرار مکررات است و در عوض با نگاهی به شاخص های توسعه و جایگاه این استان در صنعت و درآمدزایی برای کشور و مرور آمار بیکاری و همچنین جایگاه این استان در شکوفا شدن توانمندیهایش در همه حوزه ها به وضوح نشان می دهد علیرغم خدمات انقلاب اسلامی در سی و پنج سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد با توجه به داشته هایش فقیرترین استان کشور است.

بی شک اگر کهگیلویه و بویراحمد در مسیر صحیح توسعه قرار می گرفت و متناسب با آنچه از آن برده می شود و شهرک های در نزدیکی پایتخت و کلان شهرها با پول نفت و گاز آن ایجاد می شود به همین سرزمین توجه کافی از سوی دولتمردان می شد اکنون وضع به این منوال نبود و بیکاری و فقر از سر و روی این دیار نمی بارید. از همین رو انتظار می رفت دولت یازدهم که تدبیر را برای زنده شدن امیدها شعار خود کرد با تحقق این شعائر کهگیلویه و بویراحمد را خیلی پیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می داد و با سفر به این استان و آشنایی نزدیک با این «داشته ها و نداشته ها» مرهمی بر زخم های کهنه این سرزمین و مردمانش باشد.

مگر نه این است که وقتی پزشکی چندین بیمار دارد، آن که از نظر شرایط حادتر است را در اولویت کاری قرار می دهد، چرا اکنون دولت نسبت به فقیرترین استان کشور از نظر توجه دولت علیرغم سهم پررنگ در حمایت از نظام و ولایت بی توجه است.

ضعف استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

بی مهری و کم توجهی دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد کاملا مشهود است چرا که تعداد سفرهای وزرای این دولت به این استان نیز بسیار ناچیز بوده است که البته این ضعف ها را باید به پای کم اطلاعی دولتی ها نوشت و بی تردید ضعف استاندار و نمایندگان در اینکه نتوانسته اند دولت را مهمان خود کنند در این مقوله غیرقابل چشم پوشی است.

بهرروی سرزمین عمیقا محروم کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار سفر هیئت دولت بوده و خواهد بود تا شاید اینبار رئیس جمهور به قصد یک سفر کاری و غیرنمایشی بتواند نیازهای این استان را در بخش های مختلف تا حدودی برآورده کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. RR گفت:

    بویرجان استاندارونماینده های محترم فقط به دنبال جابجایی مدیران هستندوکاری به پیشرفت وآبادانی استان ندارن.توهم بهتره جوهرتو به سنگ نزنی .آخه این آقایان تنها به فکر اهداف شخصی خودهستند واز روزی که بر مسند نشسته اند هیچ پروژه ای به نتیجه نرسیده است اما در باب جابجایی مدیران ،شکرخدادرکشور رتبه دار هستیم آنهم رتبه اول.تبریک .تبریک

    • شاسگول گفت:

      واقعا …. هر کسی فقط به فکر منافع فامیل و خانواده خودشه چه استاندار چه زیر دستهاشون

  2. مطلع گفت:

    بویرجان اصل مسئله چیز دیگری است:
    استاندار و تیم مدیریتی استان وقتی فهمیدند که اصلاح طلبان با رایزنی در تهران قرار است جلسه ای با روحانی داشته باشن و روحانی هم موافقت کرده که این جلسه در سفر استانی برگزار بشه، هر دفعه بهانه میاورند که استان آمادگی میزبانی را نداره. اطلاع دقیق دارم که استاندار میدونه اگه این جلسه بین روحانی و مجموعه اصلاح طلبان حامی اش در استان صورت بگیره باید با استانداری خداحافظی کنه.
    حالا فهمیدی چرا نمیخوان روحانی بیاد اینجا؟

  3. همشهری گفت:

    عامل اصلی:نارضایتی اصلاحطلبان استان

  4. همشهری گفت:

    بی مهری و کم توجهی دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد نشانه ضعف استاندار و نمایندگان استانه .زیرا قومگرایی و طایفه بازی جای همه اینها را گرفته.نه پیشرفت استان نه بدبختی مردم و….مهمه.

  5. گچساران گفت:

    دارای حس ناسیونالیستی بسیار خطرناک و طایفه گرایی و عدم پیشرفت مرکز استان در زمان مدیریت ایشان و توان بسیارپایین ایشان در وزارتخانه ها و نارضایتی صدرصدمردم بویراحمد از تبیض عملکرد ان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مدیران بویراحمدحق ندارند؟؟؟؟ اقای استاندار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو که از سرعت خود مینازی گر به مقصد برسی استادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. حسینی گفت:

    هم نیا بهتره ایخا بیا….

  7. آزاد گفت:

    بی تردید ضعف استاندار و نمایندگان در اینکه نتوانسته اند دولت را ترغیب کنند در این مقوله غیرقابل چشم پوشی است.

  8. سجادحسینی گفت:

    باسلام.دولت تدبیروامید چه اقداماتی راقراراست انجام دهد دراین استان؟اصلادرسطح کلان دراین مدته نزدیک به دوسال چه اقداماتی جزمذاکرات بی نتیجه انجام شد که حرفی برای گفتن داشته باشد.ماانتظارداریم که بعدازگذشت زمان این بی تدبیری برچیده شودوشاهد روزافزون پیشرفت وتعالی وعمران وابادانی  باشیم.نان اتهامات برعلیه دولت قبل روزی به پایان خواهد رسید که چهارسال بگذرودرمحضر پروردگارومردم هیچ پاسخی نداشته باشین.

  9. سلام بويرنيوز گفت:

    استراتژی برخي حاشیه سازان دوست به سفر روحانی و ضربه زدن به خود است و تقويت شكافي است كه خود منشاء آن هستند و يقينا زيان آْن را خود خواهند ديد و خواهند برد. ابتدا لازم است بگويم بنده به عنوان يك شهروند ياسوجي هيچ كار و توقعي به 2 نماينده مركز استان و كهگيلويه بزرگ ندارم و اظهار نظر در باره آن عزيزان نمي كنم. در باره دكتر تاجگردون هم بماند….. همه ميدانند كه ضعفي در عملکرد دكتر خادمي استاندار از باب پيگيري، كار، مسايل توسعه و عقيده وجود ندارد و ضعف به برخي طمع هاي بيش از اندازه دوستان در جريان اصلاحات برمی گردد، بپذيريم در خیلی از جاها به استاندار کمک نکرديم و اجازه کار را به او نداديم و تازه بخاطر يكسري دنيا طلبي ها “نه خدمت به مردم” در كارش سنگ اندازي كرده و مي كنيم و نمي گذاريم تا توجه او به توسعه استان و تقويت نيروي انساني باشد و کاری انجام دهد. نبايد بيشتر دنبال صداي سياسي باشيم. شايد اشكال آقای سيد مسعود حسيني استاندار وقت با دوستانش هم همين بود تا استاندار بجاي تمركز بر روی توسعه استان دايم پاسخگويي حاشيه ها باشد. البته بايد پذيرفت مديراني كه با قلم خادمي از درون جريان اصلاحات مدير شدن كه تعداد آنان كم نيست تاكنون جهت روشنگري دوستان و مردم بخوبي عمل نكرده اند!!!!!!!!!!!!!!! بنابر اين نیامدن رئیس جمهور به استان هیچ ارتباطی به مسايل حاشيه اي و ذهن هاي منفي ندارد بلكه نيازمند يكسري هماهنگی، برنامه ريزي ها‌ و شرايط دارد، گرچه همه بارها شنيديم و خوانديم كه پیشنهاد حضور دکتر روحانی در استان از طرف استاندار محترم مطرح شده که به دلیل سفرهاي خارجی و نهايتا سرد شدن هوا و دهها آيتم كه زمينه گفتن آنها نيست سفر به زمان دیگری موکول شده است. شك نداشته باشيم كه استاندار با كارنامه درخشاني كه دارد و كارهاي خوبي كه در اين شرايط سخت انجام داده است از استانداران برتر كشور است و همانند ما مشتاق هرچه زودتر حضور رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان در استان است و استان حتي در فصل سرما هم آماده پذيرايي از دولت است. اما با خود فكر كنيم اگر سفر در فصل سرما باشد ما كه دم از خدمت به مردم مي زنيم و مردم بايد امكان لازم براي حضور رئيس جمهورشان را داشته باشند تكليف چيست؟؟؟؟؟ خواهش دارم خودمان قدرهمديگر را بدانيم و بي انصافي نكنيم و با سعه صدر تحمل همديگر كنيم كه انصاف، مردانگي و جوانمردي عملكرد و اخلاق اين استاندار را تاييد مي كند. بدانيم اصولگرايان به ما و عملكرد ما جز در راستاي خدمت به خلق توقع پست و مقام ندارند، همانطور كه در زمان استانداران قبل ما از آنها توقع و انتظاري جز خدمت به مردم نداشتيم!!!!!!! خدايا ما هدايت و به ما غيرت عنايت فرما تا احساسي نگويم و ننويسيم درود بر بويرنيوز بخاطر پوشش اين نظر

    • ناشناس گفت:

      کی حوصله داره اینارو بخونه بروکتاب بنویس ،کامنت یه خط دوخط پنج خط  نه یک صفحه

      • ناشناس گفت:

        شخصيت گرامي اتفاقا حوصله و بي نيازي از دنيا همين جاها معني پيدا مي كند پس با حوصله بخوان

  10. حق گفت:

    بویرجون خزانه خالی هست .

    • منصف گفت:

      جناب استاندار که در چندين مصاحبه اعلام کردند اعتبارات نسبت به سال گذشته سه برابر شده پس
      خزانه خالى نيست حالا ما نميدونيم قسم حضرت عباس را قبول کنيم يا دم خروس را ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

  11. كورش گفت:

    دوستان عزيز الان خزانه خالي است 35 سال قبل چي ايا همش بايد براي ما خالي باشد براي استان محروم و بدبخت بيچاره اي چون ما اين بهانه اي شده براي اونهايي كه يا عرضه اداره كردن استان را ندارند يا چشم ديدن توسعه استان را تا زمانيكه مسايل قومي و قبيله اي ايلي و طايفه اي بر اين استان و عوامل مديريتي ان سايه افكنده است همين آش است و همين كاسه

  12. ppp گفت:

    متاسفانه استان ماقدرنيروهاي امثال دكترخادمي رانميدانند وقتي مديريت درسطح كلان يامديريت دراستانهاي ديگر گرفتن افتخار افتخار شروع ميشودنمونها زيادن

  13. محمد گفت:

    بویر با سلام به نظر من تیتر را اشتباه و تخریبی انتخاب کرده اید اما هدف اصلی که همان ترغیب هیات دولت برای سفر به استان را خوب رفته اید کاش کامنت گذاران عزیز یه مقدار تامل بیشتری مصروف میداشتند اگر عدم سفر به یه استان مساوی با ضعف استاندار و نمایندگان است تا اینجای کار فقط 10 سفر انجام شده بنابر این سایر استان ها ضعیف هستند؟ به یقین نه

دیدگاه شما