چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 11:00

وقتی همه نیروی انتظامی را در استان تنها می گذارند

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: نیروی انتظامی برای برقرای امنیت در حال تلاش شبانه روزی است و انصافا هم در بحث تامین امنیت همواره سربلند بوده و توانسته است با عاملین بر هم زدن نظم جامعه و امنیت شهروندان با اقتدار برخورد کند و برای رفاه شهروندان از جمله دستگیری و برخورد با اراذل و اوباش گامهای ستودنی برداشته است.

طبق گزارشات رسیده پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز طی چند روز گذشته ماموران پر تلاش نیروی انتظامی در حرکتی وسیع اقدام به برخورد با مراکز تهیه و توزیع قلیان در سطح شهرهای مختلف از جمله یاسوج نموده است.

مراکز سرو قلیان که شاید به جرات بتوان گفت از همه مراکز فرهنگی و ورزشی شهرها شلوغ تر و پرطرفدارتر شده اند زنگ خطری برای خانواده ها و جامعه هستند.

طبق بررسی های خبرنگار اجتماعی بویر نیوز تعداد سفره خانه و قهوه خانه های غیر مجاز شهر یاسوج به حدی است که می توان گفت به ازای هر جوان یک قلیان آماده سرو است.

اما سوال اینجاست برخوردهای ضربتی نیروی انتظامی تا چه اندازه مثمر ثمر خواهد بود! و آیا تنها نیرو انتظامی باید به وظیفه خود عمل کند؟

در کنار اقدامات ماموران نیروی انتظامی سایر سازمان ها، نهادها و ارگان ها چه تلاشهایی انجام داده اند که جوانان مجددا به سراغ دود مهلک قلیان نروند؟

سرانه های ورزشی چه میزان رشد داشته اند؟ مراکز فرهنگی چطور؟

عوامل گرایش نسل جوان به مواد دخانی و اعتیاد آور چیست؟ و چگونه می توان تفریحات سالم را جایگزین استعمال قلیان و سیگار کرد؟ چه تلاشهای انجام شده است؟

اقدامات سازمان ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه های مختلف دیداری و شنیداری و سایر دستگاه های مربوط در این زمینه چه میزان بوده است؟

باید پذیرفت که اقدامات مثبت و قابل تقدیر نیروی انتظامی زمانی نتیجه خواهد داشت که اقشار مختلف جامعه و دستگاه های زیربط نیز با فرهنگ سازی و ارزش گذاری برای قشر جوان که مهمترین سرمایه های مملکت هستند به نحوی مطلوب و با برنامه اقدامات لازم را انجام دهند و نسل جوان را از سم مهلک قلیان نجات دهند.

امید است تا صاحب نظران و مخاطبین گرامی با ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود و ارسال آن برای این پایگاه خبری  تحلیلی جرقه شروع برای مبارزه با دخانیات و سایر مواد اعتیاد آور را رقم بزنند.

در نوشتار های بعدی با پرداختن به این موضوع سعی خواهیم کرد پاسخی برای سوالات مطرح شده ارائه کنیم .

بزودی گزارش بویر نیوز در مورد سن مصرف کنندگان قلیان و سیگار و تبعات آن منتشر خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کلاغ گفت:

    دستشون درد نکنه ولی خیلی غرور دارن

  2. بینا گفت:

    نیروی انتظامی برای برقرای امنیت تلاش زیادی به خرج داده اما کافی نیست!عزیز شما یک شب ماشین خودتو بیرون از حیاط بزار تا بفهمی برقراری امنیت یعنی چی؟!کدام اقتدار؟
    برخورد مناسبی با ارازل و اوباش صورت نگرفته است!ارازل و اوباش با افتحار همچنان در شهر جولان می دند!زور گیری و مزاحمت که جای خود!مواد فروشان همچنان در حال خرید فروش مواد هستند!دزد از همه نوع در شهر دیده می شودو اموال مردم رو با تاراج برده اند!از گاو و گوسفند کشاورز بگیرید تا خانه و ماشین،لباس مردم !همه تقصیر ها هم متوجه نیروی انتظامی نیست…قانون و دستگاه قضا در برقراری امنیت کوتاهی کرده است.

  3. رضا گفت:

    کدوم امنیت رو ایجاد کردن؟ اگر نیروی انتظامی در هر محله ای یک مامور داشته باشد و جلوی مزاحمتها برای مردم را بگیرد اونوقت یه کاری کرده است.

  4. محمود گفت:

    اول مواد فروشا که در شهر مادوان و بلهزار با خیال راحت وایسادن و مواد میفروشن و بگیرن بعد بیان جلو قلیونو بگیرن

  5. محسن گفت:

    افزایش جمعیت،بیکاری ،فقر و… ناهنجاری های زیادی را بوجود آورده است.نه فقط اقدام اساسی برای ایجادفرصت های شغلی بادوام صورت نگرفته بلکه بسیاری از طرحها یا تعطیل شده اند و یا با حداقل ظرفیت کار میکنند(نیازی نیست مثال بزنم همه میدانند).هنوز فکری برای نرخ بیکاری15 درصدی نشده ،اهنگ حذف برنامه کنترل جمعیت و اجرای برنامه افزایش جمعیت با حماقت تمام نواخته شده است.از پیامدهای این بی برنامه گیها افزایش انواع جرم است.متاسفانه بیش از انچه حضور نیروهای مسئول در شهر مشهود باشد رژه افراد موادفروش و زنان و دختران خودفروش (قربانیان اصلی کم کاری مسئولان)به چشم میخورد.ما همه قربانی این کم کاریها و سیاستهای غلط شده ایم،مواد فروش و خود فروش به طریقی و بچه های معصومی که اگر پدر و مادر اسکورت 24 ساعته شان نباشند معلوم نیست چه بر سرشان خواهد آمد.

دیدگاه شما