شنبه 28 مرداد 1391 - 7:23

صنعتگرنمونه كهگیلویه وبویراحمد خواهان حمایت بیشترمسوولان است

بویرنیوز:

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این در حالی است كه دامنه ونفوذ و گسترش این امر بی رحمانه هر منطقه ، كشور، شهر و روستا و دیاری را نیز فرا گرفته و امروزه هر كسی در هر گوشه ای از این جهان با این غول سركش دست و پنجه نرم می كند.

البته در كنار این موضوع و شرایط بد اقتصادی حاكم دشمن نیز مسئله تحریم ها و فشارهای اقتصادی را به كشور و ملت ما تحمیل كرده كه باید بتوان با مدیرت بحران كه یكی از فاكتورهای اساسی آن ‘مقاومت اقتصادی’ است و نیز تعامل و همكاری میان تولید كنندگان و متولیان اموراقتصادی از این گردنه نیز به سلامت عبور كرد.

البته در این میان با درایت و تیزبینی و پیش بینی اوضاع حاكم بر جهان و كشور، مقام معظم رهبری امسال را به نام سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاری كردند كه به نظر می رسد با تاكید و عمل به این شعار محوری تحولی اساسی در زمینه رشد و پویایی و شكوفایی آینده اقتصاد كشور فراهم خواهد شد.

امروز نیز با تاكید برهمین شعارمحوری و پاسخ به مهمترین دغدغه مسوولان ومتولیان اموردركهگیلویه وبویراحمد به سراغ یكی از كارآفرینان و صنعتگران نمونه استان رفتیم تا به بیان عمده ترین مشكلات، دغدغه ها و خواسته های بحق خود وبطور كلی تنگناهای موجود فراروی سرمایه گذاری در این استان بپردازد.

صنعت گر و كارآفرین برتر سال 91 در كهگیلویه وبویراحمد و مدیرعامل كارخانه آب معدنی آریوبرزن یاسوج در این زمینه یكی از مشكلات و دغدغه های اصلی خود و كارآفرینان این استان را كمبود و یا عدم گردش پولی مناسب و نقدینگی اعلام كرد.

‘ حمید طاهری ‘ افزود: بدون شك با عدم وجود نقدینگی در كارخانه های تولیدی و صنعتی عملا شرایط و فرایند تولید بنا به شرایط فروش اقساطی تولیدات با معضل جدی مواجه خواهد شد.

وی بیان كرد: این در حالی است كه خرید ، تهیه و تامین مواد اولیه كارخانه باید به صورت نقدی صورت گیرد.

طاهری از مسوولان و متولیان اموراجرایی و اقتصادی در استان خواست تا شرایط و زمینه را برای افزایش راندمان تولید و ایجاد اشتغال بیشتر افراد جویای كار فراهم كنند.

وی با بیان اینكه ظرفیت تولید كارخانه آب معدنی یاسوج هم اكنون در دو شیفت كاری روزانه افزون بر 120 هزار بطری آب معدنی 5/1 و نیم لیتری است ، افزود: برای توسعه و كارایی بیشتر این كارخانه به اعتباری حدود 10 میلیارد ریال نیاز است.

مدیرعامل شركت تولیدی (آب نهر) آریوبرزن یاسوج میزان اشتغالزایی این كارخانه را به طور مستقیم و غیر مستقیم افزون بر 670 نفرعنوان كرد و افزود: حدود 70 نفر آنها به صورت مستقیم در دو شیفت كاری كارخانه و 600 نفر نیز به طور غیرمستقیم مشغول كار و فعالیت هستند.

وی میزان سرمایه گذاری این كارخانه را نیز افزون بر 40 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: 22 میلیارد ریال از این میزان تسهیلات بانكی و 18 میلیارد ریال آن سهم آورده بوده است.

وی افزود:در حالی كه سالانه هزینه های كارخانجات تولیدی و صنعتی در زمینه تهیه مواد اولیه و هزینه های جاری بالا می رود و از طرفی توان رقابت شركت های تولیدی با كالای خارجی و بازارهای داخلی و خارجی پایین می آید اما همچنان شاهد عدم تعامل و همراهی بانكها و متولیان امور اقتصادی هستند.

طاهری مشكل حمل و نقل و باربری و نبود كامیون های حامل بار برای انتقال تولیدات كارخانه به سایر استان های كشور را یكی دیگر از مشكلات فرا روی شركت تولیدی و صنعتی خود دانست وخواستار حل سریع این معضل از سوی متولیان امور شد.

وی با بیان اینكه تولیدات آب معدنی شركت آریوبرزن یاسوج هم اكنون به استان های فارس ، خوزستان و بوشهر صادر می شود ، افزود: برخی شركت ها و استان های دیگر خواستار انعقاد قرارداد با این كارخانه تولیدی هستند كه با توجه به همین مشكل حمل و نقل و باربری امكان صادركردن تولیدات و امضای قرارداد تاكنون فراهم نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9905
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما