چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 8:02

راز تقابل معاون استاندار با نمایندگان استان چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: اتفاق  نادری که چند روز پیش از سوی یکی از نمایندگان استان رخ دهد البته حاوی پیام های مهمی بود که تحلیل آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

تاجگردون که از نظر استاندار به لحاظ سیاسی خام و نپخته است اما از نظر ما فردی کاملا پخته است، اما رفتار ایشان را باید آسیب شناسی نمود و حقیقت دلیل رفتار ایشان با معاون سیاسی امنیتی استاندار را کشف نمود.

تاجگردون حتی از میرحسین موسوی و کروبی هم پخته تر عمل کرد چرا که در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که با اختلاف اندکی رای را به سید قدرت حسینی واگذار کرد، اما با زیرکی نتیجه را پذیرفت و 4 سال صبر کرد و نهایتا برنده انتخابات شد و این نشانگر فهم ایشان از انتخابات و سیاست است و از سوی دیگر ایشان جزو معدود اصلاح طلبانی است که توانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و همین مسئله سند گویایی بر این حقیقت است که بر خلاف گفته استاندار ایشان نه تنها در بودجه بلکه در سیاست هم انسان پخته ای محسوب می شود.

اما سوال اینجاست دلیل پیامک تهدید آمیز تاجگردون به معاون سیاسی امنیتی استاندار چه بوده؟ آیا تاجگردون تصور می کرده که مهندس رهنما عامل برکناری رئیس آموزش و پرورش باشت بوده؟ یا نه قضیه ریشه دار تر از این موضوع بوده و مدت ها بوده که تاجگردون تمایل به دادن این پیام داشته اما قضیه آموزش و پرورش یک بهانه برای مطرح کردن این پیامک بوده؟

جواب این سوال را نمی توان داد مگر با شناخت کافی از مهندس رهنما معاون سیاسی و امنیتی استاندار.

مهندس مرتضی رهنما در دوره سید باقر موسوی به عنوان مدیر صنایع و معادن استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب گردید، اما به  اعتراف تمام نزدیکان و همکارانش در این مدت کار سیاسی انجام نداده و اصلا اعتقادی به این مسائل نداشته ، یکی از همکاران سابق ایشان به بویرنیوز گفت: مهندس رهنما همیشه به دنبال رشد نیروهای خوب بود، فارغ از گرایشات سیاسی و حزبی و ایشان عملا یک انسان کاری و متعهد بود نه آدم حزبی و سیاسی.

وقتی دوره سید باقر موسوی تمام می شود و هدایت خواه نماینده بویراحمد می شود، مهندس رهنما هم توسط یکی از مسئولان وزارت صنایع که وی را می شناخت و به وزارت تعاون رفته بود به مدیریت تعاون استان می رسد و هدایت خواه نیز چون شخصیت او را می شناخت با این کار مخالفت نکرد.

بعد از تعاون اداره استاندارد جایگاه این آزاده جنگ تحمیلی و مهندس مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد بود، اما مطرح شدن ایشان به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار تعجب آور بود.

دوست و همکار سابق مهندس رهنما در مورد این انتصاب به بویرنیوز گفت: من هم از انتصاب ایشان در این پست تعجب کردم اما تصور می کنم آن موقع خلقی پور برای این پست به نیکزاد مطرح بود، اما چون تفکر سیاسی خلقی پور مشخص بود ترجیح دادند از مهندس رهنما استفاده کنند تا همه طیف هاا در استان راضی باشند و ایشان همیشه فردی بدون حاشیه بود و بعد از قضیه نوذری می خواستند به فضای سیاسی آرامش دهند.

برگزاری انتخابات سالم و بدون شائبه در 12 اسفند سال 90 قطعا سند محکمی بر بی طرفی مهندس رهنما خواهد بود، اما سوال اینجاست که چطور ممکن است شخص آگاهی مانند تاجگردون دست به چنین کاری بزند.

تصور این است که سیگنال های خطرناکی از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگان ارسال می شود که حاوی این پیام است که تمام  نظرات استاندار باید از فیلتر مهندس رهنما عبور کند و در واقع گروهی می خواهند رفتار سیاسی خود را به نام مهندس رهنما تمام کنند و شاید انگیزه آنها از این کار حذف مهندس رهنما در آینده نزدیک به بهانه عدم هماهنگی با منتخبان مردم خواهد بود.

اقلا باید باور کنیم که اگر تاجگردون اصلاح طلب است، مهندس رهنما در دوره اصلاح طلب دو آتیشه به نام سید باقر موسوی مدیریت داشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=8852
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    همیشه قضاوت عادلانه داشته باشیم
    رهنما یکی از بهترین مدیراناجرایی ودرعینحال برطرفترین ها بوده وکمترینحاشیه راداشته است

دیدگاه شما