شنبه 7 دی 1392 - 1:38

چه کسانی حق مردم کهگیلویه و بویراحمد را خورده اند؟/ آیا کسی جرات مقابله با این افراد را دارد؟

گروه اقتصادی – یکی از اقدامات استاندار سابق که خدمت بزرگی به استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد بود، اصرار بر بازپس گیری معوقات بانکی و تشکیل جدی جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی بود.

به گزارش بویر نیوز، استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته بیش از ۹۵ میلیارد تومان به رقمی بسیار بالاتر افزایش یافته و همچنان در حال رشد است که این مهم تا اندازه زیادی جای نگرانی دارد.

image.ئمئ

هر چند تعداد بدهکاران بانکی که مبالغ کلانی دریافت کرده اند اندک است اما این موضوع زمانی جالب می شود که بدانیم بخش اعظمی از این بدهی ها متعلق به چند نفر است و هنوز مشخص نیست چگونه با این آمار نه تنها فشاری برای دریافت این معوقات صورت نمی گیرد بلکه بازهم برخی از آقایان براحتی تسهیلات کلانی می گیرند!؟

 

از دیگر نکات قابل توجه رکورددار بودن استان کهگیلویه و بویراحمد در عدم بازپرداخت تسهیلات بانکی است که این موضوع چنان که شایسته است مورد توجه مدیران بانکی قرار نمی گیرد و بارها مورد انتقاد واقع شده است.

امسال که بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، وعملا اقدام برای هر نوع کار عمرانی امکان پذیر نیست، دریافت معوقات توسط بانک ها و تزریق این اعتبارات به بازار و قرار دادن تسهیلات در اختیار کارآفرینان و بخش های صنعتی تا حدود زیادی می تواند چرخ صنعت را به حرکت درآورد.

یکی از راهکارهای که درگذشته هم مطرح شد و می تواند برای دریافت معوقات بانکی بخصوص از دانه درشت ها مثمر ثمر واقع شود، تشکیل منظم جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی و توسل بانک ها به دستگاه قضایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و گویا برخی از مدیران بانکی رغبت چندانی برای پس گرفتن پول بیت المال ندارند.

همه این ها در حالی است که  بسیاری از مردم برای گرفتن وام ازدواج و دریافت یک وام کمتر از پنج میلیون تومانی هم دچار مشکل اند و برای دریافت کمترین تسهیلات به کمک آشنایان متوسل شوند تا پس از طی هفت خوان رستم و بعد از چند ماه بتوانند احتیاج خود را برآورده کند.

بر اساس گزارش های ارسالی مردم به «بویر نیوز» هم اکنون اکثر بانک های کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود اعتبار از وام دادن به مردم خودداری می کنند و باید برای دریافت هرنوع تسهیلات به مدت زیادی حساب جاری با موجودی بالا داشته باشند و این موضوع بر دوش افرادی که نیاز ضروری همچون بیماری دارند و قشر ضعیف جامعه بسیار سنگینی می کند.

13901027180030102_PhotoL

برخورد با دانه درشت ها و کسانی که سالهاست معوقات قابل توجهی دارند یکی دیگر از اقداماتی است که مسئولان می توانند به آن توجه داشته باشند که بدین وسیله سایرین بدهکاران بانکی هم حساب کار دستشان بیاید.

از آنجا که بودجه سال 93 استان کهگیلویه و بویراحمد 25 میلیارد تومان  است و  به طور متوسط اگر میزان معوقات بانکی در استان را حدود 90 میلیارد تومان در نظر بگیریم، با فرض آنکه حدود نیمی از این مبلغ را بتوان به سیستم بانکی بازگرداند، می شود امیدوار بود که دوبرابر بودجه استان به راحتی به سیستم بانکی بازمی گردد که با این مبلغ می توان دهها واحد تولیدی راکد را فعال و ایجاد و صدها نفر را مشغول به کا ر نمود.

امروز بیش از هر چیزی لزوم توجه به بازپس گیری پول بیت المال از چنگال بدهکاران و دانه درشت ها مورد توجه است که می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند که اگر سید موسی خادمی این مهم را بصورت ویژه در دستور کار قرار دهد و با شهامت این موضوع را پیگیری کند قطعا می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از معضلات بیکاری و اقتصادی شود که بواسطه آن مشکل اشتغال جوانان و موانع سر راه کارآفرینان و فعالان اقتصادی برطرف شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=83526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مخاطب گفت:

    درود بر شرفت و جراتت بویر نیوز/ واقعا باید جلوی …. و …. را گرفت. چهار ماهه سه میلیون پول نیاز دارم ولی نتونستم وام بگیرم.

  2. علي گفت:

    همون دانه درشتهايي كه مدًنظر مباركتون هست همانهايي هستند كه با تباه كردن زندگي خودشون در اين شرايط سخت موجب اشتغال و سير كردن شكم خانواده صدها نفر در استان شدند حالا از بخت بدشان شرايط اقتصادي كشور طوري شده كه يك شبه در استان ما بعلت تنگ نظري و شرايط بد اقتصادي ارزشها به ضد ارزش تبديل شده حال تا جايي كه اطلاع دارم با توجه به اينگ مشتري يكي از اين بقول شما دانه درشتها دولته كه عليرغم نامه نگاري استانداري به شركت دولتي هنوز مطالباتشان كه بالاتر از بدهيشان به بانك ميباشد گيرشان نيامده لطف كنيد شرايط حساس كنوني اقتصاد كشور را در نظر بگيريم تا خشك و تر با هم نسوزند

    • علی گفت:

      بجث عدالته؛جالبه که واسه وام 100 میلیون کارفرمایی باید واسه 30 نفر شغل مهیا کنی. شما جساب کن 100 میلیارد چند نفر باید مشغول به کار باشند.ایا این شرایط واسه همه یکسانه؟این حمایت از همه صورت می گیره؟بانک شما یک قسط عقب افتاده باشی پدر تو در میاره،…

  3. ارمان گفت:

    لطفا از کلی گوئی که هیچ چیزی را ثابت نمی کند پرهیز فرمائید تیتر خبر هیجان انگیز ولی متن ان کلی گوئی و انشائ بچه مدرسه ای است

  4. بانک ملی گفت:

    درودبربویرنیوز..پدروپسرمعروفی که صدمیلیاردبدهکاربودندوبیت المال رابالاکشیدندوتحت عنوان کارافرینی جای دیگری سرمایه گذارکردند چرابرخوردی نشد.بنده معتقدم که اگربرخوردمیشد این کارافرینان اسمی و الکی الان برسرمردم منت نمیگذاشتندو این پولها به جوانان بیکارمیرسید نه به ویلا…

  5. همشهری گفت:

    وام های بانکی کلان که فقط به چند نفر رسیده است در جاهای دیگر سرمایه گزاری شده است مانندخرید زمین و ……….

دیدگاه شما