دوشنبه 4 آذر 1392 - 2:37

فراری دادن سرمایه گذاران توسط سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل شرکت پارس تجارت که حدود دو سال است که در خصوص برپایی نمایشگاه های گوناگون و حرفه ای در سطح کشور و بالاخص جنوب کشور در استان ها یی همچون اصفهان، بوشهر، اهواز و یاسوج فعالیت دارد در مطلبی نسبت به عدم همکاری  سازمان صنعت و معدن برای برپایی نمایشگاه تخصصی در استان کهگیلویه و بویراحمد بشدت انتقاد کرده است.

E8F42FE2

روح الله  بی باک در مطلبی که در اختیار بویرنیوز قرار داد است، نوشت:
از سال گذشته و با احداث مکان اختصاصی جهت برگزاری نمایشگاه های دائمی در استان توسط شهرداری یاسوج سنگ اندازی های متعدد سازمان صنعت و معدن و مقاومت این سازمان در اعطای مجوز برپایی نمایشگاه در این مکان توسط شرکت های معتبر برپایی نمایشگاه که بر خلاف خواست رهبر معظم انقلاب مبنی برکمک همه مسئولین به تحقق حماسه اقتصادی نیز هست، سوالی را در اذهان عمومی تداعی می کند که “چرا باید سازمان صنعت و معدن در قبال برپایی نمایشگاه هایی که رونق صنعتی و سرمایه گذاری را به استان می آورد و به مردم برای تهیه کالاهای ارزان و باکیفیت کمک شایانی میکند” مقاومت کند؟

بنده از سال گذشته و با احداث مکانی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان توسط شهرداری یاسوج  با قراردادی که بالغ بر ۲۱۰ میلیون تومان برای یک سال بود  به صورت حرفه ای کار خود را در استان در خصوص برپایی نمایشگاه های عرضه کالا آغاز کردم و از آن زمان تا کنون طبق قراردادی که سالانه با شهرداری یاسوج تمدید می شود به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه های دائمی استان در خدمت مردم شریف استان می باشیم.
شرکت پارس تجارت با هدف ایجاد بستری برای دسترسی ساده و ارزان مردم به کالاهای مختلف کار خود را شروع کرد و از سال گذشته تا کنون نمایشگاه های زیادی را در زمینه های مختلف برگزار کرد و در خدمت مردم عزیزمان بودیم. در سال جاری بالغ  بر ۵۰ نمایشگاه که عمدتا تخصصی بوده در شهرهای همجوار برگزار شدند که همگی این نمایشگاه ها به صورت حرفه ای و مطابق سلایق مردم مشتریان بود.همانطور که  میدانید وجود شرکتی فعال که بتواند نمایشگاهی درخور و با کیفیت را تدارک ببیند بی شک در جذب سرمایه و توسعه چرخ های تولیدی و صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال بسیار می تواند مثمر ثمر واقع گردد.

اما متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد سازمان صنعت و معدن به جای اینکه پرچم دار و متصدی این فعالیت های جهادی باشد و بتواند گامی را در تحقق شعارحماسه اقتصادی که از درخواست های رهبر معظم انقلاب از همه مسولین کشور بوده  را در حد امکان اجرایی کند ، با اقداماتی که هنوز علت آن مشخص نیست و شاید صرفا کینه توزی شخصی بعضی مدیران باشد فرصت خدمت رسانی به مردم را از بنده و شرکتم دریغ نموده اند. اینجانب بالغ بر ۱۰ نامه که رونوشت همگی آنها موجود می باشد از سازمان صنعت و معدن درخواست صدور مجوز نمایشگاه نمودم که متاسفانه با هیچ کدام از این درخواست ها موافقت نگردید. که بعث شده تا فرصت دسترسی مردم استان به کالاهای با کیفیت و ارزان را از آنان دریغ شود و هنوز پاسخ و یا دلیل مشخصی برای این مخالفت ها ذکر نشده است.
متاسفانه با روی کار آمدن اعضای جدید در شهرداری یاسوج علیرغم وجود قراردای فی مابین اینجانب و شهرداری یاسوج فشارهای بیشمار مالی بر اینجانب وارد کردند که خود جای بسی تعجب دارد.
در ۴ ماهه اخیر تنها یک مورد مجوز نمایشگاه صادر گردید و آنهم صدور مجوز با گیر و بندهای زیادی همراه بود به طوری که مجوز در روز برگزاری نمایشگاه و با وساطت و فشار دیگر ارگان ها به سازمان صنعت و معدن،امضاء و بدست ما رسید اما سازمان صنعت و معدن با کینه توزی های بی دلیل و مخالفت های بی منطق خود تا کنون بنده را به عنوان یکی از فعالان عرصه خدمات بسیار متضرر کرده است که این همه بی مهری های یک سازمان که خودش را پرچم دار توسعه صنعتی و اقتصادی استان میداند تعجب آور است. بی شک این اقدامات مسئولین سازمان صنعت و معدن زمینه ساز هرچه بیگانه تر شدن صنعت و خدمات این استان با رشد و توسعه خواهد شد و مردم این دیار نباید شاهد رشد و توفیقی در عرصه صنعت و اشتغال زایی در استان باشند این را بنده به عنوان یکی از فرزندان این دیار میگوییم و با این همه کارشکنی نباید از سرمایه گذاران سایر استان ها توقع داشته باشیم که در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند.
لذا از طریق این تریبون مردمی و بیطرف از همه مسئولین علی الخصوص استاندارعلمی و پرتلاش استان که بسیار بر روی مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید و دقت نظر دارند؛ تقاضا دارم زمینه ی شکوفایی اقتصاد و حماسه اقتصادی را در استان محقق کنند و اجازه ندهد که سازمانی که خود باید متولی و مشوق سرمایه گذاران باشد به مانعی بزرگ بر سر راه توقعات به جای فعالان اقتصادی قرار گیرد چرا که دود آن به چشم مردم خواهد رفت و فرصت های سرمایه گذاری در استان یکی پس از دیگری از بین می رود و باید شاهد خروج فعالان اقتصادی از این استان باشیم.

امید است که مسئولین ندای حق و لبیک امام خامنه ای را با گوش جان پذیرفته و جواب حماسه سیاسی مردم را به صورتی که شایسته است با حرکتی جهاد گونه زمینه رشد و توسعه را در حد توان فراهم سازند.

بویر نیوز آمادگی دارد تا پاسخ مسئولان زیربط را در این زمینه منتشر کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=78551
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صنعت و معدن گفت:

    مهندس دیودیده لطفا پاسخ دهیدچرا از زمانی که حضرتعالی شروع به کار در صنعت و معدن استان نمودید هیچ بازخوردی در عرصه صنعتی استان نبوده و ما هیچ رشدی نداشتیم اگر بوده برای مردم تشریح کنید؟
    چرا استان ما نباید همچون استان های همجوار در عرصه نمایشگاه داری و ورود کالاهای باکیفیت و ارزان برای مردم تلاش کند و به جای استقبال کردن از این گزینه ها سد راه برگزاری چنین فعالیت هایی شود؟
    چرا از فعالان اقتصادی استان قدر دانی نمیشود؟
    چرا ….چرا…..چرا….

  2. شهروند گفت:

    واقعا متاسفم برای مسئولین این شهر

  3. كارمند گفت:

    سلام .صنعت ومعدن چرا شما قضاوت الكي مي كنيد .اتفاقا ديوديده مدير بسيار بسيار زحمت گر وتلاشگري است .

  4. مطلع گفت:

    بویر جان: شرکت نمایشگاههای بین المللی استان از سال 86 در استان تشکیل شده و فعالیت میکنه. اگر قرار باشه یه متولی داشته باشه و نمایشگاهی برگزار کنه باید اونا برگزار کنن نه یه شرکت خصوصی.
    تازه یکی از همکاران رسانه ای تون اونجا کار میکنه از او بپرسین!

  5. یاسوجی گفت:

    اقای دیودیده لطفا به جای اصرار درنصب معاونت مسءله دار ……….به فکر اقتصاد استان باش

  6. شهروند گفت:

    اقای دیودیده واقعامتاسفیم برای کسانی که سکان صنعت وتوسعه صنعتی یک استان رابه شماسپردند.شادرحدهمان صنعت ساختمان هستیدشایدم کمترنه بیشتروذه درحد صنعت وتجارت یک استان ان هم استانی که توی بحث تجارت وصنعت درکشورحرفی برای گفتن ندارد….

  7. غرفه دار گفت:

    باباتوروخدااینقدنگوییدنمایشگاه نمایشگاه ازخرابه های شام هم بدترهست هیچگونه امکاناتی نداره حتی سرویس بهداشتی واب خوری من نمیدونم اقای شهردارپول چی میخادبگیره تازه شم باید یه پولی بده تشریف بیارن شهرماتارق نمایشگاه باانباری بدون

  8. تهران گفت:

    لطفا به این اقای شهردارواعضای شورای شهرتون بگه که نمایگاه جای چه کارای وچه شکلی متاسفم برامرکزاستانی که اون چیزی که مادیدیم نمایشگاهش بود

  9. تولیدکننده. قزوین گفت:

    ماکه یک باراومدیم یاسوج نمایشگاه ازطرزرخوردمسولین صنعت ومعدن وامکانات بسیارسیارضعیف نایشگاه یاسوج حسابی پشیمون شدیم دیگه کلاهمونم بیفته برنمیگردی ورش داریم

  10. معترض گفت:

    كدام رونق اقتصادي ؟كدام سرمايه گذاري؟نفس نمايشگاه تخصصي معرفي برند هاي معتبر ويا ارائه اجناس جديد و به روز بازار است نه فروش كالا…كه متاسفانه نمايشگاههاي داير شده در استان به كلي با اين موضوع بيگانه اند… اينگونه نمايشگاهها هيچگونه رونق اقتصادي براي استان ندارند و فقط جولانگاهي براي به فروش رساندن اجناس ته انباري شركت هاي ضعيف و گهگاه ورشكسته شهرهاي بزرگ تهران ،قم ، اصفهان و……ميباشد..كسي نيست بپرسد اجاره چند ميليوني غرفه اي كه تنها براي چند روز محدود داير است ودر مقابل اجناس اكثرا بي كيفيت تحويل مردم ميدهد از جيب چه كسي پرداخت ميشود…داير شدن اين نمايشگاه نه تنها به نفع مردم نيست بلكه باعث ركود بازار،و سرازيرشدن نقدينگي مردم استان به شهرهاي ديگر و به تبع ان گراني وبيكاري و معضلات ديگر ميشود…از اقاي بي باك ميپرسم به غير از پرشدن جيب شما چه نفعي ازدايرشدن اين نمايشگاه به مردم ميرسد…اياانكار ميكنيد در نمايشگاههاي قبل داد اعتراض خريداران پس از خريد و هنگام تحويل گرفتن كالاي خود به سبب تقلب غرفه داران ويا سيل شكايات به ارگانهاي مربوطه از غرفه داران؟؟؟….لطفا سفره خودتان را جاي ديگري پهن كنيد

    • حسین گفت:

      نمایشگاه ها رو اگر رفته بودی برندها واجناس و قیمت ها رو میدیدی اینطور نمینوشتی،مشخصه از رو غرض نوشتی معترض خان…..البته از نوشتن معلومه از دستمال کش های آقای…………………….هستی

  11. كارمندhttps://boyernews.com/78551/-------2/ گفت:

    جناب مهندس اين بند خدا اومده كار كنه بابا من تو نمايشگاه مبلمان باچشم خو دم فرق قيمت بازار با نمايشگاه ديدم ولا من راضى بودم بابابزارت كارش انجام بده

  12. مشترى گفت:

    من ٢سال پيش ازنمايشگاه مبل كه داخل مصلا برگزار شد يك دست مبل خريدم خداشاهد پولى كه دادم براى بيانه مبل هنوز گيرم نيومد بيش إز ١٠بار به اقاى حاج عالى پور زنگ زدم يك بار جواب نگرفتم ولى إز نمايشگاه شهر ارى يك دست مبل گرفتم سروقت دستم رسيد من فكرميكنم كه أين كسى كه نمايشگاه شهر ارى رو داره أداره ميكنه كارش بهتر

دیدگاه شما