چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 9:39

صدا و سیما حمایتی از صنایع دستی کهگیلیویه و بویراحمد ندارد

بویرنیوز:

: سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع اشتغال در روستاها گفت: صدا و سیما آن‌گونه که باید حمایتی از صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ندارد.

خبرگزاری فارس: صدا و سیما حمایتی از صنایع دستی کهگیلیویه و بویراحمد ندارد

پریسا راد در حاشیه نشست بررسی وضعیت زنان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: زنان روستایی و عشایری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان به صورت رایگان آموزش‌های لازم را در حوزه صنایع دستی فرا می‌گیرند.

سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:‌ حمایت از زنان روستایی در این اداره ‌کل در قالب مشاغل خانگی است و این از سیاست‌های سازمان است.

وی با بیان اینکه اشتغال و ایجاد درآمد در روستاها از نیازهای امروز استان ما است، ابراز داشت: هزار و 27 نفر در سال جاری و تاکنون آموز رایگان دیدند و در پایان این دوره‌ها کارت مهارت و گواهی شرکت در دوره به آن ها اعطا شد.

راد ادامه داد: بسته‌بندی محصولات تولیدی در روستاها از دیگر سیاست‌های این اداره‌کل بوده که در این زمینه مقام اول کشور در بسته‌بندی صنایع دستی را کسب کردیم.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بسته‌بندی محصولات و رشد در این زمینه، امکان صادرات محصولات صنایع دستی زنان روستایی و عشایری این استان را بیشتر می‌کند.

 

راد با اشاره به نقش رسانه‌ها در کمک به رشد و ایجاد اشتغال پایدار در صنایع دستی و مشاغل خانگی روستایی، از رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: صنایع دستی و مسائل مربوط به آن جایی در شبکه دنا ندارد و گاهی برنامه‌ها حتی موجب فاصله گرفتن روستائیان از صنایع دستی می‌شود.

سخنگوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تولید را یک طرف موضوع دانست و اضافه کرد: روی دیگر سکه امکان و تضمین فروش تولیدات روستایی و عشایری است و باید این امکان از سوی مسئولان فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با همین هدف ساخت یک بازارچه روستایی در دست مطالعه است که کارهای آن خوب پیش می‌رود و امید است این بازارچه که محلی برای فروش محصولات صنایع دستی است هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8899
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما