یکشنبه 24 آذر 1392 - 22:33

خبر خوش مهندس غلامرضا پناه برای کهگیلویه و بویراحمد / استاندار: پناه جزو سرمایه های استان است

با توافق مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان اقتصادی کوثر مقرر شد که در 10 روز آینده کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز این استان بعد از سال‌ها تعطیلی، مجددا” فعالیت خود را از سر گیرد.

به گزارش بویرنیوز، امشب استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان معاون سازمان اقتصادی کوثر بود تا برای کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز این استان چاره‌ای اندیشیده شود.

در این نشست که تدابیر تیم اقتصادی این استان و عزم معاون کهگیلویه و بویراحمدی سازمان اقتصادی کوثر، مقدمات به هوا رفتن دود این کارخانه مهم در کشور فراهم شد، سید موسی خادمی با تقدیر از مسئولان این سازمان اقتصادی، اظهار داشت: راه‌اندازی این کارخانه یک امر اقتصادی است که البته نگاه‌های استانی و جلوگیری از بیکار شدن چندین کارگر در کنار تقویت تولید و اشتغال در آن دخیل است.

وی، غلامرضا پناه را از سرمایه‌های این استان خواند و گفت: حضور وی در سازمان اقتصادی کوثر یک فرصت مهم برای شکوفایی این استان است که بدون شک اهداف اقتصادی این سازمان را نیز تامین می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد هر گونه همکاری حتی خارج از قاعده را برای راه‌اندازی این کارخانه انجام می‌دهند.

خادمی متذکر شد: این کارخانه با ظرفیت چندین فاز تولیدی می‌تواند بسیار درآمدزا و مهم باشد که از سازمان اقتصادی کوثر انتظار داریم که زیان‌های مقدماتی این کار را بپذیرند و با نگاه بلند مدت، این کارخانه را به سوددهی واقعی خود برساند.

وی، تمرکز روی تولید آرد را نقطه شکست این کارخانه دانست و تصریح کرد: وقتی عمده کارخانه‌های آرد کشور با نصف ظرفیت کار می‌کنند، سرمایه‌گذاری روی تولید صرف آرد توفیقی نخواهد داشت بلکه باید فازهای تولید نشاسته و گلوکز این کارخانه نیز فعال شوند.

* طی 10 روز کارخانه آرد و نشاسته یاسوج را فعال می‌کنیم

به گزارش فارس، غلامرضا پناه نیز در این نشست که خود را دارای ارق استانی و سازمانی در این موضوع دانست، گفت: تاکنون جلسات و رایزنی‌های متعددی برای راه‌اندازی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج انجام شد که علی‌رغم مخالفت همه مسئولان سازمان اقتصادی کوثر، آنها را برای سرمایه‌گذاری در این کارخانه متقاعد کردم.

معاون سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: در تاخیرهای به وجود آمده برای راه‌اندازی این کارخانه هم مسئولان استانی و هم مسئولان سازمان کوثر مقصر هستند ولی اکنون بدون در نظر گرفتن ایرادات، این عزم برای فعالیت مجدد این کارخانه به وجود آمده است.

وی انتظار خود را از مسئولان استانی در کهگیلویه و بویراحمد بسیار بیشتر از این‌ها دانست و ابراز داشت: اگر مسئولان این استان همکاری لازم را داشته باشند، طی 10 روز دود این کارخانه به هوا می‌رود و دوباره چرخ تولید کارخانه آرد و نشاسته یاسوج به حرکت درمی‌آید.

سید موسی خادمی در این نشست ضمن بررسی راهکارها مختلف و رسیدن به یک تفاهم با مسئولان سازمان اقتصادی کوثر، به همه مدیران مربوطه دستور داد تا موانع راه‌اندازی این کارخانه را سریعا” برطرف کنند.

به هر حال مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها تعطیلی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران، با تصمیمات تیم اقتصادی دولتمردان یازدهم در این استان به فعالیت مجدد این کارخانه امیدوار شدند؛ امید است که تفاهمات و تعهدات کاغذی مسئولان در این زمینه در خط تولید این کارخانه رنگ عمل به خود بگیرند و این امیدواری مردم دائمی باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=81745
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناظر گفت:

    كي گفته كارخانه آرد ونشاسته ياسوج تعطيل است اصلا تعطيل نيست

  2. آشنا گفت:

    باسلام، لطفا اصلاحش کنید، ارق نه، عرق.

  3. پناه گفت:

    یکی از وظایف رسانه ها ثبت وقایع و بویژه قول و قرارهای مسئولین است . حافظه شفاهی مردم زود موارد را از یاد میبرند لذا لازم است این وعده ها مکتوب شود ما هم خوشحالیم از حضور مهندس پناه . اما پیشنهاد دارم قولی ندهند که امکان اجرای آن نباشد. رسانه ها هم وظیفه کمک به استان را داشته باشند نه کمک به افراد خاص . مثلا در یه خبر آمده بود درگیری آقای زارعی با یکی از مسئولین سازمان اقتصادی کوثر . چنان نوشته اید که آدم فکر میکند همین دیروز پریروز ایشان با رویس سازمان درگیر شده بعد که میخونخ میبینه چندسال پیش ایشون تو یه جلسه ای مثلا یه حرف تندی زده . از این جور اتفاقات در اغلب جلسات رخ میدهد اما آیا رسانه ها اونا را هم منعکس میکنند

  4. ناشناس گفت:

    دست اقای پناه درد نکند

  5. کارمند اردیاسوج گفت:

    خدای دست اقای زارعی درد نگنه و همچنین اقای پناه موفق باشند.

دیدگاه شما