شنبه 9 آذر 1392 - 1:25

دستگیری 3 شکارچی غیرمجاز در پارک ملی دنا

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در پارک ملی دنا خبر داد.

خبرگزاری فارس: دستگیری 3 شکارچی غیرمجاز در پارک ملی دنا

جمشید عبدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به تلاش یگان حفاظت محیط زیست در حفاظت مستمر از مناطق حفاظت شده اظهار داشت: این تلاش در هر موقعیت و اقلیمی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: عصر روز گذشته محیط‌بانان پارک ملی دنا موفق به دستگیری سه شکارچی غیرمجاز شدند.

وی در مورد چگونگی دستگیری این شکارچیان توضیح داد: امروز در منطقه گردنه میمند پارک ملی دنا یگان حفاظت مستقر در پارک ملی دنا با شنیدن صدای شلیک گلوله بلافاصله به محل اعزام و در یک برنامه‌ریزی منظم موفق به دستگیری عاملان ناامنی در منطقه شدند.

عبدی‌پور با بیان اینکه از شکارچیان یک قبضه سلاح کلاشینکف غیرمجاز و یک قبضه سلاح هرنت با مهمات مربوطه و دوربین چشمی کشف شد، عنوان کرد: متخلفان جهت اعمال قانون تحویل مراجع انتظامی محل شدند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به رغم کمبودهایی که در زمینه محیط‌بان در مناطق حفاظت شده وجود دارد حفاظت به خوبی و به بهترین نحو انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس استاندارد ملی برای هر یک هزار هکتار اراضی حفاظت شده یک محیط‌‌بان باید در این مناطق حضور داشته باشد در صورتی که به طور میانگین در کهگیلویه و بویراحمد برای هر 3 هزار و 500 هکتار مناطق حفاظت شده یک محیط‌‌بان فعالیت می‌کند.

عبدی‌‌پور افزود: کوهستانی بودن مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد و صعب‌‌العبوری مناطق در کنار کشیک‌‌های فشرده کار را برای محیط‌‌بانان سخت‌‌تر می‌‌کند و توان زیادی از آن‌ها می‌‌گیرد.

این مسئول گفت: وجود دام مازاد در مراتع، سلاح‌‌های غیرمجاز در دست افراد، تغییر کاربری عرصه‌‌های ملی به مسکونی و کشاورزی، کمرنگ بودن قوانین حفاظت محیط زیست و استفاده بی‌‌رویه از کودها و سموم دفع آفات کشاورزی از عوامل مهم تهدید کننده مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد است.

این فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست، جمع‌‌آوری سلاح‌‌های غیرمجاز و کنترل سلاح‌‌های مجاز در دست افراد خاطی، کنترل صدور پروانه چرای مراتع و دادن سوخت کافی به کشاورزان برای استفاده نکردن چوب درختان را از راهکارهای حفاظت بیشتر از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد دانست.

عبدی‌پور با بیان اینکه ترویج و عمومی‌ سازی فرهنگ محیط زیست نقش موثری در ارتقای فرهنگ زیست محیطی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌‌ترین و اساسی‌‌ترین وظیفه ما فرهنگ‌ سازی استفاده حداکثری از ظرفیت‌‌های فرهنگی و بهره‌‌گیری از سرمایه‌‌های اجتماعی و به میدان آوردن مردم خواهد بود.

رئیس یگان حفاظت محیط  زیست کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: به رغم همه کمبودهایی که در زمینه نیروی محیط‌بان در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد محیط‌‌بانان مناطق حفاظت شده با تمام وجود از عرصه‌‌های محیط طبیعی و مناطق حفاظت شده مراقبت می‌‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولتمردان و مقامات ارشد محیط زیست برنامه ویژه‌‌ای برای افزایش نیروهای محیط‌‌بان در مناطق حفاظت شده به مرحله اجرا بگذارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=79258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرضیه گفت:

    کاش جریمه های سنگین واسه قانون شکنامیذاشتن واعمال میکردن تاکسی دست درازی نمیکرد.آخه درحق طبیعت چه لطفی کردن که به نابودیش راضی میشن؟کوفت خورده های بی فرهنگ

دیدگاه شما