یکشنبه 27 مهر 1393 - 0:28

داعش ، از زایش تا مخالفت فاحش

محسن یزدانی

« محسن یزدانی » – اصطلاح داعش مخفف دولت اسلامی عراق شام می باشد.اصطلاحی که حدود یک سال وخورده ای پیش تحت عنوان جنگجویان جهادی، که علیه دولت بشاراسد در سوریه می جنگند ازرسانه های غربی وکشورهای عرب منطقه اعلام گردید و از سوئی رسانه های طرف مقابل اعم از دولت سوریه ، جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و بعضی از کشورهای منطقه ، تحت عنوان تروریسم و نیروهای تکفیری ، سلفی و وهابی مطرح گردید ، در واقع داعش زائیده تفکرغربی ها ، امریکا و کشورهای عربی مثل عربستان و قطر میباشد که فلسفه بوجود آوردن آن ، مقابله با تفکر شیعه گری در کشورهای ایران ، سوریه ، لبنان و عراق میباشد که مورد حمایت مالی و نظامی آنها قرارگرفت و آن را به انواع تجهیزات نظامی ولجستیکی ، ماهواره ایی واینترنتی و… تجهیز نمودند و این استراتژی را از سوریه وکشتارمردم آن آغاز و ادامه آن ، سر از سرزمین عراق و ملت مظلوم آن در آورد که حدود 35 سال است که این کشور و ملت مظلوم ، تبدیل به آزمایشگاه جنگ افزارهای آمریکا و غربی ها شده است و امروز اوج این تراژدی را در کوبانی مشاهده می کنیم . این گروه شورشی که از سراسر دنیا جمع شده اند و پایتخت انها شهر رقه سوریه می باشد تا حدود دو سه ماه پیش ، از طرف غربی ها بعنوان نیروهای انقلابی و جهادی معرفی می شدند ، تا اینکه یک مرتبه تغییر نام داده و بنام دولت اسلامی عراق و شام اعلام حضور کردند و مناطقی از عراق را هم به اشغال خود در آوردند و سپس بنام دولت اسلامی مبتنی بر خلافت اسلامی اعلام موجودیت کردند و از تمام مسلمانان دنیا خواستند تا با ابوبکر البغدادی رهبر این گروه بعنوان خلیفه مسلمین بیعت نمایند و پاره ایی از اعمال صدر اسلام را در مناطقی از عراق و سوریه به اجرا دراوردند . بعنوان مثال از مسیحیان عراق خواستند یا مسلمان شوند یا جزیه پرداخت نمایند و استفاده از عباراتی چون شمشیر که درصدراسلام رواج و کاربرد داشته است. البته باید یاداور نمود که تمام اعمال این گروه یاداور دوران جاهلیت قبل از اسلام و صدر اسلام می باشد .اما امریکا و کشورهای غربی و عربی که زایش داعش از تفکر آنها منتج شده بود وقتی به نیات این گروه وحشی پی بردند ، آن موقع متوجه شدند که چه ماری درآستین خود پرورش داده اند و چه خطر بالقوه ایی که آینده آنها را تهدید خواهد کرد ، ناگهان در یک چرخش تمام عیار به مخالفت فاحش با گروه داعش و تشکیل ائتلاف بین المللی بر ضد آن پرداختند ، زیرا از ترسیم و تصویر داعش بدست خود کاملا آگاه بودند و می دانستند که چه بذری کاشته اند .
باورها و اندیشه های داعش از جمله : تشکیل دولت فراگیر اسلامی در سراسر دنیا و توسعه ارضی و سیاسی جهان شمول این گروه ، خطر بالقوه ای بود که دوستان دیروز و دشمنان امروز داعش را به رعب و وحشت واداشت و وادار به مقابله و راهکار برای برچیدن داعش نمود و این در حالی است که رفتار های دوگانه آمریکا را اکثرماها شاید به نوعی شعار از سوی مخالفین آمریکا تلقی میکردیم اما باید بپذیریم که در مورد داعش کاملا صداقت دارد و داعش زاییده تفکر آمریکا و کشور های غربی و عربی برای نابودی دولت سوریه و مقابله با شیعه گری بوده و اکنون ، چون داعش برای آنها خطربالقوه ایی است که در آینده بالفعل خواهد شدومنافع آنها را تهدید می کند به مقابله با آن برآمده اند و در سوی مقابل ، جمهوری اسلامی شاید تنها کشوری بود که از بدو اولیه داعش به مقابله با آن برخواست و در سوریه و عراق ، از طرق مادی و نظامی و نیرو ی انسانی ، چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم وارد جنگ با داعش گردیدو از سوی آمریکا و کشورهای غربی و عربی به عنوان حامی تروریسم معرفی شد وداعش را نیروی جهادی و انقلابی نامیدند ، اما جمهوری اسلامی درهمان اوانِ زایش داعش ، به آنها اعلام خطر کرد که داعش روزی دامان شما را خواهد گرفت و دیدیم که داعش در اولین فرصت تبعه های آمریکایی و انگلیسی را گردن زد.
داعش یا دولت اسلامی در واقع زائیده ی تفکر غربی عربی ، آمریکایی و ادامه تشکیلات یک گروه از سنی های جهادی در عراق به رهبری ابومصعب الزرقاوی می باشد ، زرقاوی از اعضای القاعده بود و در سال 2006 در عراق کشته شد . او در اعلامیه های خود همواره به فتوای ابن تیمیه استناد میکرده است . ابن تیمیه ، پدر معنوی همه گروههای جهادی ، سلفی وتکفیری میباشد . اوهرگونه تعامل با مشرکین و کفار را حرام میداند . شیعیان و تفکرات آنها را مردود و آنها را کافر میداند . برپایی حکومت دینی و اسلامی در سراسر دنیا از اعتقادات اوست .
دولت اسلامی (داعش) نوع حکومت خود را خلافت اسلامی و خلیفه ی خود را ابوبکر البغدادی اعلام کرده ، مرکز آنها فعلا شهر رقه دراستان الرقه سوریه می باشد و بغداد پایتخت مورد ادعای آنهاست .
باور ها ، اعتقادات و اقدامات داعش : تشکیل حکومت فراگیر اسلامی ، در منطقه و تمام سرزمین های اسلامی و سراسر دنیا ، برداشتن مرزهای کنونی بین کشورهای اسلامی که حاصل تجزیه ی امپراطوری عثمانی می باشد و این مرزها باید به حالت پیش از جنگ جهانی اول برگردد و کلیه ی کشورهای اسلامی باید یک دولت داشته باشند و این مرزهای ارضی و جغرافیایی برچیده شود .جهادگرایی ، سلفی گری، وهابی گری وشیعه ستیزی ازفعالیتها وجزء ایدئولوژی آنهاست . آنها به نوعی به تبلیغات و جنگ روانی در سطح دنیا پرداخته اند ، از جمله جهاد جهانی و چاپ نقشه ی جهان با یک دولت اسلامی ، مخصوصأ کشورهای حوضه ی امپراطوری عثمانی ، از آسیای میانه تا ترکیه ، شاخ آفریقا ، خاورمیانه و خراسان بزرگ ، که ایران امروزی جزئی از آن می باشد……

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=124831
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسینی گفت:

    با تشکر از جناب یزدانی که همیشه با قلمی شیوا و متین که نشان آگاهی و اطلاعات جامع و مانع ایشان می باشد به ارائه مطالب سیاسی می پردازند .

دیدگاه شما