شنبه 6 مهر 1392 - 9:41

مسابقات اسب‌دوانی یاسوج + حواشی و تصاویر

مسابقات اسب‌دوانی یاسوج به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس از یاسوج، با شرکت چابک‌سواران چند استان، مسابقات اسب‌دوانی یاسوج ویژه هفته گردشگری برگزار شد.

در این مسابقات که در محل فرودگاه قدیم شهر یاسوج واقع در پشت سیلوی این شهر برگزار شد، چابک‌سواران شهرستان‌های یاسوج، نورآباد ممسنی، مرودشت و گچساران با هم به رقابت پرداختند.

در این مسابقات که در سه رده اسب عرب، اسب بومی و بانوان برگزار شد، نفرات اول تا سوم مسابقات شناخته شدند.

بر پایه این گزارش، در اسب عرب نفر اول رحمان قربانی با اسب شاپور از گچساران، نفر دوم اسب قهرمان بویراحمد با سوارکاری یعقوب غم‌خوار و نفر سوم اسب نجیب با سوارکاری هادی زارع از مرودشت حائز رتبه اول تا سوم این مسابقات شدند.

در قسمت بانوان فائزه قربانی با اسب شاپور از گچساران، فرانک غلام‌پور با اسب قهرمان بویراحمد از یاسوج و معصومه خاقانی با اسب رخش از گچساران به ترتیب اول تا سوم شدند.

در سومین رده نیز در اسب بومی و محلی به ترتیب اسب محلی کانیما با سوارکاری ناصر گودرزی از سپیدان، زرین‌گل با سوارکاری مسلم عباسی از گچساران و آشوب با سوارکاری عبدالله یاری از نورآباد اول تا سوم شدند.

حواشی

*این مسابقات که در منطقه‌ای کاملا باز و زیبا برگزار می‌شد جا برای تدارکات هر چه بیشتر داشت به نحوی که در این ساعت از روز تماشاگران زیر نور شدید آفتاب تشنگی را با همه وجود احساس می‌کردند.

*دعوا و نزاع یک پای ثابت بیشتر برنامه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شده به طوری که در این مسابقات هم عده‌ای جوان با سنگ و مشت حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند.

*جای نیروی انتظامی در برخی از برنامه‌ها واقعا خالی است به نحوی که ساعتی پس از درگیری و نزاع دسته‌جمعی تعدادی جوان، مأموران نیروی انتظامی سر رسیدند.

*البته باید دانست که در چنین برنامه‌هایی که تماشاگران زیادی از آن استقبال می‌کنند و بیشتر تماشاگران از قشر جوان و نوجوان هستند امکان هرگونه برخوردی وجود دارد که باید همواره نیروهای انتظامی و امدادرسان در آماده باش کامل باشند.

*تنها دقایقی پیش از آغار مسابقات کار آب‌پاشی پیست تمام شد و نشان داد که برنامه‌ریزی چندان دقیقی برای این کار صورت نگرفته است.

*سوارکاران و چابک‌سواران قبل از مسابقات ناهار خود را غریبانه و با کمترین امکانات رفاهی در روی زمین و هوای پر از گرد و خاک سرو کردند که در این میان دل هر نظاره‌گری به حال سوارکاران از جمله بانوان می‌سوخت.

*هیچ یک از مسئولان ورزشی استان در این مسابقات حضور نداشتند و تنها مسئولان اداره‌کل گردشگری استان به خصوص روابط عمومی سخت‌کوش این اداره‌کل بار برگزاری چنین مسابقات سنگینی را بر دوش کشیدند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=70614
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما