چاپ این برگه

یازهمین سفر استانی روحانی مشخص شد/ ضعف استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – تکلیف مقصد بعدی سفر استانی دولت یازدهم مشخص شد، تا گلستان یازدهمین استانی باشد که میزبان دکتر روحانی و کابینه وی باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، چندی پیش از سوی برخی سیاسیون استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که اوایل تیر و قبل از شروع ماه مبارک رمضان هیئت دولت به این استان سفر می کند اما پس از محقق نشدن این وعده در آن تاریخ، بار دیگر اخباری مبنی بر موکول شدن به ایام بعد از ماه رمضان به گوش رسید.

20140905124343-روحانی

اما پس از این وعده ها و گمانه زنی ها و با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، هیئت دولت به محرومترین استان کشور یعنی کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرد تا علیرغم انجام چهار سفر استانی از ابتدای تابستان تاکنون و مشخص شدن برنامه سفر بعدی، این استانی چشمی امیدی به تدبیر دولت یازدهم نداشته باشد.

گفتن از سهم بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید نفت و گاز و برخورداری از منابع چشمگیر آب و همچنین ظرفیت های بالای این دیار از موهبات طبیعی و منابع خدادادی از جمله معدن، گیاهان دارویی، جنگل ها و نیز ظرفیت های کشاورزی و گردشگری تکرار مکررات است و در عوض با نگاهی به شاخص های توسعه و جایگاه این استان در صنعت و درآمدزایی برای کشور و مرور آمار بیکاری و همچنین جایگاه این استان در شکوفا شدن توانمندیهایش در همه حوزه ها به وضوح نشان می دهد علیرغم خدمات انقلاب اسلامی در سی و پنج سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد با توجه به داشته هایش فقیرترین استان کشور است.

بی شک اگر کهگیلویه و بویراحمد در مسیر صحیح توسعه قرار می گرفت و متناسب با آنچه از آن برده می شود و شهرک های در نزدیکی پایتخت و کلان شهرها با پول نفت و گاز آن ایجاد می شود به همین سرزمین توجه کافی از سوی دولتمردان می شد اکنون وضع به این منوال نبود و بیکاری و فقر از سر و روی این دیار نمی بارید. از همین رو انتظار می رفت دولت یازدهم که تدبیر را برای زنده شدن امیدها شعار خود کرد با تحقق این شعائر کهگیلویه و بویراحمد را خیلی پیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می داد و با سفر به این استان و آشنایی نزدیک با این «داشته ها و نداشته ها» مرهمی بر زخم های کهنه این سرزمین و مردمانش باشد.

مگر نه این است که وقتی پزشکی چندین بیمار دارد، آن که از نظر شرایط حادتر است را در اولویت کاری قرار می دهد، چرا اکنون دولت نسبت به فقیرترین استان کشور از نظر توجه دولت علیرغم سهم پررنگ در حمایت از نظام و ولایت بی توجه است.

ضعف استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد

بی مهری و کم توجهی دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد کاملا مشهود است چرا که تعداد سفرهای وزرای این دولت به این استان نیز بسیار ناچیز بوده است که البته این ضعف ها را باید به پای کم اطلاعی دولتی ها نوشت و بی تردید ضعف استاندار و نمایندگان در اینکه نتوانسته اند دولت را مهمان خود کنند در این مقوله غیرقابل چشم پوشی است.

بهرروی سرزمین عمیقا محروم کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار سفر هیئت دولت بوده و خواهد بود تا شاید اینبار رئیس جمهور به قصد یک سفر کاری و غیرنمایشی بتواند نیازهای این استان را در بخش های مختلف تا حدودی برآورده کند.