دوشنبه 25 فروردین 1393 - 12:00

منابع آب شهر یاسوج در معرض زباله ها + تصاویر

در نشست شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد دو معضل ورود شیرابه های زباله محل دفن زباله یاسوج به آبهای زیر زمینی و عدم وجود تهویه در بزرگترین تونل جنوب مطرح شد.

به گزارش مهر، شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین کارگروه ها در این استان بوده که حداقل کارکردش این است که بسیاری از مسائل تهدید کننده سلامت جامعه در آن مطرح می شود.

طی سالهای اخیر موارد بسیاری از تهدیدات سلامت جامعه در این نشست طرح شده که بسیاری از آنها رفع گردیده و برخی هنوز لاینحل باقی مانده است.

ورود فاضلاب و پسماندهای کارخانه های شن و ماسه به رود بشار، آلودگی های کارخانه سیمان، ورود فاضلاب بیمارستان یاسوج به رودخانه بشار، ورود فاضلاب زندان یاسوج به رودخانه های همجوار، فروش مرغ زنده، همجواری صنفهای تعمیر خودرو با اغذیه فروشی ها و … از جمله مواردی بودند که در نشست های مختلف شورای سلامت طرح و مصوباتی در این خصوص اتخاذ شد اما برخی رفع شدند و برخی دیگر هنوز بر زمین مانده اند.

محل دفن زباله یاسوج تهدیدی برای آبهای زیر زمینی

اولین نشست شورای سلامت استان نیز اگر چه با هدف برنامه ریزی برای هفته سلامت برگزار شد، اما دو مدیر عضو این نشست به دو خطری اشاره کردند که سلامت شهروندان را بطور مستقیم تهدید می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یکشنبه در این نشست گفت: محل کنونی دفن زباله یاسوج، یکی از منابع مهم آب این شهر را تهدید می کند.

فیض الله پاسره افزود: منابع آب در زیر زمین قرار دارند و اگر در فاصله 40کیلومتری محل دفن زباله هم باشد، باز خطر آلوده شدن را به همراه دارد.

وی بیان کرد: شیرابه زباله ها به زمین نفوذ کرده و وارد سفره های زیر زمینی می شود و منابع آب را آلوده می کند.

پاسره همچنین کانالهای جمع آوری آب های سطحی در شهر یاسوج را یکی دیگر از تهدیدات آبهای این منطقه دانست و گفت: از این جداول به عنوان جمع آوری فاضلابهای سبک استفاده می شود که این موجب ایجاد گنداب در پایین دست خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مسئله در شهر گچساران نیز به وفور دیده می شود که موجب ایجاد آلودگی در برخی مناطق این شهر شده است.

پاسره تصریح کرد: پسابهای برخی کارخانه ها نیز وارد محیط زیست و آبهای سطحی می شود که این نیز خطراتی را به همراه دارد.

تونل جاده یاسوج به بابامیدان به علت نداشتن تهویه خطر آفرین است

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست محیط زیست سالم را بستر سلامت جامعه دانست و گفت: متاسفانه حفاظت از محیط زیست مغفول مانده است.

عطا پورشیرزاد افزود: اگر محیط زیست سالم نباشد، سلامت نمود پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه پسابهای زیادی در استان وجود دارد، اظهار داشت: این پسابها و فاضلاب ها منشأ بیماری های زیادی می شود.

مدیرکل محیط زیست استان همچنین به تونل های محور یاسوج به بابامیدان اشاره کرد و گفت: این تونل ها آلودگی هایی دارند که باید برطرف شوند.

پورشیرزاد افزود: آخرین تونل این محور به طول دو هزار و 10 متر فاقد تهویه هواست که این مسئله سلامت مردم را تهدید می کند.

وی بیان داشت: در این تونل اندازه گیریهایی صورت گرفته و مشخص شده که مقادیری مونو اکسید کربن و دی اکسید کربن گوگرد بالاتر از حد استاندارد وجود دارد.

پورشیرزاد بیان داشت: اگر خودرویی در این تونل متوقف شود و سرنشینان آن کهنسال و یا دارای بیماری قلبی باشند، خطر آفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: این تونل با توجه به طول زیاد آن نیازمند تهویه هواست و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، این دو معضل سالهاست که از سوی رسانه ها به مسئولین گوشزد می شود اما هنوز مرتفع نشده و لازم است مسئولین هرچه زودتر این دو تهدید محیط زیست و سلامت جامعه را برطرف کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=99997
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرضیه گفت:

    اصلا شهرداریاسوج و وزارت بهداشت یاسوج معلوم نیس چکارمیکنن.یه مشت اراذل مفت خورکه هیچی براشون اهمیت نداره.نه کوچه وخیابونارودرست میکنن وبهشون میرسن.نه کسی به فکرمحیط زیست وبهداشتشه.نه تبلیغات ونه فرهنگ سازی.خدالعنتشون کنه.اینااصلاچیزی حالیشون نیس.الکی بهشون پست دادن.مگه چقدبراشون هزینه داره؟؟؟

دیدگاه شما