شنبه 21 مرداد 1391 - 6:58

زنگ خطر برای خانواده های استان به صدا درآمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: استان کهگیلویه و بویراحمد همواره به نام یک استان با رویکردهای سنتی و پایبندی به فرهنگ گذشته خود مطرح بوده است و حداقل در مراسم ازدواج اعتقاد عجیبی به رعایت تمام و کمال سنت های گذشته خود دارند.

به گزارش خبرنگار وبگردی بویرنیوز، امروزه اما در فضای اینترنتی چیزهایی مشاهده می شود که باور آن برای انسان بسیار مشکل است و حتی به جرات می توان گفت که خیلی ها فکر آن را نمی کردند که ترکش این اتفاق به استان ما برسد.

عضویت در سایت های همسریابی در فضای مجازی چند وقتی است که با شتاب سرسام آوری میان جوانان پسر و استقبال دختران جوان مطرح  شده است، اتفاقی که بی شک علامت خوبی برای مردم استان نخواهد بود.

در یک سال اخیر موارد بسیاری از کلاهبرداری و خیانت توسط شیادانی که در فضای مجازی برای به کمین انداختن دختران جوان نشسته اند به مراکز پلیس فتا گزارش شده است که چند وقت پیش هم یکی از دختران استان توسط یکی از این اعضا تهدید شده بود که با ورود پلیس ماجرا به خیر گذشت.

بدون شک وقتی کارشناسان ازدواج خیابانی را نفی می کنند طبیعی است که ازدواج اینترنتی صدها برابر آفت و مشکل دارد و لازم است تا مسئولان برای آن چاره اندیشی کنند و خانواده ها نظارت خود را بر فرزندانشان افزایش دهند.

باید پرسید چه شده که وقتی خانواده های ما همه روی این گونه مسائل تعصب خاصی دارند اما برخی از دختران فضای پیچیده و بدون مدیریت اینترنت را برای این مهم انتخاب کرده اند و حال آنکه فرهنگ ما سنخیتی با این گونه ازدواج ها و ارتباطات ندارد.

درگیر شدن بیش از حد خانواده ها باعث شده تا آنها بعضا فرزندان و نیازهای عاطفی شان را به دست فراموشی بسپارند و این مسئله اتفاق شومی خواهد بود، بویرنیوز این مسئله را بصورت ریشه ای پیگیری و جواب آن را به سمع و نظر مردم شریف استان خواهد رساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=9170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم استانی گفت:

    تو مدارس ما و بعدها در دانشگاه ها اصلا به این مسائل به ظاهر جزئی هیچ نیم نگاهی هم نمی کنند
    باید بچه ها رو از همون آغاز با خطرای اینترنت آشنا کرد
    این هم درد فرهنگ سازی نکردن

    ممنون از توجه شما

دیدگاه شما