دوشنبه 28 مهر 1393 - 14:12

ابتكار جالب معاون دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج + (منوي غذايي دانشجويان دانشگاه و تصاویر)

دكتر قيطاسي يادآور شد: در بحث صبحانه نيز كه مورد تاكيد ما است؛ يك هزار و 500تومان است كه اين عزيزان مبلغ 500 تومان براي هر وعده غذايي مي پردازند.

معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ابتکاری جالب و با هدف جذب مشارکت بیشتر دانشجویان دانشگاه، مسائل مرتبط با این حوزه را با نظر خواهی از آنان و همچنین نمایندگان صنفی دانشجویان انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ ژتون دانشجویی! واژه آشنایی برای همه کسانی است که بخشی از عمر خود را در محیط هاي ” دانشجویی” گذرانده اند. البته در کنار این “واژه آشنا” نام دیگری نیز تداعی کننده اين خاطرات بوده و آن “خوابگاه” است که به نحوی با “ژتون و غذای” دانشجویی ارتباط مستقیم دارد و شاید در کنار اصل مهم و اصلی آموزش و یادگیری، همین دو ” واژه” باشند که تداعی کننده خاطرات دانشجویی هستند.

1

اما در این میان روش دکتر قیطاسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ” نظرخواهی” از دانشجویان و مشاركت آنان در امور مربوطه به خود از جمله برای مشخص شدن ” منوی غذایی” آنان و در ادامه ارائه نظرات هر دو طرف به متخصص تغذیه دانشگاه جهت نهایی شدن؛ در نوع خود جالب توجه است؛ به گونه ای که منوی پیشنهادی ارسالی وزارت بهداشت، با نظرخواهی دانشجویان دانشگاه تنظیم شده و در کنار آن نظرات ” متخصص تغذیه” نیز لحاظ می شود تا براي ” تغذیه ” سالم جای هیچ بحث و مشکلی وجود نداشته باشد.

البته در کنار این موضوع یک نفر نیز به عنوان” ناظر دانشجویی” در “سلف سرویس” تعیین شده تا بر کیفیت و کمیت غذا نظارت داشته باشد و در صورت هر گونه مشکل احتمالی مراتب را به مدیر دانشجویی جهت پیگیری اطلاع دهد.

اینکه دانشجویان ” دانشگاه علوم پزشکی یاسوج” چه غذاهایی در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام صرف می کنند و اصولا این نوع غذاها مورد تاکید متخصصین تغذیه است یا خیر؟ و دیگر اینکه هزینه هر بار ناهار و شام دانشجویی چقدر می شود، موضوع این گزارش است که اطلاعات جالبی در آن ارائه می شود.

در این باره معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشک یاسوج می گوید: وزارت بهداشت تصمیم گرفت منوی غذایی دانشگاه های علوم پزشكي کشور را به هم نزدیک کند، به نحوی که اصول تعذیه ای دانشجویان نیز در آن رعایت شود.

دکتر ایزدپناه قیطاسی افزود: در این راستا، مسئولان مربوطه با ارسال بخشنامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاکید بر اینکه تامین تغذیه دانشجویی به عنوان یکی از محورهای اصلی خدمات رسانی به دانشجویان خواستار ارئه نظرات آنان با هدف مشخص شدن راهکارهای اجرایی جهت ایجاد هماهنگی بیشتر در بخش تغذیه دانشجویی شد

وی ادامه داد: در نهایت پس از بحث فراوان و بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان و متخصصین تغذیه، یکی از راه های مناسب برای ایجاد هماهنگی در این زمینه و ارائه خدمات در بخش تغذیه دانشجویی را تعاریف وعده های غذایی، ارائه منو و برنامه های پیشنهادی غذایی یکسان اعلام كردند که با ارسالی منوی مشخص شده، پيشنهاداتي جهت اجرا و يا بررسي به دانشگاه ابلاغ شد.

2

دورچين هاي غذايي مشمل هزينه نمي شود

دکتر قیطاسی با بیان اینکه در کنار منوی غذایی، دورچین غذا نیز مطرح شد و در این زمینه بررسی کارشناسی صورت گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه تامین سلامت دانشجویان مورد نظر بود، لذا اقلام غذایی مانند ماست، سالاد، انواع میوه، انواع سوپ و سبزیجات پخته جزء دورچین غذا در نظر گرفته شد که بابت آن هزینه ای از دانشجو دریافت نشود؛ اما دوغ، زیتون، دلستر، ترشی،انواع ژله و حلوا به عنوان مازاد غذا لحاظ گردیده و بابت نحوه ارائه و دریافت هزینه آن از دانشجویان هزینه دریافت شود.

افزايش قيمت وعده هاي ناهار و شام به 800 تومان

معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین گفت: اندک زمانی بعد، یعنی در اوایل شهریور ماه امسال، وزارت بهداشت با صدور بخشنامه ای جدید قیمت ژتون غذا در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را مشخص و دانشگاه های علوم پزشکی از جمله یاسوج را ملزم بر اجرای آن نمود.

دکتر قیطاسی تاکید کرد: بر اساس این بخشنامه و با اشاره به صورت جلسه نشست دبیران مناطق پنج گانه شورای مشورتی امور رفاهی داشجویان قیمت ژتون وعده ناهار و شام 800تومان و وعده صبحانه به دلیل اهمیت ویژه در حفظ سلامت دانشجویان، بدون افزایش قیمت هم چنان 500 تومان ماند و ما نیز همراه با سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به اجرای آن اقدام نمودیم.

3

وي در پاسخ به اين سوال كه هزينه هر وعده غذاي دانشجويان چقدر است كه دانشجو براي ناهار و شام 800 تومان پرداخت مي كند، گفت: ناهار هر دانشجو، 6هزار و 500تومان و شام براي هريك دانشجو 5 هزار تومان هزينه مي كند كه از اين مبلغ، دانشجو فقط 800 تومان را پرداخت مي كند.

دكتر قيطاسي يادآور شد: در بحث صبحانه نيز كه مورد تاكيد ما است؛ يك هزار و 500تومان است كه اين عزيزان مبلغ 500 تومان براي هر وعده غذايي مي پردازند.

4

تاكيد بر مشاركت پذيري دانشجويان

دکتر قیطاسی تاکید می کند: براي رفاه حال دانشجويان و مشاركت پذيري آنان منوی ارسالی وزارت بهداشت را در اختیار نماینده شورای صنفی دانشجویان دانشگاه قرار داده و از آنان خواستیم منوی پیشنهادی خود را نیز مشخص کنند تا در نهایت هر دو منو را در اختیار متخصص تغذیه گذاشته و جهت تصمیم گیری نهایی و اجرای آن جلسه ای تشکیل شود.

وی ادامه داد: اين جلسه با حضور نماینده شورای صنفی، متخصص تغذیه، مدیر دانشجویی و کارشناس تغذیه معاونت تشکیل و هر دو منوي پيشنهادي مطرح شده، در جلسه طرح كرديم.

دکتر قیطاسی ادامه داد: تاکید ما به دانشجویان دانشگاه این بود که منوی تعریفی آنان حتما ارزش های غذایی شامل” پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و چربی ها را داشته باشند و برای این که این مهم محقق شود نسخه نهایی منوی غذایی را با حضور نماینده آنان و “متخصص تغذیه” دانشگاه قطعی کردیم.

 

وی یادآور شد: البته ما به این جلسه نیز قناعت نکرده و این نکته به دانشجویان اعلام شد که پس از گذشت مدتی از زمان اجرای ” منوی غذایی” نظر سنجی شود تا مطمئن شویم این رویه مورد تاکید و تایید دانشجویان است و خوشبختانه این مهم اتفاق افتاده و قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه آن را تایید نمودند.

دکتر قیطاسی با بیان اینکه در این مدت گاهی اوقات دانشجویان خواهان تغییرات جزئی در برنامه شده بودند که به تناسب شرایط با آنان همکاری کردیم، تاکید نمود: تلاش ما ارائه خدمت مطلوب به دانشجویان و تاکید بر ” تقویت تعامل و همکاری متقابل” با آنان است و این رویه همچون گذشته تدوام خواهد داشت.

منوي غذايي فعلي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ياسوج

ایام هفته ناهار شام صبحانه
شنبه چلوخورشت قیمه مرغ سوخاری با خیارشور و سس تک نفره دو عدد تخم مرغ با سیب زمینی آب پز +شیر
یک شنبه چلوجوجه کباب با دوغ و گوجه ماکارونی(منوی دوم:پنیر و خیار گوجه) نان، مربا و کره+ شیر
دو شنبه چلوخورشت قورمه سبزی عدس پلو با ماست+مرغ و کشمش دو عدد تخم مرغ با شیر
سه شنبه چلوکباب کوبیده با ماست و گوجه خوراک لوبیا و قارج(منوی دوم:سالاد الویه +گوجه) پنیر+ شیر
چهارشنبه زرشک پلو با مرغ استامبلی پلو+ماست حلو+شیر
پنج شنبه سبزی پلو با ماهی و لیموترش کوکوسبزی با ماست(منوی دوم:تخم مرغ، سیب زمینی، گوجه و سس تک نفره) عسل، کره+ شیر 
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=125041
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بخه !!!!!!!!!!والا ایما هفته یکی ازاینونگیرمونیایه
    زیادزیادشونه په مه طلب چی دارن !!!؟؟؟؟؟؟
    فردا هم قوت بارشونیسو درس نیخونن بین تمام دانشگاههای ایران هم آخرن 

    • علوم پزشکی گفت:

      بندی خوا کوکو سبزیشه بکنی تی بز وش نیخره.مرغشه باور کن جونور لو وش نینه. گپ لوبیاشه نزنم بهتره.ای لیستی ک ایبینی فقط اسمشو قشنگه تازه چی و بارمو بو یا نه هزینه غذانه وزارت داره ایه هم پیله کونه بدن و خمو حالمو خش ترره

    • ناشناس گفت:

      خیلی بامزه حرف میزنید خوشمزه خوشمزه …  
      نیایه….. په مه طلب  خخخخخخخ

      • ناشناس گفت:

        مو خ نه دانشجويم اصلا كاره اي نيسوم كه نظر بيوم ولي هوس كردم بيام تيتو بخروم

  2. ناشناس گفت:

    که چی؟

  3. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر قیطاسی

  4. ناشناس گفت:

    جالب بود! حالا این قدر بهشون می رسن چیزی هم بارشون هست؟ شک دارم…..

  5. رضا گفت:

    به این میگن ابتکار ای خدا

    • ناشناس گفت:

      رضا جان! وقتی برای دانشجو شخصیت قائل شده و ازشون نظر بخوان و کنار اون نظر متخصصین امر مورد توجه قرار بگیره، اگر ابتکار نیست پس چیست دلبندم!!

    • تقی گفت:

      من هم که متوجه این ابتکار جالب و خارق العاده نشدم.

  6. ناشناس گفت:

    دکتر قیطاسی انسانی ارزشمند است . دروود خدا بر دکتر عزیز

  7. مهرداد گفت:

    بخورین ویک کلام هم نخونین.

  8. ر گفت:

    خاک بر سر دانشجویی که معدلش کتر از 18 بشه والا هونه باباشو ایطور احترامشو نیکردنه

  9. اگاه گفت:

    قابل توجه همه عزیزان.. د دوره های قبل و سالهای قبل که دکتر مرادیان معاونت دانشجویی بودن هم نظر سنجی صورت میگرفت و برنامه غذایی در حد غذاهای رستو.ران هم بود…البته شورای صنفی فعالی حضور داشتن

  10. دلسوز......001 گفت:

    پ جمعه چه؟؟؟؟؟؟؟؟و شله ماشكي هم قانعيم.دلم لك زيه سي ترش

  11. دلسوز......001 گفت:

    از شوخي بگذريم منو غذايي كه به اين دانشجويا ميدن بعد چهار سال لباس اندازشون گير نمياد-كاش يه جا اينا مثلا مينوشتن هويج پخته با كاهو و كلم و 10 عدد زيتون- اونوقت تو رسانه ها ميگن سكته هاي قلبي عروقي زياد شده

  12. ناشناس گفت:

    (برای ناهار هر دانشجو، ۶هزار و ۵۰۰تومان هزینه می کند)—->> زرشک

  13. علی گفت:

    من امسال به سه دانشگاه دولتی کشور رفتم و این که شما میگید هیچ گونه ابتکاری توش نیست.

  14. یکی از بدبخت های دانشگاه یاسوج گفت:

    بله غذاها عالی هستن ولی بیاین امکانات دیگه دانشگاه رو ببینید بعد باید خونه باباهاشون بد تر بوده یه اینترنت یه سیستم کامپیوتر درست نداریم همه برای یه سیستم درست کلاس به کلاس میگردن فقط شکم سیر کردن که نیست امکانات هم مهمه که ما نداریم

دیدگاه شما