شنبه 14 دی 1392 - 21:19

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این استان، ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در گچساران مورد تاکید قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران تعیین تکلیف شد

به گزارش بویرنیوز، داریوش دیودیده امشب در حاشیه نشست توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مصوبات این کارگروه را تشریح کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از مسائل مهمی که در مقطع کنونی، انجام آن در این استان ضروری به نظر می‌رسد، اعزام یک هیئت تجاری به بازارهای هدف در کشورهای خارجی بود که در این نشست مصوب شد مقدمات انجام چنین اقدامی صورت گیرد.

وی مجری این اقدام را اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: چند پیش‌سفر برای کارایی و خروجی موثرتر اعزام این هیئت‌های تجاری به بیرون از مرزها نیز انجام می‌شود.

* متولی برگزاری نمایشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

دیودیده با بیان اینکه متاسفانه دارندگان کارت‌های بازرگانی در این استان در خدمت صادرات و تجارت این استان نیستند، ابراز داشت: در این نشست مقرر شد تا آموزش‌های لازم به دارندگان کارت‌های بازرگانی ارائه شود و آنها از مکان‌هایی چون گمرک و پایانه‌های صادراتی بازدید و با دنیای تجارت آشنایی لازم را پیدا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات این نشست ارائه یک تقویم نمایشگاهی با ذکر جزئیات، مکان و زمان برپایی هر نمایشگاه بود که این ماموریت به صنعت و معدن واگذار شده است.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مصوبه قبلی دولت دهم در مورد احداث یک پایانه صادراتی در این استان اشاره کرد و ابراز داشت: مقرر شده این مصوبه فعلا مسکوت بماند تا بررسی‌های بیشتر در مورد اقتصادی بودن یا نبودن آن صورت گیرد.

دیودیده همچنین به موضوع مهم ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی در گچساران که مدت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است، اشاره کرد و گفت: در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مصوب شد که ایجاد چنین منطقه با جدیت پیگیری و بررسی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب متولی برگزاری نمایشگاه‌ها در این استان را از دیگر مصوبات این نشست خواند و خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه‌های دائمی کهگیلویه و بویراحمد متولی برگزاری هر نمایشگاهی در این استان شد.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بی خبر گفت:

    اقای مهندس مگر به دستور شما منطقه ویزه درست میشود اینطور که معلومه همه کار تمام شده است پس ما هم تو پاتاوه منطقه ویزه درست میکنیم اولا باید متولی ان مشخص باشد دوما میبایست بتصویب هیت وزیران برسدسوما در مجلس رای بیاوردجهارما دبیرخانه مناطق ازاد وهیت کارشناسی بازدید نمایدپنجمادیگه بیشتر نمیگم که راحل را یاد بگیری

    • ناشناس گفت:

      خدا رحمت کند امواتت رو که بدرستی به همه چی اشاره کردی. خب از صحبت های این اقا مشخصه که بی هیچ بررسی و استدلالی تصمیم گرفته.

  2. یک گچسارانی گفت:

    اینم یکی از مصوبات تاجگردون بود خداراشکر فقط مصوبه میده تاحالا که کاری برای ما انجام نداده قدر زارع رو بدونیدیاسوجی ها

  3. بویراحمدی گفت:

    خدایی زارع کار میکنه ،واقعا کار کرده

  4. فدائ حاجى گفت:

    در جواب گچسارانى عزيز بايد بگم تا بوده همين بوده،ادمها هميشه قدر چيزي رو كه دارن نميدونن تا از دستش بدن،مردم بوير احمد قدر زارع را نميدونن

  5. ناشناس گفت:

    درود بر تاج گردون که این طرح رو برامون اورد

دیدگاه شما