پنجشنبه 7 آذر 1392 - 10:57

رئيس شوراي رقابت استعفا داد

پژويان گفت: علت استعفا من از رياست شوراي رقابت صرفا مربوط به اعمال فشار از سوي برخي از دولتي‌ها و فشارهاي اعمال شده از سوي برخي شرکتهاي بزرگ اقتصادي است و به هيچ عنوان مربوط به هلدينگ خليج فارس نيست.

جمشيد پژويان در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران، گفت: علت استعفا من از رياست شوراي رقابت صرفا مربوط به اعمال فشار از سوي برخي از دولتي‌ها و فشارهاي اعمال شده از سوي برخي شرکتهاي بزرگ اقتصادي است.

وي در رابطه با اين موضوع که آيا تاکنون از سوي دولتي‌ها درخواستي براي پس گرفتن استعفا به شما ارائه شده يا نه اظهار داشت: تاکنون مسئولان دولتي هيچ اظهار نظري در رابطه با اعلام استعفاي من از رياست شوراي رقابت مطرح نکرده اند.

* استعفای من ربطی به “هلدینگ خلیج فارس” ندارد

وي در پاسخ به اين موضوع آيا هلدينگ خليج فارس باعث استعفاي شما شده است يا خير عنوان کرد: به هيچ عنوان استفعاي من از رياست شوراي رقابت ارتباطي به هلدينگ خليج فارس ندارد.

وي در رابطه با بحث هلدينگ خيلج فارس گفت: اين موضوع مصوبه‌اي بوده که حدود بيش از هفت تا هشت ماه گذشته در رابطه با بحث واگذاري هلدينگ خليج فارس به خصوص در رابطه با نحوه فروش آن جلساتی در شورا  برگزار شده بود.

وي افزود: اين مصوبه به دليل شکايت برخي از شرکتهاي پتروشيمي که در عسلويه در حال فعاليت هستند و اين شرکتها از خدمات UTVT شرکت هلدينگ فجر و مبين استفاده مي‌کنند به شوراي رقابت به منظور رفع نگراني‌هاي آنها در خصوص جلوگيري از بوجود آمدن بازار انحصار در صنعت پتروشيمي ارائه شد.

پژويان تصريح کرد: به همين علت طبق مصوبه شوراي رقابت مقرر شد که هيئت واگذاري قبل از فروش اقدامات لازم را براي مجزا کردن اين دو شرکت به مرحله اجرا گذاشته و آنها را به طور جداگانه به فروش برساند به طوري که مالکين اين دو شرکت به هيچ عنوان تحت هيچ شرايطي مشترک نباشند.

* واگذاري انجام شده به هيچ عنوان براساس مصوبات  شوراي رقابت انجام نشد

پژويان در ادامه با بيان آنکه هيئت واگذاري سعي کرد که اين موضوع را از طريق درج آگهي رسما به مرحله اجرا بگذارد عنوان کرد: شورا بعد از بررسي هاي لازم به اين نتيجه رسيد که مصوبه قبلي کفايت لازم را براي بحث جداسازي و فروش مجزا شرکتهاي مجموعه هلدينگ خليج فارس ندارد.

وي افزود:  به همين علت مصوبه جديدي را به منظور تاکيد بيشتر بر جداسازي و فروش مجزا شرکتهاي پتروشيمي مجموعه مربوطه به تصويب رساند اما متاسفانه شورا بعد از اين مصوبات متوجه شد که واگذاري انجام شده به هيچ عنوان براساس مصوبات صادر شده از سوي شوراي رقابت انجام نشده است.

پژويان ادامه داد: اين شورا بعد از فروش سهام شرکتهاي فجر و مبين به علاوه‌ي سهام ساير شرکتهاي پتروشيمي اقدام به فسخ معامله فروش سهام هلدينگ خليج فارس کرد زيرا از نظر اين شورا همانطور که گفته شد بايد ابتدا اين شرکتها تفکيک و بعد سهام آنها به صورت جداگانه به فروش مي‌رسيد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=79105
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما