جمعه 3 آبان 1392 - 22:03

باغ چشمه بلقیس چگونه بوجود آمد + تصاویر

 یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در صفحه شخصی خود نوشت: زنی به نام بی بی بلقیس حدود اواخر دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی به همراه خانواده ۷ نفری خود از رامهرمز خوزستان به منطقه ای به نام تلگرد مهاجرت کردند.

chesme belghais

به گزارش بویر نیوز،  سعید پرندوار در ادامه نوشت: در آن منطقه چشمه ای کوچک با تلاش این بانو برای مصرف احداث شد و بی بی به همراه تعدادی از مردم محل در اطراف آن چشمه باغ کوچکی رو بوجود آوردند.

و در سال ۱۳۳۸ اسکندر خان چرامی آن را خریداری کرد و به گسترش آن اقدام نمود.بعد از مدتی این چشمه را به نام این زن نامگذاری کردند .

“چشمه بلقیس” نام جدید روزگار ما برای باغی است که مرحوم اسکندر خان چرامی در اطراف این چشمه بر جای باغی که از ازمنه پیش از او، در این محل وجود داشت توسیع و تجدید رونق نموده است.

2

مدتها هم این باغ و یک آبادی کوچک نزدیک آن در مکاتبات و اسناد و بعضی از سفرنامه ها به نام اسکندریه شهرت یافته بود.

امثال این بانوان غیور کم نبودند و نیستند در تاریخ این مرزبوم،
راهشان پررهرو و یادشان گرامی…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=74456
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. چرومی گفت:

    ما هر چه داریم باید یه جوری به حضرات خوزستانیها منتسب بشه بذارید اینهم متعلق به بی بی بلقیس بشه اسکندر خان هم رعیت بی بی بلقیس

  2. ناشناس گفت:

    مستنداتش کوه؟ شاید ننه من باشد!

  3. شایان وحید زاده گفت:

    پدر بزرگ اینجانب از ملاهای قدیم چرام می باشد و کلیه اسناد معتبر این باغ و شهر چرام را در اختیار دارد و اکنون در قید حیات ، سن وی 95 سال می باشد . از آقای سعید پرندوار می خواهم که اسنادش را بیاورد تا باهم مقایسه کنیم . شاید حق با اوباشد . توجه داشته باشد به اسناد جعلی و ساختگی ترتیب اثر داده نمی شود.

  4. ر گفت:

    همینو کم داشتیم شما بزارید نشت 5+1 نتیجه بگیر بعد اسناد شمارو تطبیق بدید

  5. ناشناس گفت:

    با جعل اسناد و تاریخ ساختن سلیقه ای اعتماد زدایی نشود؟؟؟؟بلقیس خوزستانی اگر سندیت دارد مثل همین ادعا جهت تنویر افکار در دسترس قرار گیرد  نکنه نام اسکند مقدونی را از باغ اسکندریه گرفته باشند ؟؟//

  6. مهیمان گفت:

    حالا ننه بلقیسه که رحمت خدا بر او باشد چه خوزستانی باشد چه گهکیلویه چه فرقی دارد ؟ چه مشکلی از مردم حل میشود ؟ هر کس مدعی است برای خودش اگر واقعا اینکار را کرده واین باغ جنتی را بنیان نهاده خدایش رحمت کند

  7. هستي گفت:

    سلام
    دوستان
    به شخصه حدود 35 سال پيش از اين منطقه ديدن كردم البته درايام بهار
    بقدري در بين راه رسيدن به اين منطقه
    از زيبايي هاي طبيعت لذت بردم كه به وصف نمي آيد
    خودم از خطه شمالم ولي تپه هاي زيباي شقايق بقدري روي من اثر گذاشت كه هرگز آن زيبايي را در جايي نه ديده و نه شنيده ام

دیدگاه شما