پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 8:45

آزادگان سرافراز برگ زرینی در تقویم پرافتخار تاریخ كشور هستند

بویرنیوز:

به گزارش خبرنگار ایرنا ‘اكبر نیكزاد’ چهارشنبه شب در جشن تجلیل از آزادگان كهگیلویه و بویراحمد گفت: سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان سرفراز در 26 مرداد 69 به میهن از مقاطع غرور آفرین و درخشان تاریخ انقلاب اسلامی است و می بایست برای همیشه زنده نگه داشته شود .

وی بیان كرد: آنچه موجب شد ما در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسیم رشادت های جوانان در میدان های جنگ و مقاومت و ایستادگی آزادگان سربلند در اسارت بود كه با تحمل سختی های بسیار با عزت و افتخار به میهن بازگشتند.

نیكزاد با اشاره به اینكه آزادگان ما سروهای همیشه سرفراز و صبوری هستند كه با تحمل سختی ها برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند اظهارداشت: امروز پیروزی نظام اسلامی مرهون مجاهدت ها و ایستادگی های آزادگان است.

وی عنوان كرد: كهگیلویه و بویراحمد با داشتن 320 آزاده سرافراز بیشترین حضور را به نسبت جمعیت آن زمان در دوران دفاع مقدس داشته و این نشان از غیرت و شجاعت كم نظیر جوانان این استان دارد.

نیكزاد عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی دانست كه همه هستی خود را وقف اعتلای ایران اسلامی كردند.

وی با قدردانی از آزادگان هشت سال دفاع مقدس در این استان ابراز داشت: این آزادگان با فداكاری های خود حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و باید همواره قدردان رشادت های آنها بود .

استاندار كهگیلویه و بویراحمد تكریم و تعظیم ایثارگران و آزادگان را یك وظیفه دینی و ملی ذكر كرد و گفت: همواره باید این انسانهای صبور را الگوی خود قرار داد.

نیكزاد ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و بیان خاطرات و فداكاری ها و صبر و ایثار آزادگان را الگویی بی بدیل برای نسل جوان دانست كه می بایست گسترش یابد و در این زمینه از هیچ تلاشی نباید دریغ كرد.

وی با بیان اینكه آزادگان اسطوره‌های مقاومت و تقوا هستند افزود: اگر فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی در راه خدا و ارزش ها به نسل جوان منتقل شود نقشه های جنگ نرم فرهنگی دشمن نقش بر آب خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9704
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما