شنبه 21 مرداد 1391 - 13:17

بیش از یك میلیون دلار كالا ازكهگیلیویه و بویراحمدصادر شد

بویرنیوز:  ‘محمدعلی خاشی’ روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در این مدت تعداد 37 فقره اظهار نامه صادراتی در گمرك این استان تشكیل شد كه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 26 درصد رشد و از از نظر ارزش هفت درصد كاهش نشان می دهد.
وی با بیان این كه اقلام صادر شده شامل انواع نوشابه، پودر و عصاره قالب گیاه شیرین‌ بیان است، اظهار داشت: این محصولات به كشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان، عراق، آفریقای جنوبی، امارات و چین صادر شده است.
خاشی عنوان كرد: در چهار ماهه نخست امسال نیز 96 فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از 16 میلیارد ریال در گمرك كهگیلویه و بویراحمد تشكیل شد.
وی با بیان اینكه این پرونده ها از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 17درصد و از نظر ارزش 35 درصد كاهش داشته، ابراز داشت: میزان جرایم تعیین شده برای این تعداد پرونده بیش از 36 میلیارد ریال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد كاهش داشته است.
مدیر كل گمرك كهگیلویه و بویراحمد گفت: در رابطه با این تعداد پرونده قاچاق 240 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.
خاشی عمده ترین اقلام قاچاق تحویلی به این گمرك را شامل انواع پوشاك، پتو، برنج، انواع آبمیوه، موتورسیكلت، لوازم یدكی، انواع لوازم خانگی، بهداشتی و آرایشی، دارو، پارچه، تجهیزات ماهواره ای و سایر محصولات برشمرد.
وی بیان كرد: گمرك امانات پستی كهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه تعداد 26 فقره اظهارنامه مرسولات پستی را تنظیم و تشریفات قانونی مربوطه را انجام داده است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9210
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما