شنبه 28 مرداد 1391 - 0:07

سرانه ورزشی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد چقدر است؟

بویرنیوز:

رییس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسوولان باید به فکر ایجاد فضاهای ورزشی بیشتر برای همه رشته های ورزشی به ویژه فوتبال در این استان باشند.

 

“پرویز موسوی” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با شهر شیراز که 95 زمین چمن دارد قایل مقایسه نیست و در این شهر زمین و ورزشگاه مناسب و استانداردی وجود ندارد.

 

وی اظهار کرد: فوتبال این استان با فوتبال استان های همجوار از جمله استان فارس برابری می کند اما با همه استعداد ها و پتانسیل هایی که داریم در زمینه امکانات و تجهیزات به گرد پای آنها هم نمی رسیم و در صورتی که امکانات و زیرساخت های لازم را در اختیار داشته باشیم، می توانیم در سطح کشور و حتی بین المللی حرف برای گفتن داشته باشيم.

 

رییس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:هیچ یک از هیأت های فوتبال شهرستان های این استان یک سالن و زمین چمن در اختیار ندارند.در هر شهرستان تنها یک زمین فوتبال برای برگزاری مسابقات استانی و شهرستان وجود دارد و در حد شعار شنیده ام که اعلام کردند سرانه ورزشی استان نزدیک به یک متر است اما عملا در شهر یاسوج که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است این سرانه به 15 سانتیمتر هم نمی رسد.

 

موسوی در خصوص ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، بیان کرد:این ورزشگاه در صورت افتتاح و بهره برداری تنها برای برگزاری مسابقات لیگ دسته یک و لیگ برتر کشور است و هیچ یک از مسابقات شهرستانی و استانی در این ورزشگاه برگزار نخواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد:به جز دو تیم شهرداری یاسوج و نفت و گاز گچساران در لیگ یک و دو فوتبال کشور ، تیم سپاهان و المپیک یاسوج در رده نوجوانان و نونهالان درلیگ برتر و لیگ یک ،تیم امید شهرداری یاسوج در لیگ دسته یک کشور، دو تیم نوجوانان و نونهالان نفت و گازگچساران در لیگ یک و لیگ برتر و امید شهرداری گچساران نیز در لیگ دسته یک کشور حضور دارند که نشان از توجه مسوولان ورزشی استان و وجود پتانسیل ها و استعدادهای بالقوه جوانان این استان است که در صورت داشتن امکانات لازم می توانند در رده های بالاتر و زمینه های مختلف حضور فعال و موفقیت آمیزی داشته باشند.

 

رییس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که 10 بازیکن این استان در رده های پایه کشور و عضو تیم ملی هستند ، عنوان کرد: سعید قدمی ،میلاد غریبی ،قیالی،محمد رشید مظاهری ،ایمان موسوی و مرضیه توفیقیان از جمله این بازیکنان در رشته‌هاي فوتبال و فوتسال هستند.

 

موسوی ابرازکرد:تیم فوتسال بانوان فدک در سال 88 توسط هیأت فوتبال استان و با همکاری اداره کل تربیت بدنی وقت با خرید امتیاز در لیگ یک فوتسال کشور شکل گرفت که با 20 بازی بدون باخت و مساوی با بازیکنان ملی پوش و استانی و مربیگری “شهناز یاری” قهرمان لیگ دسته یک فوتسال کشور شد و به لیگ برتر صعود کرد که در لیگ برتر جزو چهار تیم کشور قرار گرفت و قرار بود به عنوان نماینده کشور در مسابقات بین المللی کشور اردن با حضور 24 تیم آسیایی، اروپایی و آفریقایی شرکت کند اما به دلیل عدم حمایت مسوولان استان و تنها برای 20 میلیون تومان نتوانست در این مسابقات حضور پیدا کند.

 

وی اضافه کرد:تیم فوتسال فدک بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90 به دلیل نداشتن اسپانسر مالی و حمایت کننده نتوانست در لیگ برتر شرکت کند و به لیگ دسته یک کشور سقوط کرد و معتقد هستم که در زمینه فوتسال می توانیم موفق تر از فوتبال در استان عمل کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9887
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما