شنبه 14 دی 1392 - 21:48

خواهرخواندگی کهگیلویه و بویراحمد با یکی از کشورهای عربی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران برای خواهرخواندگی این استان با یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

خبرگزاری فارس: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای خواهرخواندگی با یکی از کشورهای عربی تلاش کنند

به گزارش  بویرنیوز، سیدموسی خادمی امشب در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد که بعد از حدود یک سال وقفه از سر گرفته شد، اظهار کرد: اعزام یک هیئت تجاری به کشورهای خارجی حوزه خلیج فارس اقدامی موثر در راستای تقویت صادرات این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اعلام موافقت خود با انجام چنین سفرهای تجاری به بیرون از مرزهای کشور، افزود: این کارها موثر هستند؛ شاید با یک سفر و دو سفر خروجی خاصی نداشته باشیم ولی بدون شک در درازمدت این اقدامات نتیجه‌بخش خواهند بود.

وی از لزوم شناسایی تاجران و فعالان اقتصادی این استان سخن گفت و ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی افراد مستعد و توانمند در حوزه تجارت را شناسایی کنند و آموزش‌های لازم را به آنها بدهند.

خادمی گفت: قرار نیست اقدام عملی برای ورود به دنیای تجارت و صادرات در گام نخست با 100 تاجر شروع شود بلکه ما می‌توانیم کار خود را با شناسایی سه تا پنج تاجر آغاز کنیم چراکه اگر این روند صادرات غیرنفتی و تجارت در این استان باب شود و روی ریل بیفتد، سایر افراد و تجار نیز به این عرصه وارد می‌شوند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در گام بعدی باید بازارهای هدف را شناسایی کنیم و سلایق و نیارهای آنها را پوشش دهیم.

وی گفت: لازم است مسئولان این استان موضوع خواهرخواندگی با یک کشور عربی را در دستور کار قرار دهند و تا حصول نتیجه آن را پیگیری کنند.

خادمی اضافه کرد: در این از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد مهم این است که از این موضوع برای ورود به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه استفاده کنیم.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد نزدیک شدن این استان به یک کشور یا یک استان در یک کشور همسایه و در حوزه اقتصاد و تجارت می‌تواند دروازه صادرات را به روی محصولات تولیدی این استان باز کند.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84535
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دوراندیش گفت:

    سال 87 موضوع الحاق بندر دیلم و یا گناوه به این استان را در جلسات ستاد جذب و حمایت از سرمایه گذاری در استانداری مطرح کردم تا بتوانیم از این طریق به دریاهای آزاد راه یابیم و ااقتصاد استان را رونق دهیم ولی با استقبال مواجه نشد امسال یعنی پنج سال بعد استان فارس اقدام کرد و بخشی از استان هرمزگان را ضمیمه خود کرد و داد فریاد های ساکنین این مناطق سرکوب شد 

  2. ناشناس گفت:

    به عنوان یک اصلاح طلب ، متأسفم برای استانداری که مدعی راهبردپردازی است ، زیرا با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک خویش و پیشنهاد خواهرخواندگی استان همیشه زیبا ، چهار فصل ، و برخوردار از منابع طبیعی آب شیرین، نفت ، گاز ، فسفات، و نیروی عظیم انسانی ، انسان پی می برد که چنین پیشنهادی غیرقابل دفاع است ، زیرا هیچ سنخیتی با هم ندارند.
    حیف از این استان و مردم که چنین استاندارانی را برایشان بر می گزینند.(کارشناس عالی یک نهاد دولتی و فوق لیسانس مدیریت استراتژیک)

  3. ناشناس گفت:

    ايگم اي خواهر خوانده اودسي شي نيكنه

  4. ناشناس گفت:

    ما لرهای آریایی نمی خواهیم با کسانی که خلیج همیشه فارس را خلیج عربی می نامند هیچ گونه پیمان خواهر خواندگی داشته باشیم. واقعا برای ما مدافعان همیشگی سرزمین آریای غیر قابل قبول است .

دیدگاه شما