چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 15:01

زندگینامه شهید کرم سیاهپور کتاب شد

بویرنیوز:

: زندگینامه سردار شهید کرم سیاهپور با عنوان «همپای نسیم» به همت نویسنده دفاع مقدس خوزستانی، گردآوری و چاپ شد.

خبرگزاری فارس: زندگینامه شهید کرم سیاهپور کتاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، این کتاب بر اساس زندگینامه سردار شهید کرم سیاهپور برای نخستین بار در سطح منطقه منتشر و توزیع شد.

کتاب «همپای نسیم» شامل زندگینامه و وصیتنامه سردار شهید کرم سیاهپور از شهدای محوری شهرستان هفتکل و مسئول اطلاعات عملیات سپاه بانه استان کردستان در دوران دفاع مقدس است.

این کتاب توسط یکی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس شهرستان هفتکل به نام روز علی قربانی جمع‌آوری و منتشر شده که در نوع خود کم نظیر است.

در کتاب همپای نسیم، خاطرات کوتاهی از زبان خانواده، دوستان و همرزمان شهید کرم سیاهپور نگاشته شده که خواننده را با روحیات و دوران‌های مختلف زندگی این شهید عزیز آشنا می‌کند.

در مقدمه این کتاب ارزشمند آیاتی از قرآن مجید و همچنین رهنمودهایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص عظمت و بزرگی شهدای عزیز آورده شده است.

در کتاب «همپای نسیم» همچنین تصاویر مختلفی از زمان کودکی تا زمان شهادت زندگینامه سردار شهید کرم سیاهپور از شهدای محوری شهرستان هفتکل و مسئول اطلاعات عملیات سپاه بانه بویژه زمان حضورش در استان کردستان در دوران دفاع مقدس چاپ شده است. این کتاب با تیراژ 3 هزار جلد توسط انتشارات دانش بیگی و با همکاری کنگره سرداران، امیران و 253 شهید شهرستان هفتکل منتشر شده است.

سردار شهید کرم سیاهپور در سال 1343 در هفتکل دیده به جهان گشود، به علت موقعیت شغلی پدر به گچساران رفتند و پس از مدتی باز به هفتکل بازگشتند و در محله کوی شهید فریدون محرابی اقامت گزیدند. از دو سالگی به علت جدا شدن پدر و مادر، در آغوش نامادری که او را چون فرزند خود دوست می‌داشت بزرگ شد. در شش سالگی به همراه دوستش شهید علی شفیع ‌ور چهرازی وارد دبستان شد. تحصیلاتش را تا سوم دبیرستان در هفتکل ادامه داد و با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی گوش دادن به فرمان مقتدای خود حضرت امام خمینی (ره) به جبهه رفت و به عنوان پاسدار مشغول به خدمت شد و به بچه‌های اطلاعات عملیات سپاه پاسداران پیوست و در شهرهای هفتکل، رامهرمز، بهبهان، اهواز و بانه به خدمت مشغول شد.

این شهید در سال‌های پایانی عمر کوتاه خود به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه بانه منصوب شد و در تاریخ 17 مرداد سال 1366 در بانه کردستان مورد هدف کینه منافقین قرار گرفت و به آرزوی دیرینه‌اش شهادت در راه خدا نایل شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9586
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما