جمعه 4 بهمن 1392 - 19:16

دانشگاه یاسوج بعد از دکتر ارژنگ چگونه است؟ / نظرات دانشجویان، اساتید و کارکنان به مدیریت دکتر رمضانی

گروه اجتماعی – دانشگاه یاسوج در چند سال اخیر همواره یکی از مراکز خبرساز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش بویر نیوز، از اعتصاب دانشجویان و اساتید و کارکنان در مقاطع مختلف به دلایل مختلفی چون فضای خشک سیاسی دانشگاه گرفته تا حاشیه های بورس های تحصیلی صورت گرفته در این چند سال باعث شده بود تا بارها شاهد صحنه اعتراض و اعتصاب دانشجویان باشیم که منجر به ستاره دار کردن، تعلیق و اخراج چندین نفر از دانشجویان این دانشگاه شد.

9876

چیزی که در این سال ها شاهد بودیم، خروج فضای دانشگاه از محیط علمی و به حاشیه رفتن و جوسازی های مکرر بود که باعث افت کیفیت علمی این دانشگاه شده بود.

ارژنگ که منتقدان بسیاری در درون و حتی خارج از فضای دانشگاه داشت بیش از هر چهره دیگری در کهگیلویه و بویراحمد در کانون توجه بود چراکه اخبار مربوط به وی همواره از پر بحث ترین خبرهای رسانه ها بود.

وی که از حمایت ستار هدایت خواه نماینده سابق بویراحمد و دنا برخوردار بود از گزند انتقادات همفکران خود هم مصون نماند بطوریکه برخی از وی بعنوان عامل شکست هدایت خواه در انتخابات یاد می کردند که این موضوع نشان دهنده اهمیت و حساسیت اخبار مربوط به دانشگاه یاسوج است.

سرانجام مهرماه امسال ریاست 8 ساله دکتر ارژنگ بر دانشگاه یاسوج پایان یافت تا این دانشگاه فصل جدیدی را آغاز کند.

اما پس از تحولات انجام شده و انتصاب دکتر رمضانی به ریاست دانشگاه وی دست به تغییرات زیادی زد که باعث تحول در جو روانی داتنشگاه شد و هر چند تغییر در راس دانشگاه یاسوج و عزل ارژنگ مورد حمایت اکثریت دانشجویان قرار گرفت اما گویا عده ای در حالت آماده باش قرار گرفتند تا از هر حرکت وی جنجالی بسازند و ظاهرا افرادی که به منافع بادآورده عادت کرده بودند  دوست ندارند که آرامش به فضای دانشگاه بازگردد.

qui93vqpj7vepvy4xs52

برای آگاهی از وضعیت کنونی دانشگاه یاسوج خبرنگار «بویر نیوز» به میان مجموعه دانشگاه  رفت تا نظرات آنها را پیرامون مدیریت جدید دانشگاه و فضای کنونی حاکم بر دانشگاه جویا شود:

حرفمان را می زنیم

یکی از دانشجویان دانشکده کشاورزی که خود را از منتقدین مدیریت قبلی معرفی می کند درباره وضعیت فعلی دانشگاه می گوید: در این چند ماه جو روانی خوبی بر دانشگاه حاکم شده است و مهمترین اتفاقی که در این ایام رخ داده است ایجاد فضای باز برای بحث و گفتگو است که گواه این امر سخنرانی نماینده بویراحمد و دنا و مناظره هدایت خواه و وکیلی و ایجاد فضای باز آزادی بیان در دانشگاه است و از این خوشحالیم که اکنون می توانیم با جرات و بدون واهمه حرفمان را بزنیم.

حاشیه بی حاشیه!

دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه یاسوج نیز در اینباره می گوید: واقعا در گذشته بیش از هر موضوعی درگیر حاشیه های روزانه ایجاد شده بودیم که خوشبختانه در چند ماه اخیر از آن حاشیه ها خبری نیست. وی در پاسخ به سوالی که منظور از حاشیه دقیقا چه چیزی است می گوید: همه می دانند این دانشگاه بیش از آنکه یک فضای آکادمیک و علمی باشد به حاشیه های زیادی از خودی و غیرخودی خواندن دانشجویان گرفته تا هزاران حاشیه دیگر که اکنون از این مباحث خبری نیست.

دانشجویان آمده اند ستاره شوند نه ستاره دار…

یکی دیگر از دانشجویان رشته های فنی و مهندسی می گوید: قبل از هر چیز امیدواریم دکتر رمضانی قدر این حمایت گسترده دانشجویان را بداند و همچنان با قدرت و مستحکم به همین راه ادامه دهد.

وی می افزاید: در چند سال اخیر چیزی که در دانشگاه به حاشیه رفته بود علم آموزی بود و به نحوی همه دانشجویان درگیر سیاسی کاری آقایان  بودند ولی انصافا در چند ماهی که دکتر رمضانی آمده است بیش از هر زمان دیگری دانشجویان به علم آموزی مشغول هستند و اگر فضای آرام بر دانشگاه حاکم باشد دانشجویان آمده اند با کسب مدارج علمی به ستاره تبدیل شوند نه اینکه ستاره دار شوند یا تعلیق که وظیفه خود می دانم از دکتر رمضانی و معاونان محترم ایشان بخاطر فضای ایجاد شده از طرف دانشجویان تقدیر و تشکر کنم.

وضع رفاهمان بهتر شده

مهسا دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه یاسوج بی توجهی ارژنگ به مطالبات صنفی و امور رفاهی را مورد اشاره قرار می دهد و مدعی است که از وقتی رمضانی آمده موضوع سرویس ما حل شده و از نظر تغذیه و رسیدگی به دانشجو اصلا قابل مقایسه با دوره ارژنگ نیست.

اقدامات عجیب مدیریت سابق

یکی از اعضای هیئت علمی گروه عمران به خبرنگار ما می گوید که اصلا نمی توان الان را با حتی مهر ماه مقایسه کرد، من فقط یک مثال برای شما می زنم، ارژنگ به گروه عمران دستور می دهد به دو تن از دوستانش که شرایط تدریس را نداشت واحد درسی بدهند، گروه با این موضوع مخالفت کرد ولی ارژنگ اصرار داشت که حتما به آنها درس بدهند.

بنظر شما ارژنگ در برابر مخالفت منطقی گروه عمران چه عکس العملی انجام داد، به آموزش دستور داد تا فایل تمام دانشجویان عمران برای حذف و اضافه و ثبت نام بسته شود و تا برای آن افراد درس لحاظ نشد، سایت دانشجویان باز نشد.

321

دانشگاه یاسوج را خدا آزاد کرد

یکی از کارکنان دانشگاه یاسوج فقط شکر می کند که ارژنگ در این دانشگاه نیست و او می گوید که دانشگاه یاسوج را خدا آزاد کرد، وی گفت دست رمضانی را به خاطر شجاعتش در برخورد  با جماعت ویژه خوار و قانون شکن باید بوسید.

این کارمند به اخراج یکی از کارکنان حوزه آموزش توسط رمضانی اشاره می کند و می گوید این افراد حیثیت علم را لگد مال کردند و به هر کس دوست داشتند نمره می دادند و اصلا استاد جایگاهی نداشته و کسی در این دانشگاه حق اعتراض هم نداشته است چرا که با بدترین وجه با آن برخورد می کردند و حتی برخی با استفاده ابزاری از دین بقیه را می ترساندند، اما رمضانی با شجاعت مثال زدنی جلوی اقدامات زشت برخی کارکنان را گرفت.

8 سال عقده گشایی سیاسی

استاد دیگری به خبرنگار ما می گوید 8 سال گذشته فقط عقده گشایی بوده است و خدا را شکر رمضانی مثل ارژنگ نیست وی که از اساتید با سابقه دانشگاه است مدعی است که چند سال قبل رمضانی درخواست انتقال به دانشگاه تربیت مدرس را داد و علیرغم موافقت دانشگاه مقصد اما ارژنگ مخالفت کرد و این در حالی بود که رمضانی حتی یکسال در آن دانشگاه تدریس داشت و جالب آنکه وقتی همین درخواست را ارژنگ از رمضانی داشت ایشان به سرعت قبول کرد و این نشان از شخصیت و بزرگ منشی رمضانی بود.

شروع فضای آکادمیک در دانشگاه

استاد جوانی هم که علاقمند بود در این مورد حرف بزند به خبرنگار ما گفت این اولین بار است که بعد از این چند سال که من به دانشگاه وارد شده ام جو علمی را حاکم میبینم، مثلا قبلا تمام مدیران دانشکده ها و گروه ها را به شکل سیاسی انتخاب می کردند اما اکنون رمضانی این کار را به عهده اعضای هیئت علمی همان گروه واگذاره نموده که جای تقدیر دارد

هوا خوب شد…

در انتهای این گزارش خبرنگار «بویر نیوز» به سراغ یکی از اساتید دانشگاه که در حال خروج از دانشگاه است رفته و از وی درباره شرایط کنونی دانشگاه می پرسد که وی به این جمله اکتفا می کند: ” هوا خوب شده است”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=87289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    دوستان خوبم ،دانشجویان
    ، اساتید و همکاران اداری

    : قدر این نعمت را بدانید و دکتر رمضانی را حمایت کنید تا به جایگاه اصلی و واقعی دانشگاه برگردیم، گرچه خرابیهای قوم مغول با یکی دو سال آباد نمیشود.

    • کارمند خدماتی دانشگاه گفت:

      یعنی فضای دانشگاه تا الان نا امیدانه بوده بی وجدان!به خدا آرزوی همه ظاهر بین هایی مثل شماست که رمضانی بتونه شاگرد ارژنگ باشه از لحاظ مدیریتی.راستی آقای امیدوار ! درباره رد صلاحیت جناب دکترتان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر جدیدی نداری به ما هم بگی؟بویرنیوز عزیز از شما خواش می کنم رسالت خطیر اطلاع رسانی خود را فدای سیاست زدگی پوچ یه عده خاص نکنید.به نظر نمی رسه یه کم تو این موضوع بطور افراطی مطلب می زنید؟باید زمان بگذرد تا چهره واقعی رمضانی(خوب یا بد) آشکار شود بنابراین این همه ذوق زدگی نشانه حماقت است(بلانسبت).

      • ناشناس گفت:

        کارمند خدماتی برو از کلاس اول ابتدایی شروع به درس خواندن کن تا بجای خواهش ننویسی خواش( تا کور شود هر آنکه نتوان دید)

    • مهندس گفت:

      آقای بویر کپی اینا رو همشو خودت بافتی یا کسی کمکت کرد؟؟
      دروغ حدی داره. تو پاتو توی دانشگاه نذاشتی! البته نون شما توی طرفداری از شاپوره!!

  2. بورسیه گفت:

    سلام
    من یکی از دانشجویان بورسیه بومی هستم. به جرأت قسم میخورم نه یکبار دکتر ارژنگ رو دیدم و نه با ایشون حرف زدم. متأسفانه جو بدی علیه دانشجویان بورسیه یاسوج راه افتاده. من فقط از دکتر رمضانی انتظار دارم که با منطق و عدالتی که دارند اجازه ندهند گروههای غیر بومی به بهانه های واهی دانشجویان بورسیه رو حذف کنند. پرونده علمی بورسیه ها رو ببنید و با اقتدار تصمیم بگیرید…ما همه تابع تصمیمات دکتر رمضانی هستیم

    • ناشناس گفت:

      دوست عزیز
      دکتر رمضانی که بوررسیه ها رو قطع نکردند بلکه ایشان بر اساس بخشنامه وزارت علوم در زمان سرپستی دکتر توفیقی عمل نمودند و روند بورسه های سال 92 رو به کل به حالت تعویق و همراه کسانی که به طور غیر قانونی و خارج از صلاحیت های منطقی جذب شده بود رو به اعضا هر گروه واگذار و خواستار بررسی مجدد آنها شدن که اگر عملی غیر قانونی صورت گرفته گزارش و با ان برخورد شود و در غیر این صورت اگر مشکلی نیست به ادامه کار خود بر اساس سیاست وزارت علوم بپردازند

  3. من گفت:

    سلام. خدا رو شکر که همه چی خوبه. منم یکی از اون 110 نفر هستم و بعد از اون جریانات ترجیح دادم برنگردم شهر خودم و رفتم یه دانشگاه دیگه پذیرش گفتم. با این حال هنوز هم به مردم خودم علاقه دارم و اگر جایی کاری از دستم بر بیاد دریغ نمی کنم. فقط یه جمله به بعضی بزرگواران بگم که بدون آگاهی و علم در مورد یه مطلب قضاوت نکنید، شاید….
    در هر حال مخلص همه هم استانی های خودم هم هستم.
    یا علی

  4. نکته دان گفت:

    چند نکته:
    1- دکتر رمضانی در مورد بورسیه ها خیلی سر و صدا ایجاد کردن. آبروی افراد زیادی رو خدشه دار کردن. لااقل گزازش فعالیت هاشون رو بدن. ایشون بررسی کنن هر کی مشکل داشت با ذکر دلیل بگن، رد شون کنن، ولی باید از بقیه افراد عذر خواهی کنن. به طور رسمی. هم.ن طور که رسما آبروریزی کردن. 2- این که یکی از کارمندان گفته که دوستان ارژنگ به هر کی دلشون می خواست نمره میدادن توهین به شعور همه اساتید و توانایی همه دانشجویان این دانشگاهه. اگه کسی فقط یک ترم دانشجوی دانشگاه بوده باشه می دونه که دست بردن در نمره استاد کار راحتی نیست ولو به صورت سهوی هم که باشه قابل پیگیری توسط اساتید و دانشگاه هستش. البته واردی در زمان قبل و در زمان ارژنگ بوده که با همه برخورد هایی شده تا اونجا که من می دونم. بنابراین لزومی نداره طوری خبر تنطیم کنین که باعث وهن دانشگاه بشه. 3- در مورد انتقالی تا اونجایی که من اطلاع دارم انتقال به دانشگاههای تهران فقط در صورتی ممکنه که مرتبه علمی شما دانشیار باشه ولا غیر . 4- بهبود وضعیت رفاهی و خوابگاهی اگه بوجود اومده جای تشکر داره. قضاوت با دانشجویان. 5- بیان هشت سال عقده گشایی و جملاتی شبیه به این ها گمون نمی کنم در حد بیان یک هیات علمی باشه. بهتره محترمانه تر صحبت کنیم. 6- انتخاب روسای گروه ها همیشه به صورت توافقی و گردشی بوده . تنها برای انتخاب روسای دانشکده ها نظر سنجی شد که جای تقدید داره ولی بنظر میرسه زیاد از حد داره این قضیه تبلیغ میشه و به نوعی مسمومیت خبری ایجاد کرده. بیشتر از این نباید قضیه را لوث کنید.
    7- در انتخاب تیترها دقت بیشتری بشه تا علاوه بر جذب مخاطب صداقت هم رعایت بشه. والعاقبه للمتقین

    • جواب به نکته دان گفت:

      اینجور که شما میگید ارژنگ خوب بوده و مابقی بد بودنن بابا بهترین قاضی خود دانشجو ست برید بپرسید ببینم ارژنگ کیه…تازه دوست عزیز که سینه چاک ارزنگی برو از خود ارژنگ بپرس چرا نزاشت رمضانی بره تربیت مدرس.و شماها که دارید جو سازی میکنید که حکمش تایید نشده حکم ارزنگ بعد چند ماه تایید شد…اگه یه کم از قوانین بلد باشید اول حکم سرپرستی میدن بعد چند ماه حکم رییس تایید میکنن.

      • نکته دان گفت:

        نه من نگفتم ارژنگ خوب بوده. واقعیت اینه که در قضیه بورس ها ارژنگ اشتباه بزرگی کرد. من به شدت منتقد این شیوه جذب هستم. به نوعی عدالت و حق الناس گردن خییلی ها افتاد. تضببع حقوق در قضیه بورس ها نه فقط در دانشگاه یاسوج که در کل کشور مشهوده. من از طرفداران پرو پا قرص برخوردم اما با آلوده کردن فضای علمی هم مخالفم. اگه ارژنگ روزی تند رفته جوابش انتشار همه اسامی در سایت ها نیست. ارژنگ اقدامات مثبت زبادی داشته که شایسته تقدیر و دست بوسی است. زحمات زیادی کشیدن و موها سپید کردن. اما ارژنگ امروز نیست. امروز رمضانی است که داره تاریخ دانشگاه رو به رشته تحریر در میاره. من با افراط مخالفم با تفریط مخالفم. در مورد حکم زدن در شورای عالی هم باید بگم مطرح شدن پرونده و نگرفتن رای امری کاملا عادی هستش. گاها تا 7 مرتبه پرونده ای مطرح میشه و حکم نمی گیرهو بنابراین فضا سازی برای این امر عادی هم کار درستی نیست. والعاقبه للمتقین

  5. نکته سنج گفت:

    ها چی شده دوباره اعوان و انصار رمضانی چون ترسیده اند یارشان حکم ریاست نگیرد شروع کرده اند به جلوه گری ؟ البته این خاصیت اصلاح طلبان است که فقط قشنگ حرف میزنند ، اگر راست می گویید سه مورد از اقدامات روبه جلوی وی را بنویسید ، قول شرف میدهم همین اساتید و دانشجویان و کارمندان چند ماه دیگر به این بینوا هم فحاشی میکنند زیرا خصلت آدمی است که زیاده خواهی کند و…

  6. جوجه شمار گفت:

    جوجه تغییر و تحول را یک سال دیگر می شماریم . سال دیگر همین بویر نیوز از زبان همین افراد بالا علیه رمضانی مطلب میزند ، این خط اینم نشون . ضمنا قابل توجه دوستان رمضانی ، نترسید حکمش را میزنند این قدر به کارهای فریبنده و دور از شان دانشگاه دست نزنید . دست از شعار بردارید و به اقدامات مهم بپردازید و از تخریب قبلی ها هم بپرهیزید

  7. شهريار گفت:

    من هم موافقم كه “دانشگاه یاسوج را خدا آزاد کرد” البته در كل كشور خوشبختانه جو امنيتي دانشگاه ها در حال برچيده شدن هست. بعد از هشت سال مجددا شور و نشاط خاصي فضاي دانشگاه ها را فرا گرفته.

  8. فرزاد گفت:

    عزیزان خدا وکیلی جو دانشگاه را با قبلا مقایسه نکنید قبلا بیشتر شبیه گوانتانامو بود. همه چیز الحمدالله خوبه

  9. دانشجو گفت:

    بابا ولمون کنید بسه دیگه خستمون کردین از موقعی که این بنده خدا اومده هرروز حاشیه پشت حاشیه بابا بچسپ به دانشگاه ، ما بیچاره ها شدیم عروسک خیمه شب بازی ، هر کی میاد با شعار ما را سرگرم میکنه و از اسم دانشجو و … سواستفاده میکنه

  10. ناشناس گفت:

    مثل اینکه نوچه های ارژنگ هنوز فعالیت مجازی شون زیاده

  11. علی گفت:

    دوستان عزیز و یاران نزدیک ارزنگ خبر خوش…شورای عالی انقلاب بخاطر قانون مداری و شجاعت رمضانی ایشان رو بر کنار و از دکتر ارژنگ تقاضای کردند که دوباره رییس دانشگاه یاسوج بشوند ولی در اقدامی عجیب که نشانه کوچک نفسی ارزنگ بود و رمضانی باید ازش یاد بگیره گفتند اگر خورشید را در دست چپم و ماه را در دست راستم بزارید محال است به انجا بر گردم چرا که دانشجویان و اساتید و کارکنان زیادی من دوست دارن و بگفته خود ایشان چندین دانشگاه مطرح دنیا از وی به عنوان مدیریت خوبش بر دانشگاه یاسو ج برنامه مدیریتی تقاضا کردند…حال شما دوستان عزیز برید از خدا بترسید که شما و امثال شما در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارید و خدا رو شکر که با این پیشینه بدی که از خودتوت به جا گذاشتید به این راحتی حرفتون خریدار نداره.

  12. ناشناس گفت:

    جناب دکتر رمضانی در راه اندازی رشته های جدید تربیت بدنی و حقوق اقدام کنید

  13. مدیر گفت:

    منصف بودن در هر حال لازم است.

  14. ناشناس گفت:

    سلام نه گذشته خوب بود نه حال عجله نکنید

  15. دانشجوی ارشد گفت:

    من باوجود اینکه یکی از مخالفان دکتر ارژنگ بودم و هستم از وضعیت کنونی دانشگاه هم چندان راضی نیستم.توی این چند ماهه همه از اینترنت دانشگاه سخت گله مندند.

  16. استاد گفت:

    خیلی ببخشید، دانشجو جو گیره، خیلی در مورد مدیریت ها از اونها سوال نکنید، ظاهر بینند و از ته قضایا بی خبرند. دانشجوها اگه راست میگن یه کم فکر درس و مشق باشن.

  17. یوسفیان گفت:

    برعکس نظر دوستان، دانشگاه یاسوج تقریبا به حالت تعطیل درآمده. تنها کار رمضانی تلاش برای اخراج و پاکسازی دانشگاه از مخالف و انتصاب اقوام و خویشاوندان و اعوان و انصارش است. بویر نیوز یکطرفه به قاضی رفته. همه می دانند که بویرنیوز گرایش جغرافیایی دارد و در صدد است پرونده قطور رمضانی را از طریق انتثاد از گذشته به حاشیه ببرد.

    • فرزاد گفت:

      آقای یوسفیان یا از وضعیت انتصابات خبر نداری یا می خواهی یکطرفه قضاوت کنی .پس بهتره اول بپرسی بعد نظر بدی چون در پیشگاه خدا بعدا باید جوابگو باشی .مگه قراره اردوان خانو بذاره معاونش ،عزل ونصب در هر سازمانی امری عادی ست.به خدا در مقابل برخوردای ادوان خان نمره دکتر رمضانی منفیه.

  18. دوست گفت:

    بویر بروخبرآنلاین ببین.دانشگاه یاسوج بعنوان دومین تغییر ریاست دولت تدبیر.درود بر تلاشهای زارعی.

  19. برزکار گفت:

    با سلام و احترام
    خدمت تمامی خدمتگزان
    من نظرم این است که ما هر کس را با توجه به اینکه کارهای که انجام می دهد ارزیابی کنیم حالا جناح بندی سیاسی دردی را دوا نمی کن بلکه از همه اساتید و دانشجوا و کارکنان می خواهم عملکرد نگر باشند و نقاط ضعف و قوت ریاست قبل را به ریاست جدید ارائه بدهند تا در دانشگاه در مسیر اصلی خود حرکت کند
    اینکه عملکرد ریاست آقای ارژنگ بد بوده یا خوب باید برای بهتر حرکت کردن در آینده باشد

دیدگاه شما