پنجشنبه 19 مرداد 1391 - 0:14

چرا ورزش در کهگیلویه و بویراحمد رشد نمی کند؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:” جوانان این استان از نظر استعداد ورزش چیزی از سایر استانها کم ندارند اما به دلیل نبود حامی مالی استعداد آنها شکوفا نمی شود.

صنایع و شرکتها در دیگر استانها از تیم های ورزشی حمایت می کنند، اما در این استان صنعتی وجود ندارد که تیم های ورزشی را مورد حمایت قرار دهد.

اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان جوابگوی نیازهای ورزشکاران نیست و براین اساس گاهی وقتها حتی در اعزام تیمهای ورزشی به مسابقات با مشکل مواجه هستیم.

هم اکنون هیئت های ورزشی این استان مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 800میلیون تومان بدهکار هستند و در صورت ادامه این وضعیت تعطیل می شوند و ورزش استان دچار رکود خواهد شد.”

مطالب بالا برخی از گفته های مدیرکل ورزش و جوانان استان است که ما نیز با آن موافقیم و معتقدیم جوانان این استان حداقل در بخش ورزشی از پتانسیل های بسیاری برخوردار بودند اما تربیت بدنی استان هیچگاه در معرفی این توانمندی ها موفق نبوده است.

در سطح کلان کشوری هم که نگاه می کنیم هرگاه مدیران غیر ورزشی (سیاسی) وارد عرصه ورزش شده اند ، هیچگاه این عرصه تقویت نشده است.

در چند سال اخیر(دوره مهندس نوذری و نیکزاد)  سازمان ورزش و جوانان استان 3 مدیر را بر سر خود دیده، اولی دامیده بود که اساسا یک پاسدار بود و در مقوله ورزش تخصص خاصی نداشت، دیگری فرماندار کنونی گچساران است که پس از عزل از سازمان ورزش به طرز عجیبی به فرمانداری گچساران رسید و اکنون هم حجت الاسلام سید جواد خاضع در این منصب هستند، قابل توجه اینکه خاضع قبل از سازمان ورزش و جوانان، مشاور استاندار در امور روحانیت بوده است.

حال جناب خاضع قبول بفرمایید که بحث تیم های ورزشی و هیئت ها موضوعی کاملا تخصصی است که نیازمند فردی علاقمند و آشنا به این حوزه است و طبیعی است که چنین فردی خواهد توانست اثر گذارتر هم باشد و حتی مشکلات مالی را حل و فصل نماید.

شهرداری یاسوج در یک مقطعی آنهم به خاطر تمایل شهردار به ورزش و فوتبال وارد این عرصه شد و دیدید که موفق هم عمل کرد در حالی که هدف شهرداری کار ورزشی نیست، اغراق نیست اگر بگوییم برآیند سازمان ورزش و جوانان در طی این چند سال به اندازه تیم فوتبال شهرداری یاسوج نبوده است.

جناب آقای خاضع در بخش دیگری از صحبت های خود رسانه را اینگونه خطاب نموده اید” این استان خیر ورزشی ندارد که بتوان با همت آن‌ها برخی زیرساخت‌های ورزش استان را تکمیل کرد.”

جناب خاضع منظور شما از خبر ورزشی چیست؟ مگر نه اینکه باید اساسا نکته ای برای انعکاس باشد تا خبرنگار منتشر کند، آیا سازمان ورزش خود نباید از لاک بیرون آمده تا دیده شود و هر روز اتفاقات آن خبرنگاران را مجبور به خبرسازی کند؟

امید است اکنون که بر این جایگاه نشسته اید اولا از تیم مشاوران قوی که تعدادشان کم نیست و سالها در ورزش این استان زحمت کشیده و در سرما و گرما بدون چشم داشت به جوانان این منطقه خدمت کرده اند استفاده کنید و در کنار آن بهترین ها را به عنوان رئوسای هیئت های ورزشی انتخاب کنید تا لااقل بخشی از این یخ زدگی از بین رفته  تا سازمان ورزش و جوانان که اساسا باید به مردم و جوانان انرژی و روحیه دهد بتواند در این مسیر گام بردارد

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8964
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همتی گفت:

    عامل اصلی پسرفت ورزشی استان مسئولین هستند،استان ما فقط 2 بازیکن لیگ برتری داره و دیگر هیچ،ما کجای ورزش این کشوریم؟

  2. خواننده از یاسوچ گفت:

    سلام و احترام
    خدمت نویسنده محترم این مطلب عرض بفرمایید که حاج آقا گفتند خیر ورزشی یعنی کسانی که در راه ورزش کمک هزینه های انسان دوستانه بپردازند نه خبر ورزشی!!!
    این برادر بزرگوار انتقاداتشون در خصوص ضعف مدیریت ورزشی در استان ما بجاست.اما لازم است که انتقاداتشون رو علمی تر-اصولی تر مطرح کنند تا تاثیر داشته باشه نه اینکه چیزی بنویسند که باعث خندوندن همون افرادی بشه که موجبات این رکود رو فراهم کردند.حقیقت اینه که خیلی از مسئولین ما تو عمرشون غیر از یه گل کوچک بازی کردن از ورزش چیزی نمی دونن و معمولا از ورزش بعنوان ابزاری برای خبری شدن وعوامفریبی استفاده می کنن.و در یک برهه ای از ورزش دم می زنن و خودشون رو رسانه ای می کنن اما وقتی موقع اعزام یک قهرمان به مسابقات می رسه خودشون را عقب می کشن و بهانه میارن.این یعنی دروغ وفریب!
    این حاج آقا آدم ساده و سالمیه و متاسفانه اداره ورزش پر از آدمهای ضدورزش و نیروی انسانی غیرمتخصص وبیسواده.چی بگم!جز حسرت خوردن…کاری نمیشه کرد جز اینکه استعدادهای ورزشی ما با ریاضت و اراده خودشون به جایی برسن.وگرنه امیدی به این استاندار و مسئولین ورزش نداشته باشید.ورزش استان ما مدیرانی با اراده و با دیدی وسیع می خواد که کم دیدم یا ندیدم.البته مهندس بهرامی در خصوص ورزش نگاه ویژه ای داشت که خودتون می دیدید همیشه مورد هجمه بود که شهرداری چه ربطی به ورزش ومذهب و… داره؟!
    درد دل زیاده برای گفتن عزیزان اما کامنتم طولانی شد!
    بدرود

  3. ناشناس گفت:

    شما که میگین اداره ورزش پر از آمای بی سواده، یه سر برو امور ورزش استان تا ببینی که کارشناسان اون حوزه همشون سابقه تیم های ملی اونم رشته های مطرح المپیکی رو دارن و هم درس خونده تربیت بدنی هستن تا اینقدر به این افتخار آفرینان استان توهین نکنی.به جای این نوع برخورد روزی یک ساعت ورزش کن…

  4. درد دل گفت:

    از مهندس نیکزاد به خاطر انتصاب بی جا و غیر شایسته مدیر کل تربیت بدنی استان گلا یه ها داریم
    مدیر کل نا لایق تربیت بدنی در میان سایر مدیر کل ها بی برنامه ترین بود به طوری که در جلسه ای در تهران مدیر همدان 30 مییلیارد توان؛مدیر فارس 45 میلیارد؛مدیر اصفهان 70 میلیارد؛مدیر ایلام 15 میلیارد؛مدیر چهار مهال 25 میلیارد بودجهاز وزیر گرقته اند
    مدیر کل … ما حتی نتوانست 100 تومن بگیرد

  5. همشهری گفت:

    ورزش ؟؟!!!این واژهمعنیش چیه

  6. سلام گفت:

    لطفا برای این سایت کارشناس ومنتقد در نظر داشته باشید و خبر ها را انلاین کنید ضمن اینکه مطالب حاشیه ای و خبر های دست چندم را کنار بگذارید
    از تیمهای فوتبال شهرستانها که مردم را سر گرم و دلگرم مینمایند اخبار داشته باشید و کمک به زمینه سازی اکادمیهای استعداد یابی نماییدتا در رشته های مختلف به چالش بکشند مشکلاتو
    امید به تو سعه ورزش استان
    یاسوجی از اصفهان

دیدگاه شما