پنجشنبه 5 دی 1392 - 3:07

هدایت خواه، زارعی، نیکزاد، صابری و بیدارپور مردم کهگیلویه و بویراحمد را سرکار گذاشتند +سند

گروه اقتصادی – در اظهارنظرهای مسئولان و نمایندگان بارها شاهده بوده ایم که از توسعه راهها و زیرساخت های ارتباطی سخن به میان آورده اند که در این میان موضوع ” راه آهن اقلید – یاسوج” یکی از مهمترین پروژه هایی بوده که چندین بار مسئولان و نمایندگان هر چند وقت یکبار وعده کلنگ زنی آن را دادند ولی گویا این موضوع خارج از توان افراد بوده و بیشتر یک مانور تبلیغاتی برای ایامی بوده که افراد چیزی برای عرضه نداشتند!

به گزارش «بویر نیوز»، ستار هدایت خواه (نماینده سابق مردم بویراحمد و دنا)، اکبر نیکزاد و سید حسین صابری (استانداران سابق)، غلام محمد زارعی (نماینده فعلی همین حوزه اتخابیه) و خیبر بیدارپور (مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگلویه و بویراحمد) هر کدام به ترتیب (( چهار؛ دو؛ سه؛ شش و هفت )) مرتبه در بازه های زمانی مختلف وعده کلنگ زنی این طرح را دادند ولی اکنون بعد از گذشت 2 سال و 2 ماه از تاریخ اولین وعده نه تنها هیچ خبری از کلنگ زنی نشد بلکه مدیرکل راه و شهرسازی طی سخنانی ” شایسته  تقدیر” خیال همه را راحت کرد و گفت در سال های گذشته علیرغم وعده های داده شده مبنی بر اعتبارات ویژه برای این پروژه حتی یک ریال هم تخصیص داده نشد و با توجه به اعتبارات امسال اجرای آن امکانپذیر نیست.

4

این پروژه که یکی از چندین وعده ی اجرا نشده دور سوم سفرهای استانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق بود که شاید قربانی سبقت گرفتن مسئولان در وعده دادن شد و بیشتر بجای اینکه افراد به فکر تامین اعتبار باشند به فکر ثبت آن به نام خود بودند.

ناگفته پیداست در این مدت که این طرح ها مغفول مانده مسئولان استان کهگلویه و بویراحمدعدم اجرای این طرح را نبود اعتبار و وضعیت بد اقتصادی کشور بهانه کردند در حالیکه شاهد بوده ایم در سایر استان ها اعتبارات هنگفتی برای مسائل غیر ضروری هزینه شد اما اگر فرض را بر پذیرش این بهانه بگذاریم چند سوال پیش می آید:

1 – مگر مسئولین از وضعیت نابسامان اقتصادی مطلع نبودند که بارها دلخوشی به مردم می دادند؟

2 – این اظهارات غیر کارشناسی مصداق وعده توخالی و فریبکاری نیست؟

3 – آیا سرگرم کردن مردم به حرف های بی پایه و اساس باعث بدبینی جامعه نمی شود که برخی اینگونه و بدون توجه هر “آروزی” را “خاطره وار” تعریف می کنند!

1915

و اما سوالات مهمتر اینکه؛

4 – بودجه های اختصاص داده شده که چندین بار در خلال مصاحبه های همین افراد  با آمار و ارقام از آن یاد شده کجا صرف شد؟

5 – این همه تناقض در آمار و ارقام بیان شده از کجا نشات می گیرد؟

در ادامه بریده هایی از چند مصاحبه افراد نامبرده در ادامه آمده است که بیش از هر چیز “اعداد و ارقام” آنها جلب توجه می کند:

4

 

6

3

1

5

2

4

 

لازم است ضمن شفاف سازی در خصوص اعتبارات دریافت شده برای این پروژه و اقدامات انجام نشده توسط نامبردگان؛ مسئولان از استفاده ابزاری وشعاری و تلاش برای ثبت خدمات نظام جمهوری اسلامی به نام خود، به فکر مردم باشند و از بیان هرگونه سخن نسنجیده که باعث تردید و ایجاد شائبه خواهد شد، پرهیز نمایند.

امیدواریم دولت یازهم به این نیاز مبرم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عنایت ویژه داشته باشد و مدیرکل آینده راه و شهرسازی استان در این راستا بتواند توقعات ایجاد شده از سوی دیگران را مرتفع کند.

 

* * *

پی نوشت: پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد.
هنگام بازگشت سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می داد.
از او پرسید: سردت نیست؟
نگهبان پیر گفت: چرا ای پادشاه اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم.
پادشاه گفت : من الان داخل قصر می روم و می گویم یکی از لباس های گرم مرا را برایت بیاورند.
…نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده اش را فراموش کرد.
صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود: ای پادشاه من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل می کنم اما وعده لباس گرم تو مرا از پای درآورد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=83211
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا گفت:

    لعنت بر تو بویرنیوز

    • ناصر گفت:

      لعنت برکسیکه کورکورانه وعده ووعیدهای مسئولین فرصت طلب رامی پذیرد ولی در برابر خلف وعده های آنها سکوت میکند

    • ناشناس گفت:

      بوير جان صابري مدير خيلي خوب وقاطعي بود ماها وشخص آقاي نيكزاد همكاري نكرديم علاوه برآن نماينده ما جناب زارع فقط حضور فيزيكي وهم در مجلس وهم در پروژه ها جهت خودنمايي دارد .

    • بهروز گفت:

      چرا لعنت؟
      چون حقایق را بیان کرده !

    • ناشناس گفت:

      لعنت بر توی بی بصیرت

    • شفیعی از هشتگرد گفت:

      خیبر(بیدارپور)  بی کفایت تاسف تاسف

    • غضنفر گفت:

      بابا راه آهن میخایم چیکار .همین جاده ای که هست رو تعریض کنن که از هر 4 تا کامیون نابلدی که میاد تو این جاده 5 تاش شوت نشن ته دره .الحق سنگ بزرگ نشونه نزدنه.

  2. سيد گفت:

    بويرنيوز درست ميفرمايند به عنوان يك رسانه واقايان مسوول هم در هرزمان كه مصاحبه فرمودند درست فرمودند ولي وقتي كشور به بحران بي پولي خورده اقايان چه گناهي دارند ولي خبر خوش اينكه طبق اخرين اخبار راه اهن ياسوج اقليد به همين زودي كلنگ خواهد خورد واين مبلغ نا چيز كه در بوجه سال اينده گذاشتند به خاطراين بوده كه رديف اعتباري ان حذف نشه ولي اين پروژ به صورت فاينانس با كشور چين انجام خواهد گرفت انشاالا وبوير نيوز عزيز هم ميتواند شرايط مالي كشور رو بسنجد بعد قضاوت كند

  3. فرهنگی گفت:

    بویر عزیز  فرا فکنی  نکن درود بر  زارعی  درود بر  هدایتخواه مردان روزهای سخت  انشالله  راه اهن هم درست  میشه وکمبود  واگن  برای اینکه سایت  جنابعالی  تعطیل  نشه  بوجود میاد

  4. باانصاف گفت:

    خدا خیرت بده چی سرکار گذاشتند؟ خوب پول نیست که اجراایی بشه.
    خدا کنه اجرایی بشه این طرح

  5. نازنین گفت:

    آفرین بر شما بویر نیوز

    آفرین که اینجور با قاطعیت خبرها رو منتشر میکنین.مسوولان جز دروغ چیزی تحویل ندادن. برا همه استانا پول هست جز استان ما. برین تو شهرای دیگه ببینین چقد ساخت و ساز هست اونوقت استان ما……. متاسفم برا مسوولان

  6. نازنین گفت:

    آفرین بر شما بویر نیوز آفرین که اینجور با قاطعیت خبرها رو منتشر میکنین.مسوولان جز دروغ چیزی تحویل ندادن. برا همه استانا پول هست جز استان ما. برین تو شهرای دیگه ببینین چقد ساخت و ساز هست اونوقت استان ما……. متاسفم برا مسوولان

  7. ناشناس گفت:

    احسن بر بویر نیوز تا الان غیر وعده تو خالی شنیدیم از مسولین هیچ چیز نشنیدیم تا زمانی که مسولین این استان بومی هستند هیچ گونه پیشرفتی در این استان نمی بینیم و نداریم استان ما با استان های دیگ اسمان تا زمین فرق می کند دلیل این هست در این استان قوم قبیله ای هست خدایی تا کی باید با این شرایط دست پنجه نرم بکنیم

  8. حقیقت را بگو عزیزم حتی اگر به ضرر تو باشد گفت:

    بله برادر توجیح گر. زارع چقدر بهت داده است؟ همه می دانند که اگر هدایتخواه بود این طرح اکنون اجرایی شده بود. همانگونه که بیمارستان، جاده ها و هزاران طرح دیگر بعد از هدایتخواه تعطیل گردید. این هم روی اون ها ها

    • چوپان دروغگو گفت:

      هدایت خواه خیلی کار کرد البته بیشتر در معنویات که آن را هم به باد داد.
      8 سال با میلیارها پول ایشان چه کار کرد اشتغالی ایجاد شد، شهرستان توسعه پیدا کرد.
      نه
      فقط داشتیم به عصر حجر می رفتیم.

      • ناشناس گفت:

        انصافا اگر نظر ندید…. اولا بودجه که دست نماینده نیست دوما وظیفه نماینده قانون گذاری و تصویب بودجه و… هست

      • افرين گفت:

        افرين ….احسنت به شما
        //////////ديدين كار نماينده هاي مجلس فقط شده احسنت احسنت افرين …..وقتي يكي پشت تريبون مجلس سخنراني ميكنه ….كاري ندارن كه طرف چي ميگه ….درسته ….. اشتباست …..شرطي شدن هي ميگن احسنت احسنت افرين …………..خداي كار نماينده ها هم خيلي سخته خسته نباشيد ويژه دارم خدمتشون …………..

      • تلزالی بویراحمد گفت:

        کاش فقط یه بار دیگه فیلم تبلیغاتی اقای نماینده را نگاه میکردی که فقط وعده تو خالی داد بعد قضاوت کنید؟سینما پارکینگ بیمارستان و هزاران وعده دیگه که قرار بود یاسوج رو گلستان کنه اب خاک و هزاران چیز دیگه را صادر کنه ولی کار که نکرد هیچچچچ کارای نماینده اسبق را که به نام خود تبلیغ کرد هم هیچچچ همه پروژهای عمرانی را هم به علت نتوانستن تامین بودجه راکد کردند هنوز صدای شعارهای تبلیغاتیش که فریاد میزد من ال میکنم من بل میکنم تو گوشمه همه اینا به کنار کاش حداقل میتونست یه سخنرانی درست کنه حالا هدایتخواه هیچ کاری هم نکرده باشه حداقل با نام فرزند بویراحمد هزاران سخنرانی کنفرانس و مناظره ارائه داد و اسم استان را به کل کشور معرفی کرد و همین حالا هم از سراسر ایران برای مناسبتهای مختلف دعوت میشه به عنوان سخنران یا برا مناظره و همیشه تو مجلس هم یکی از فعالان بود…درود بر استاد اخلاق و سیاست استاد هدایتخواه

    • شرمت الله گفت:

      هدایتخواه اگر میتوانست کاری از پیش ببرد با همسو بودنش با دولت احمدی نژاد

      در خیابان دیوار کشی وخط کشی میکرد تا زنان ومران از هم جدا باشند

      • ناشناس گفت:

        اسمت برازندته باید از خدا شرم کنی
        واگر من بجاش بودم یه خط می کشیدم و امثال تو را از بقیه مردم جدا می کردم….

    • حسین گفت:

      درود بر حاج زارع نان حلال خور موفق باشید.

  9. بیاره گفت:

    اطلاع رسانی خوبه اما اگه رسانه اطلاع رسان اطلاع و آگاهی کافی و تخصصی از یک موضوع داشته باشه سپس بتونه خوب در موردش تجزیه و تحلیل و بعد هم اطلاع رسانی کنه نه همین طور هر چی شنید بیا درج کنه !

  10. عشایری گفت:

    بیش از همه این زارعی مقصر است دیگه پشت سرش پل نیست همشو خراب کرد ای کاش همین هفته انتخابات بود

    • فرزاد گفت:

      ای کاش ستارجونم رای میدادم تا مترو رو یه هفته ای افتتاح کنه…. والاه… دیگه عشایر جان ییلاق قشلاق با مترو میرفتیم… یالا یالاه ما آق ستارو میخوایم یالا

  11. اصلاحات گفت:

    باز هم تخریب زارعی توسط بویرنیوز کلیک خورد

  12. علی گفت:

    ببینید واسه انتخابات 94 زارعی چه کارایی که نمیکنه “!!!!به خدا استان ما پیشرفت نمیکنه با این نماینده ها

  13. حقیقت بویراحمدودنا گفت:

    برادر هدایت خواه تو را به خدا به نیروهای تازه به دوران رسیده بگوید دیگر پارازیت و سنگ اندازی برای شهرستانهای بیراحمد و دنا دست بردارند.

  14. یاس گفت:

    همه خوبند

  15. مارکو گفت:

    سلام. اتفاقا آقای زارع به وعده هاش عمل کرد. قرار بود عده ی رو سر کار بزاره اما الان همه مردمو سرکار گذاشته.

  16. کوشک گرمسیری گفت:

    حاج زارع مرد عمل و دلسوز استان و پرقدرت میباشد.

  17. خواب پور گفت:

    نسیم خوش تدبیر و امید در زمستانی سرد شروع به وزیدن کرد.امید در دلهای کارکنان راه و شهرسازی زنده شد.تدبیر بالاخره کار خودش را کرد.موجی از شادی و شعف مسکن و راه و ترابری را فرا گرفته.حاشیه ها یواش یواش دارند اخشک میشوند چون پدر حاشیه رفت.بیدار پور عزیز خیلی ظلم در حق مردم استان کردی آن هم بخاطر سوء مدیریت.خداوند در قران میفرمایند من از حق خودم میگذرم ولی حق و الناس غیر بخشودنی است.جناب بیدار پور فردای قیامت چطوری میخواهی پاسخ بدی.البته من شک ندارم که شما در همین دنیا جواب پس خواهی داد مطمئن باش

  18. مسعود محمدی از گردوه گفت:

    آقای جهانگیری تو باید همه را عوض کنی بخصوص معاون قسمت راهداری چون چیزی بلد نیست یعنی چیزی سرش نمیشه

  19. بحلول گفت:

    بخدا وضع مملکت از لحاظ اقتصادی خرابه:نه زارع تقصیر داره نه دکتر هدایتخواه

  20. دهدشت گفت:

    لطفا همه پاکسازی شوند از جمله قراردادیها و شرکتیها والسلام

  21. مهدی گفت:

    تامبردگان هیچیک تابحال در سمت اجرایی نبودندولذا اجرانمودن همچین پروژه های عظیم ازعهده ی انها برنمی اید.بهترین گزینه برای اجرای پروژه های عمرانی مهندس بهرامی هست.

  22. دلسوز استان گفت:

    درود بر جناب اقای مهندس نیک اقبال و مهندس جهانگیری انشاالله هردو برای پیشرفت استان محروم و شکست خورده فعالیت دلسوزانه بعمل اوریدموفق باشید.(یازهرا)

    • ناشناس گفت:

      فعلا که مهندس نیک اقبال رفت به سمت تطویل فرودگاه نزدیک بود هواپیما سقوط کنه

  23. دانشجو گفت:

    فقط از خدا شرم کنید بعد دیگران را تخریب کنید

  24. هم استانی گفت:

    بیدارپور بخواب که ممتاز بیدار است بیچاره مهندس جهانگیری که با این وضیت اعتباری وهمچنین ارثیه خراب بیدارپور که تحویل خواهد گرفت چکار باید بکند

  25. شفیعی هشتگردی گفت:

    سلام دوستان.خدا رو شکر میکنم که به حول قوه الهی توانایی را خداوند در وجود این حقیر نهادینه کرده که  عملکردم مثل روز برا همگان روشن بود.دوستان عزیز میشه بفرمایید طی یکسال گذشته و بعد از مدیریت این حقیر چند پروژه مسکن مهر افتتاح شد؟؟؟؟آقای بیدار پور تحویل بگیر این  بود مدیریت من و این هم مدیریت دوستان پیروز و سر بلند باشید

  26. سی سخت گفت:

    نظرات خوب بود

  27. دانشجو دکتری گفت:

    با سلام خدمت مسولین سایت پر طرف دار بویر نیوز که مطالب را به صورت کوتاه ومفید به اطلاع مردم استان میرساند.فقط خیبر بیدار پور را کنترل کنید که بسیار تازه نفس است و ایشان با این انرزی که از خود نشون داده ونیامده میخاد کلنگ بزند را کنترل کنید.من از طرفداران دکتر هدایتخواه بودم وهستم وهیچ کسی مثل ایشان جایگاه استان ما را در کشور روشن نکرد.با همه این احترامات بزرکترین اشباه ایشان انتخابی فردی نا لایق برای مدیریت مسکن شهر سازی اقلی بیدار پور بود
    .و از مسولین تقاضا دارم دیگر پست های مهم را به افراد نالایق ندهد.من واقعا متاسفم با این همه بی لایقی باز ایشان یکی از پست های مهم استانی رو در اختیار دارد.

  28. دانشجو دکتری گفت:

    شعبده باز حرفه ای در گول زدن مردم جناب حاج غلامرضا زارغی .حیف اسم حاجی که مجبوریم به بعضی ها بگیم

  29. طاها گفت:

    در پاسخ چوپان دروغگو
    :
    تاقبل از نمایندگی دکتر هدایتخواه بخش ریادی از مهریان که چسبیده به یاسوج بود هم گاز نداشت ودر دوران هدایتخواه خط انتقال گاز لوداب وحتی اخرین نقاط بویر احمد نیر اجرا شد و هزاران پروژه بزرگ وکوچک از قبیل اب رسانی ، برق رسانی و…….واعطای ملیاردها تومان وام کم بهره به بچه های بویراحمد ودنا و….. زنده باد رادمرد ایل دکتر ستار هدایتخواه

دیدگاه شما