یکشنبه 24 فروردین 1393 - 1:30

جلوگیری از تخلیه زباله‌ شهر یاسوج توسط اهالی دشت‌روم /تصاویر

جمعی از مردم منطقه دشت‌روم از تخلیه زباله‌های شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشت‌روم با راه‌بندان جلوگیری کردند.

به گزارش بویرنیوز، امروز و از ساعات اولیه جمعی از مردم منطقه دشت‌روم از تخلیه زباله‌های شهر یاسوج در منطقه دوپشته دشت‌روم جلوگیری کردند.

منطقه دشت‌روم در 25 کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد که از چندین سال پیش تاکنون زباله شهر یاسوج در منطقه دوپشته آن بدون بازیافت تخلیه می‌شود.

این منطقه یکی از زیباترین مناطق شهر یاسوج از نظر چشم‌اندازهای طبیعی در گذشته به شمار می‌رفت که اکنون به نقطه‌ای زشت و غیر بهداشتی تبدیل شده و حیات گیاهی و جانوری منطقه را به خطر انداخته است.

خبرنگار فارس با حضور در محل تجمع جمعی از مردم که جلوی تخلیه ده‌ها خودروی حمل زباله شهر یاسوج را برای تخلیه گرفته بودند با آن‌ها تعدادی از نمایندگان آن‌ها به صحبت نشست.

انسداد جاده دسترسی به محل تخلیه زباله شهر یاسوج

علی‌جان صفری در همین زمینه به خبرنگار فارس در یاسوج گفت: چندین سال پیش برای همکاری با شهروندان یاسوجی و همچنین برای همکاری با مسئولان وقت اجازه دادیم تا به صورت محدود و در یک بازه زمانی زباله شهر یاسوج در این نقطه تخلیه شود.

وی گفت: در همان دوره از مسئولان خواستیم تا به فکر مکانی مناسب برای این کار باشند که پس از سال‌ها امروز و فردا می‌کنند و اکنون محیط زیست و منابع طبیعی منطقه به خطر افتاده است.

صفری گفت‌: به غیر از این مردم منطقه دشت‌روم از بوی متعفن و حشرات موذی این محل در امان نیستند و کسی در استان هم به فکر مردم نیست.

این ساکن دهستان دشت‌روم از برخورد نامناسب مسئولان استانی به خصوص در استانداری با خود به عنوان نماینده مردم این دهستان سخن به میان آورد و گفت: ما را تحویل نمی‌گیرند و همان ابتدای ورود به استانداری توسط منشی‌ها دیپورت می‌شویم.

صفری با هشدار به مردم و شهروندان یاسوجی در خصوص امراض و بیماری‌هایی که در آینده در کمین آن‌ها نشسته است، تصریح کرد: مردم خودشان برند و در سد شاه قاسم یاسوج زباله‌ها از جمله سرنگ‌های بیمارستانی که به دریاچه سد وارد شده را ببینند و آن‌گاه به فکر سلامتی خود باشند.

خودروهای در انتظار تخلیه زباله شهر یاسوج

کارگران تخلیه زباله که حقوق معوقه زیادی دارند

به گزارش فارس، پس از این صحبت‌ها و گذشت مدتی شهردار یاسوج به همراه بخشدار مرکزی بویراحمد در محل حضور یافتند.

پس از حضور شهردار یاسوج، نماینده جمعی از مردم دشت‌روم اعتراض خود را به سمع شهردار رساند و با خطاب قرار دادن شهردار از او پرسید آیا شما به عنوان شهردار یاسوج اجازه می‌دهید زباله یک شهر در منطقه محل تولد خودتان یعنی شهر چیتاب تخلیه شود.

وی گفت: آقای شهردار بی‌شک اجازه چنین کاری را نمی‌دادید و امروز هم به غیر از مردم دشت‌روم هیچ روستا و دهی اجازه تخلیه زباله را در حریم خود نمی‌دهد همچنان که مردم ده‌برآفتاب از این کار جلوگیری کردند و تنها مردم دشت‌روم مظلوم واقع شده‌اند.

شهردار یاسوج با شنیدن حرف‌های مردم و افراد ناراضی به عزم شهرداری برای ایجاد کارخانه بازیافت در این منطقه خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار را برای این کار دعوت کرده‌ایم و در آینده وارد مذاکره خواهیم شد.

محمدعلی جاوید ادامه داد: سرمایه‌گذار تنها از ما خواسته تا سوله مربوط به بازیافت را برای آن‌ها آماده کنیم تا بقیه کارها را خودشان انجام دهند و امسال از محل منابع داخلی شهرداری یاسوج به دنبال چنین کاری هستیم تا طبیعت و محیط زیست بیش از این آسیب نبیند.

پس از این گفته‌های شهردار بود که معترضین اجازه دادند زباله‌های شهر یاسوج که در بیش از 15 خودروی زباله معطل مانده بودند در محل یاد شده بار خود را تخلیه کنند.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=99774
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دپشته زاده گفت:

    وياپس همي طوره . مه دشتريم جي اشغاله ار راس ايگيت يه دف ده بيت.

دیدگاه شما