پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 15:27

ساختمان‌هایی که تحت نظارت نظام مهندسی نیستند خطرساز هستند

بویرنیوز:

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون نظارتی بر ساختمان‌های دولتی در حال ساخت نبوده ولی مقرر شده با همکاری و دستور استاندار، این سازمان بر ساخت و سازهای دولتی نیز نظارت کند.

خبرگزاری فارس: نظارت نظام مهندسی بر ساخت و سازهای دولتی

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: وضعیت ساخت و سازها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از منظر اجرای مقررات ملی ساختمان قابل تقسیم‌بندی به سه گروه هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح این سه گروه افزود: گروه اول ساختمان‌هایی هستند که با نظر سازمان نظام مهندسی از شهرداری پروانه ساخت می‌گیرند و عملیات ساخت و ساز خود را با هماهنگی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این گروه اجرای مقررات ملی ساختمان به صورت جدی پیگیری شده و با تخلفات احتمالی نیز برخورد می‌شود.

دیودیده گفت: در این گروه از ساختمان‌ها که نقص و یا موردی غیر فنی باشد تا رفع نقص و اصلاح، امکان دریافت پایان کار وجود ندارد.

 

* ساختمان‌هایی که تحت نظارت نظام مهندسی ساخته نمی‌شوند خطرساز هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد کیفیت ساخت و سازها در ساختمان‌هایی که زیر نظر نظام مهندسی کار می‌کنند را مطلوب ارزیابی کرد.

وی، گروه دوم ساخت و سازها در یاسوج را شامل ساختمان‌هایی دانست که با اطلاع یا بدون اطلاع شهرداری و بدون طی روند قانونی در نظام مهندسی ساختمان ساخته می‌شوند.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مورد این گروه از ساخت و سازها، امکان اظهارنظر در مورد کیفیت و یا رعایت شدن یا نشدن اصول فنی آن‌ها وجود ندارد ولی پیش‌بینی می‌شود این گروه از ساختمان‌ها بسیار خطرساز و آسیب‌پذیر باشند.

دیودیده گروه سوم انواع ساخت و سازها در یاسوج را مربوط به ساختمان‌هایی دانست که توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی ساخته می‌شوند که معمولاً حاضر نمی‌شوند نقشه و طرح‌های آنان توسط نظام مهندسی ساختمان تهیه، بررسی و ارزیابی شوند.

وی گفت: البته اخیراً مقرر شده با همکاری و هدایت استاندار، ساخت و سازهای دولتی هم تحت پوشش سازمان نظام مهندسی قرار گیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مورد این گروه از ساختمان‌های دولتی که نظارتی نداریم، نمی‌توانیم در مورد کیفیت آن‌ها اظهارنظری کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9726
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما