شنبه 8 شهریور 1393 - 9:14

مراسم مردم‌آزاری شبانه در مسیر باغ‌های تفریحی یاسوج

خضران قاسمی

مردم‌آزاری نیمه‌های شب توسط همراهان عروس و داماد برای مردم منطقه محمودآباد چنان فضایی ایجاد کرده که بیشتر ساکنان به فکر فروش منازل خود هستند.

 مردم‌آزاری نیمه‌های شب در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که منشأ آن باغ‌های تفریحی شهر یاسوج است زندگی را بر ساکنان مناطق نزدیک به این باغ‌ها از جمله در منطقه محمودآباد تنگ کرده است.

مدت‌هاست که حرکت کاروانی و پیوسته اتومبیل‌های همراه عروس و داماد در نیمه‌های شب تا ساعات اولیه صبح با ایجاد اصوات گوش‌خراش و رفتارهای نابه‌هنجار و غیرقابل تحمل و هیاهو و فریاد و بوق‌های ممتد و شلیک تیر هوایی امان و آسایش و آرامش و خواب و زندگی را از ساکنان محل سلب کرده است.

ترافیک سنگین و همراه با تصادفات و نادیده گرفتن قانون همراه با هرج و مرج اوضاعی در مسیر این باغ‌ها ایجاد کرده که مردم راهی جز فرار از این منطقه ندارند.

ساکنین مسیر اعم از سالمندان و بیماران و کودکان به ستوه آمده‌اند تا جایی که در ساعات نخستین روز باید با شلیک‌های هوایی از خواب بیدار شوند.

مردم اکنون می‌گویند ای کاش خانه یکی از مسئولان شهر یاسوج در این منطقه بود تا ببینند که مردم چه زجری می‌کشند و نه تنها پنجره‌های دو جداره بلکه ده جداره هم توانایی مقاومت در برابر این گونه مردم‌آزاری را ندارد.

رفع این معضل اجتماعی تنها با حضور پلیس در منطقه و ورود مراجع قضایی با قطع برق سالن‌های عروسی و جمع کردن بساط مردم ‌آزاری ممکن است اما در صورت عدم تمایل مسئولان به رفع این معضل باید از آنها خواست کوشش کنند تا این مراسم به هر نحو ممکن ثبت ملی شود تا مردم ایران بدانند شبانه در پایتخت طبیعت ایران چه غوغایی برپاست.

================

یادداشت از: خضران قاسمی/فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119067
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. میلاد گفت:

    همه از بی فرهنگی است از دعوا در بیمارستان تا سروصدا و مردم آزاری در عروسی انتظار داریم پیشرفت هم بکنیم

    • lمردی از دیار اریو برزن گفت:

      اخه با فرهنگ اخه هلو اخه خدای فرهنگ و تمدن یعنی تو که ادعای فرهنگ تمدنت میشه تو عروسی هاتون بوق و سرو صدا نمیکنین اصلا معنی فرهنگ رو میدونی ؟اگه میدونی فرهنگ رو تعریف کن ؟ کجای ایران رو سراغ داری تو عروسیاشون سروصدا نباشه ؟

      • ناشناس گفت:

        عربدهذ کشی  ودر ساعت 3شب وجیغ و داد زدن  همانند تشییع جنازه با شادی کردن فرق داره با فرهنگ 

  2. الف گفت:

    عروس ودامادی که آغاز مراسم ازدواج انان بامردم آزاری شروع می شودامیدواریم خوشبخت باشند./.

  3. یک شهروند. گفت:

    با تشکر از توجه جناب آقای قاسمی در بیان یکی از معضلات مهم شهروندان. آرامش مردم بویژه در ساعات انتهایی شب حقوق قطعی مردم است و سر و صدا و آزار و اذیتهای ناشی از عبور و مرور کاروانهای عروسی که بعضا تا ساعات بامداد به طول می انجامند موجبات اختلال خواب و اختلالات عصبی بین مردم مسیر شده است. متاسفانه پلیس و دستگاه قضایی در زمینه حقوق عامه مردم کم کاری میکنند وگرنه تیراندازی در شهر از مصادیق ایجاد تشویش اذهان عمومی است.

  4. محمودآبادی گفت:

    متاسفانه علیرغم پیگیریهای متعدد اما بدلیل اینکه مالکین باغها از ساکنین خود محمودآباد بوده و رورودربایستی اهالی با ایشان شاکی رسمی نبوده لذا قیمت منازل بشدت افت کرده و بهترین ساختمانها با هزینه های سنگین ساخت خالی و فاقد متقاضی جهت اجاره می باشند.ای کاش مسوولین قضایی و انتظامی کمی در انجام وظایف اسایش و ارامش شدت وحدت به خرج می دادند.

  5. یاسوجی گفت:

    خدا رحمت کند پدر اقای قاسمی رو که از فارس اومده و این معضل اساسی رو بیان میکنه!بابا اسایش تو محمودآباد واژه ی نامفهومیه!

    • اشنا گفت:

      از فارس اومده؟ ایشون سی سختی هستند.انشاء ا…همه جوانان خوشبخت باشند کاش تا باشه شادی و عروسی و خوشبختی…

  6. محمودآبادی گفت:

    دوستان قضایی و انتظامی بخدا دیگه اسایش و ارامش برامون ارزوی بعیدی شده!حداقل ۱ ساعتی براشون تعیین کنید

  7. محمودیان گفت:

    پنچ شنبه شب یا بهتر است بگویم  ساعت 3 بامداد جمعه یک کاروان عروسی در دهدشت(بلوار شریعتی) به همراه شلیک تیر هوایی و جارو جنجال و بوق زیاد آرامش شهر را بهم ریختند که ما مجبور شدیم یکی از اعضای بیمار خانه را که دچار وحشت شده بود و بیهوش شده بود به بیمارستان منتقل کنیم 

  8. سجاد گفت:

    من به عنوان یک مهمان که یک شب در را در خانه دوستم که در آن مسیر بو د ساعت 3شب با صدای جیغ و داد از خواب پریدم و تا صبح از سر درد نتوانستم بخوابم در هیچ جای ایران فکر نکنم این طور باشد نیروهای انتظامی در این رابطه پاسخگو باشند

  9. آنا گفت:

    شوهر من شب عروسیمون گفت کسی بوق و جیغ نزنه . قررررررررررررربونش برم از بس عاقله

  10. رستمی یاسوجی گفت:

    انشالله که مردم ما همیشه شاد باشن و شادی داشته باشند ولی اگه بخوایم خودمونی به این قضیه نگاه کنیم یک نوع خالی کردن انرژییه که هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارد این قضیه توی همه شهر های کشور هستش اگه اینجوریه خدا ناکرده باید بگوییم کل کشور بی فرهنگه ولی نه یک نوع شادی و هیجان هستش ولی خوب به نظر من قبل از اینکه از باغ خارج بشن اگه یکی از معتمدایی که مورد احترام اون عروس و داماده اعلام کنه که بدلیل مسکونی بودن منطقه بوق .وجیغ نکشند مطمنم قضیه 100درصد حله در ضمن استان ما یک استان اصیل با مردمی با غیرت و با فرهنگیه اقای میلاد اگه لری که توقع این حرف از شما نمیره اگه لر نیستی عزیزم برو پیشینه لر و استان ما رو بخون بعد قضاوت کن

دیدگاه شما