سه شنبه 21 آبان 1392 - 14:23

گزارش تصویری تودیع و معارفه معاونان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرستان جدید معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، غذا و دارو و درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند.

به گزارش بویرنیوز؛ در سه آئین پیاپی، معاونان توسعه مدیریت و منابع، غذا و دارو و هم‌چنین درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تکریم شده و سه سرپرست جدید برای این معاونت‌ها منصوب شدند.

در نخستین آئین تکریم و معارفه صبح امروز، دکتر امام‌بخش قائدی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه منصوب و از خدمات دکتر فضل‌اله محمدحسینی تجلیل شد.

در ادامه آئین‌های تکریم و معارفه معاونان دانشگاه، دکتر جعفر نیکبخت به سمت سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه منصوب شد و ۱۴ سال خدمت دکتر رحمت‌اله افشار در این معاونت مورد تقدیر قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، آخرین آئین تکریم و معارفه امروز، انتصاب دکتر پرویز یزدانپناه به سمت سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بود و از چهار سال خدمت دکتر اورنگ ایلامی در این مسئولیت تجلیل شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی معرفی شد

دکتر پرویز یزدانپناه به سمت سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 

به گزارش وب دا از یاسوج، آخرین مراسم تکریم و معارفه امروز در دانشگاه علوم پزشکی با تقدیر از خدمات چهار ساله دکتر اورنگ ایلامی در تصدی سمت معاونت درمان دانشگاه و انتصاب دکتر پرویز یزدانپناه به این سمت برگزار شد.

 

برای مدیریت علم را با هنر عجین کنیم

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین استفاده صحیح از منابع را حاصل عجین نمودن علم و هنر دانست و گفت: مدیرین در مظام سلامت، علاوه بر تبحر در اصول مدیریتی، نیازمند خلاقیت، تدبیر، تلاش و تصمیمات شایسته در مواقع بحران است.

 

دکتر رضا چمن با بیان اینکه مدیریت نیروی انسانی، پیچیده‌ترین بخش مدیریت هر مجموعه است، افزود: علاوه بر جذب نیروها، ایجاد تعلق در آنان و مدیریت بر قلب‌ها که به لازمه آن داشتن نوعی کاریزما است، موجب می‌شود کارها در بود و نبود مدیر یکسان انجام شود.

 

وی اظهار کرد: درست‌ترین مفهوم سیاست، انجام کارها با کمترین هزینه و استفاده از تدبیر برای کسب حداکثر منابع است.

 

چمن با تاکید بر لزوم افزایش انگیزه شغلی، به ویژه در کادر درمان، تصریح کرد: درخواست کیفیت در خدمت‌رسانی، در صورت بی‌انگیزگی کارکنان انتظاری بی‌جا است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد توقعات مردم را امری طبیعی برشمرد که با کمبود منابع نمی‌توان پاسخگوی آن بود و گفت: این امر رسالت‌ مسئولان را سنگین‌تر می‌کند و باید با رفع کمبودها، بهتر عمل کنیم.

 

کاری کنیم دردی از مردم درمان شود

 

چمن تاکید کرد: باید با ارزیابی چالش‌ها و پرهیز از حواشی، کاری کنیم دردی از مردم درمان شود که لازمه این امر، هدایت انتظارات در مسیر صحیح و فرهنگ‌سازی است.‌

 

به گزارش وب‌دا، معاون پیشین درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در آئین تکریم خود با اشاره به اقدامات خود در مدت چهار سال تصدی این مسئولیت، گفت: تجهیز چهار بیمارستان دولتی استان به دستگاه زباله‌سوز، افزایش تخت‌های بیمارستانی و افزایش بخش‌های بیمارستانی تخصصی بخشی از این تلاش‌ها است.

 

جذب ۲۰۲ پزشک متخصص و فوق‌تخصص

 

دکتر اورنگ ایلامی به افزایش جذب پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و افزود: در هنگام پذیرش این مسئولیت، تنها ۸۰ پزشک متخصص و تعداد انگشت‌شماری فوق‌تخصص در استان وجود داشت که امروز با جذب ۲۰۲ پزشک متخصص و فوق‌تخصص، به رتبه ششم کشور نسبت به جمعیت دست یافته‌ایم.

 

وی برخی نارضایتی‌ها را پیامد توزیه نامتقارن متخصصان در استان عنوان کرد و ادامه داد: به تدریج با جذب این نیروها، علی‌رغم نارضایتی برخی پزشکان تلاش کردیم سایر شهرستان‌های کمتر برخوردار استان مانند چرام، لیکک، لنده، باشت و دنا نیز از تخصص این پزشکان بهره‌مند شوند.

 

ایلامی اضافه کرد: بهره‌برداری و تجهیز بیمارستان بزرگمهر یاسوج و بیمارستان‌های شهرستان گچساران، از جمله برنامه‌های پیش‌روی مدیریت جدید هستند که امیدوارم نویدبخش خدمت بیشتر به مردم باشد.

 

به گزارش وب‌دا، معاون پیشین درمان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل حضور عده زیادی از جمعیت که ایستاده مراسم را دنبال می‌کردند، از اطاله کلام پرهیز کرد و تریبون را به سرپرست جدید این معاونت سپرد.

 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اینکه برنامه‌های خود را برای مدیریت مجموعه درمان کهگیلویه و بویراحمد به سه صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت عملی می‌سازد، اظهار کرد: تکمیل کادر پزشکان و دست‌اندرکاران درمانی، مهم‌ترین اولویت کوتاه‌مدت من خواهد بود.

 

دکتر پرویز یزدان‌پناه کیفیت و سرعت خدمات بخش اتفاقات، بهبود خدمات اورژانس‌های بین‌راهی و راه‌اندازی زایشگاه بیمارستان ‌امام‌ سجاد(ع) را بخش دیگری از برنامه‌های آتی خود معرفی کرد.

 

هزینه‌های درمان را قانونمند کنیم

 

وی هم‌چنین تاکید کرد: باید کاری کنیم که هزینه‌های مردم در بخش درمان، قانونی باشد و در کنار آن بهترین خدمات را ارائه کنیم.

بر پایه این گزارش، آخرین مراسم تکریم و معارفه امروز نیز در سالن اجتماعات مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه و با حضور چشمگیر همکارانی که برای بدرقه دکتر ایلامی که به گفته خودش چهار سال و چهار روز معاون درمان دانشگاه بود و ادای تبریک به دکتر یزدانپناه آمده بودند، به پایان رسید.

***

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه منصوب شد

در آئین تکریم و معارفه‌ای که صبح امروز برگزار شد، دکتر امام‌بخش قائدی به عنوان سرپرست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه منصوب شد.

 

به گزارش وب دا از یاسوج، آئین تکریم معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و معارفه سرپرست جدید این معاونت، صبح امروز با حضور اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مدیران این دانشگاه در دفتر دکتر چمن، برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ضمن گرامیداشت ایام گرانقدر ماه محرم، چرخش مسئولیت‌ها را از ویژگی‌های طبیعی دنیا برشمرد و گفت: جامعه ما به فرموده مقام معظم رهبری رشد کرده و در جنبه فرهنگی نیز همسو با سایر موارد بوده است.

لبخندهایی که مصداق رشد فرهنگی است

 

حجت‌الاسلام قاسم مقدم افزود: همراهی مسئولان این دانشگاه در تغییرات، نشان‌دهنده این رشد فرهنگی بوده و لبخندهای امروز حاضران در این جمع نیز حاکی از همین امر است.

 

وی بیان کرد: پرهیز از کراهت نفس موجب می‌شود بتوان بار مسئولیت‌ها را به راحتی بر زمین نهاده و به افراد پرتوان دیگر سپرد.

 

به گزارش وب دا، در ادامه این آئین، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موقعیت دانشگاهی و فضای آکادمیک این مجموعه، تصریح کرد: بر همین اساس، لازم است برنامه‌ریزی‌ها نیز عالمانه‌تر و حساب‌شده‌تر بوده و با سعه‌صدر و متانت با تغییرات برخورد شود.

 

دکتر رضا چمن افزود: خوشبختانه مسئولان و مدیران این دانشگاه در پذیرش تغییرات جدید درک همدلانه‌ای داشته و با خوشرویی و متانت همراهی نموده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به گستردگی ودشواری حوزه معاونت پشتیبانی اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از چالش‌ها و مراجعان دانشگاه مربوط به معاونت پشتیبانی بوده  که همواره همراه با توقعات بسیاری مواجه است و در دانشگاه نیز باید خدمتگزار و تامین‌کننده سایر معاونت‌ها باشد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه رویکرد مدیران را نیازمند نوعی تعدیل برشمرد و افزود: باید همه مدیران این مجموعه اولویت خود را نظارت، پایش، ارزیابی کمی و کیفی، چاره‌اندیشی و پیشبرد شاخص‌های بهداشت، درمان و آموزش قرار داده و این رسالت را از یاد نبرند.

چه کسانی زیانکارترین افراد هستند؟

 

دکتر چمن که همواره صحبت‌های خود را با تمثیل و مصداق‌ها مزین می‌سازد در آئین تکریم و معارفه صبح امروز نیز با استناد به آیات قران کریم گفت: زیانکارترین افراد کسانی هستند که تلاش آن‌ها به عبث در دنیا می‌گذرد، در حالی که می‌اندیشند کار نیک می‌کنند و لازم است این نکته ارزشمند، سرلوحه عمل مدیران و مسئولان بوده، با پرداختن به حواشی از اولویت‌ها دور نمانند.

 

به گزارش وب‌دا، دکتر فضل‌اله محمد‌حسینی، معاون پیشین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این آئین به برخی اقدامات خود در مدت تصدی این سمت اشاره کرد و گفت: کنترل خریدها، ساماندهی و نظارت بر واگذاری امور به بخش خصوصی، رفع مشکل پذیرفته‌شدگان آزمون پیمانی دانشگاه و جذب تدریجی آنان در مجموعه، از مهم‌ترین تلاش‌های من در طول مدت پذیرش این مسئولیت بوده است.

 

وی افزود: ایجاد توازن در خدمت صادقانه، در کنار برخی مشکلات اقتصادی و اعتباری از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های من در طول تصدی این سمت بوده است.

 

سرپرست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز در پایان این آئین به سرفصل‌های مهم برنامه‌های خود برای پذیرش این مسئولیت اشاره و اظهار کرد: پرهیز از تجمل‌گرایی، صرفه‌جویی، توجه به ضوابط قانونی پذیرش نیروها و اجرای حداکثر عدالت در این زمینه، از جمله مهم‌ترین اولویت‌های من خواهد بود.

معاونت پشتیبانی؛ سنگ زیرین آسیاب

 

دکتر امام‌بخش قائدی، خدمتگزاری را مهم‌ترین هدف خود از پذیرش این مسئولیت دانست و اضافه کرد: معاونت پشتیبانی به نوعی سنگ زیرین آسیاب بوده و امیدوارم بتوان با همدلی، امور را ساماندهی نمود.

 

بر پایه این گزارش، در این آئین که نخستین تکریم و معارفه صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بود، از خدمات دکتر فضل‌اله محمد حسینی در طول تصدی مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تقدیر شد.

***

معارفه سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی

دومین آئین تکریم و معارفه صبح امروز دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با انتصاب دکتر جعفر نیکبخت به عنوان سرپرست معاونت غذ و داروی دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش وب‌دا از یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی پس از برگزاری آئین تکریم و معارفه معاون پشتیبانی، به همراه جمعی از مسئولان این دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو حضور یافت تا دومین معاون این دانشگاه در دوره تصدی مسئولیت خود را منصوب کند.

قانون مداری آسیب ها را کاهش می دهد

 

دکتر رضا چمن در این آئین که با حضور پرشور کارکنان دانشگاه برگزار شد، قانون‌مداری را مهم‌ترین اولویت کاری خود و تیم‌مدیریتی‌اش برشمرد و گفت: با پیروی از قوانین و خردورزی، آسیب‌ها به حداقل کاهش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه پرداختن به حواشی، آسیبی جدی در عرصه مدیریت است، افزود: لازم است با شناخت رسالت‌های واقعی مجموعه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، بر رعایت سلسله‌مراتب تاکید شود.

فارغ از واکنش های احساسی عمل کنیم

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: باید در کنار هدایت توقعات در مسیر درست، اعتمادسازی نموده و فارغ از واکنش‌های احساسی عمل کنیم.

 

چمن معاونت غذا و دارو را مرتبط با مسایل مهمی در حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: کنترل سلامت مواد غذایی، ارزیابی چگونگی مصرف داروهای رایج و مکمل‌ها، نیازمندی داروی بیماران خاص و دلایل گرایش به آنتی‌بیوتیک‌ها، مسایل مهمی هستند که باید با نگاهی علمی مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح مشکلات فرهنگ‌سازی کنیم.

 

وی تاکید کرد: باید با ایجاد اتاق فکر و بررسی شواهد علمی، دقت و فرصت‌های موجود را صرف پیگیری منابع و خدمات، رفع چالش‌ها و افزایش توانمندی همکاران خود نماییم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نیز به سعه‌صدر دکتر افشار در خصوص لزوم تغییرات در دانشگاه اشاره کرد و گفت: شرایط حاضر نیازمند برخی تغییرات در تیم مدیریتی و همسویی با سیاستگذاری‌های جدید است و من تمام توان علمی، کاری و آبروی خود را برای ثمربخشی این تغییرات به کار خواهم بست.

 

چمن با اشاره به خدمت طولانی دکتر افشار در معاونت غذا و داروی دانشگاه، تصریح کرد: دکتر افشار در طول این مدت، تلاش‌های بسیاری برای اصلاح ساختار این معاونت و کنترل دو حوزه مهم غذا و هم‌چنین دارو داشته است.

 

به گزارش وب‌دا، در ادامه این آئین، دکتر افشار برای آخرین بار در دوران مسئولیت خود به عنوان معاون غذا و دارو به پشت تریبون رفت و نسبت به انتصاب دکتر نیکبخت برای تصدی این سمت ابراز خرسندی نمود.
۱۴ سال خدمت پرفراز و نشیب

 

افشار دوران مسئولیت ۱۴ ساله خود را بسیار پرفراز و نشیب عنوان کرد و گفت: تبدیل از مدیریت به معاونت و جذب امکانات و نیروی انسانی برای این تغییر، کار دشواری بود که انرژی بسیاری در طول این سال‌ها صرف آن شده است.

 

وی افزود: عدم شفافیت چارت تشکیلاتی، یکی از مهم‌ترین مشکلات ساختاری معاونت غذا و دارو است.

 

معاون پیشین غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پایان، قاطعیت دکتر چمن و پیگیری‌ و دلسوزی دکتر نیکبخت را نویدبخش آینده بهتری در عرصه دارو و سلامت مواد غذایی در استان دانست.

 

به گزارش وب‌دا، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیز به رسم آئین‌های تکریم و معارفه، پس از دکتر افشار در پشت تریبون سالن اجتماعات این معاونت حاضر شد و اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت امروز جامعه ما، حاصل تغذیه نامناسب و استفاده از مواد غذایی نامرغوب است.

 

دکتر جعفر نیکبخت عدم دقت در سلامت غذایی را زمینه‌ساز بروز بیماری‌ها برشمرد و گفت: حتی برخی بیماری‌های صعب‌العلاج نیز که ما را نیازمند مصرف داروهای خاص می‌کند، پیامد نامطلوب این بی‌توجهی است.

داروها؛ درمانگرهایی که خالی از عارضه نیستند

 

وی افزود: داروها ترکیبات شیمیایی هستند که می‌توانند علاوه بر جنبه اثربخشی، عوارضی را نیز به دنبال داشته باشند و با بهداشت و تغذیه مناسب، می‌توان تا حد زیادی از بیماری و مصرف دارو در امان بود.

 

بر پایه این گزارش، آئین تکریم و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه که با جضور پرشور کارکنان این معاونت و سایر واحدهای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، هدایای بسیاری را به پاس خدمات دلسوزانه دکتر افشار برای او به دنبال داشت که با اقدام محبت‌آمیز وی، به نیروهای خدماتی این معاونت تقدیم شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=76875
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمند گفت:

    درود بر دکتر محمد حسینی.ایشان برای دانشگاه مهره کلیدی بوده و خواهند بود.تغیرات در همه جا وجود دارد.به معاونت جدید نیز تبریک میگوییم.

  2. کارشناس ارشد گفت:

    خدا میدونه تمام این عزل و نصب ها صرفا سیاسی و نه براساس شایسته سالاری بوده و این یعنی عقب ماندگی و محرومیت … وای به حال آینده استان

  3. یاسوجی گفت:

    درودبر دکتر چمن و دکتر یزدانپناه ودکتر نیکبخت

  4. یاسوجی گفت:

    هیچ کاری نمیکنند هر ریس میاد برای اقوام خودش کار میکنند

دیدگاه شما