پنجشنبه 4 مهر 1392 - 23:46

تصاویر مقایسه ای از سخنرانی های احمدی نژاد و روحانی در سازمان ملل

 پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، نه تنها اتفاقی مهم در داخل بود بلکه در عرصه بین المللی نیز به عنوان یک تحول مهم به شمار می رفت و نوع نگاه جهان به ایران را تغییر داد.

عکس های زیر ،که مقایسه ای تصویری از سخنرانی های محمود احمدی نژاد ، رئیس جمهور سابق و حسن روحانی ، رئیس جمهور کنونی در سازمان ملل ، نشان دهنده نوع نگاه جهان به ایران دوران احمدی نژاد و اقبال دنیا به ایران دوران روحانی است.
در حالی که سخنرانی های احمدی نژاد ، عمدتاً با ترک صندلی ها از سوی کشورهای مختلف جهان همراه می شد ، در سخنرانی روحانی ،تنها کرسی اسرائیل خالی بود.

منبع: عصرایران
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=70459
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهرداد گفت:

    صحبت از حفظ دین و گفتمان انقلاب هزینه ای بس گزاف دراراست!
    درود بر احمدی نژاد

    • سید گفت:

      سلام   جناب آقا مهرزاد  قبل از آقای احمدی نژاد رئیس جمهور های مختلف و انقلابی تر از ایشان مثل شهید رجایی ویا رهبر معظم انقلاب در همین سازمان ملل صحبت و گفتمان انقلاب را بیان کرده بودند ولی چنین حرکاتی از سوی دیگر کشور ها صورت نگرفته بود. نظر شما را به این حدیث نبوی جلب می کنم که فرمودند ( مومن زیرک است) یعنی باید بداند چگونه صحبت کند. آقای روحانی در صحبت های خود ضمن دفاع از حق غنی سازی و انرژی هسته ای بومی  در خصوص هولوکاست به صورت کلی تمام جنایات جنگی را محکوم کردند و در خصوص فلسطین نیز  حق مردم این کشور در بازگشت به وطنشان تاکید کردند یعنی آقای روحانی از اصول انقلاب کوتاه نیامدند ولی به دلیل مشورت با بزرگان مملکتی و رهبر معظم انقلاب توانستند با ادبیاتی متفاوت ولی صحیح در یک محفل بین المللی از حقوق مردم ایران دفاع کنند

      • مهرداد گفت:

        گفتید اقای رجایی و رهبری رفتن سازمان ملل چنین حرکاتی یعنی ترک سخنرانی نبود خوب این به دلیله که در ان زمان بهانه ای به نام بمب اتم و تهدید امنیت جهان(که توسط دوستان اقای روحانی در مجلس ششم کلید خورد)نبود.
        دوما ما اگر پیرو امام هستیم،امام صریحا فرمودن اسرائیل باید نابود و محو گردد،حالا اقای ظریف که از روز اول همانند دوستان دولت اصلاحات دست به غربگرایی زده اند به انواع نحو اسرائیل را دوست و قانونی خطاب می کند،گفتمان انقلاب اسرائیل ستیزی است.

        • سید گفت:

          در خصوص صحبت اول جنابعالی در همان زمان هم ایران را یک تهدید جهانی و ناقض حقوق بشر و بسیاری از این موارد قلمداد میکردند و ترک سالن سخنرانی نیز در برخی موارد صورت میگرفته.
          در خصوص صحبت دوم  متاسفانه همیشه صحبت های امام (ره) به صورت گزینشی عمل میشود در هرجا که به نفع است ذکر میشود در جای دیگر محو،  چطور فرمایش ایشان در خصوص شوروی (روسیه فعلی)و انگلیس وروابط با این دو کشور که از یکدیگر بدترند مورد نظر دوستان نمیباشد. اینکه آقایان روحانی و ظریف به یهودیان سال نو مذهبی را تبریک گفته اند خلاف عرف نیست صهیونیسیم از یهود جداست. آقای  روحانی نیز در باره اسرائیل و جنایات آنها در پشت تریبون صحبت کردند . از همه اینها مهم تر این مسئله است که برای اینکه بتوان با تهدیدات اسرائیل و دیگر کشور های هم پیمان منطقه ای و فرا منطقه ای مقابله کرد میباستی کشور قوی وبا ثباتی داشته باشیم یعنی بتوان ضمن حفظ نظام از موقعیتها به صورت صحیح استفاده کرد و تصویر روشنی از این انقلاب و مردم به جهان نشان داد نه اینکه بخواهیم با تمام ملتها بجنگیم 

        • محمد گفت:

          چرا الكي ميگين ؟

          دكتر روحاني در اولين كنفرانس خبريش ، در جواب اين سوال كه روابطتون با اسرائيل چگونه خواهد شد ، گفت : من اسرائيل رو كشور نميدونم كه بخوان باهاش مذاكره كنم…

          پس خواهشا حرف الكي نزنيد و تهمت نزنيد

      • مهرداد گفت:

        اگر اونا ما را ناقض  و خطر برای حقوق بشر خطاب می کردند بخاطر موضع ما در مقابل اسرائیل بود و اما چون میدانستن قدرتمان در ان حد نیست که خطری برای جهان باشیم چندان احساس خطری نمی کردند،اما بعد از منقولات نمایندگان مجلس اصلاح طلب و دولت اصلاح طلب حول اقرار به دستیابی به سلاح هسته ای انان را مطمئن و بهانه دار برای تحریم و حتی حمله نظامی کرد.
        صهیونیسم در یهود مختلص و یهود در صهیونیسم جلوه گر شده،۹۰درصد یهودیان اسرائیل اند.ما چگون می توانیم ثبات و قدرت را از راه امریکای کسب کنیم که خود تغذیه کننده اسرائیل،عذبستان و قطر است.امریکا و اروپایی که از بدو تاسیس نظام انواع جنایت در حق این ملت روا داشته اند.یقینا این جنایات به دلیل تهمت های واهی انان نیست.
        در مورد جمله اخرتان هم قران می فرماید برای دستیابی به نصر خدا و پیروزی نهایی نیازی به جنگ با کافران نیست،شما جامعه تان را حفظ کنید دشمنانتان به دلیل بدی هایشان و خواست خدا خود به خود نابود می شوند.(این مضمون اون دو ایه بود)
        من به اینده این رابطه کاملا بدبینم چرا که یا به نتیجه نمی رسد ویا اگر پای امریکا به این کشور باز شد،نظام پهلوی با ارایش نظام اسلامی حاکم خواهد شد که به مرور زمان  همان نام اسلام برداشته خواهد شد!همچنانی که اگر شما …..

        • سید گفت:

          سلام   یعنی شما فکر میکنید الان ما قدرت نظامی خوفناکی هستیم؟ یعنی اگر بخواهند به ایران حمله کنند فکرمیکنید چه اتفاقی رخ خواهد داد ، چندی کشور دور و نزدیک با هم متحد شده به صورت بمباران هوایی و موشکهای قاره پیما تمام تاسیسات زیر بنایی را منهدم میکنند و در مقابل ایران هم به اسرائیل و چند کشور اطراف پاسخ خواهد داد آیا این حمله و پاسخ در یک حد خواهند بود؟ ایا آسیب ناشی از آن تا دهه های بعد گریبانگیر مردم ایران نخواهد بود؟ پس میباستی در تعاملات با دیگران جدای از احساسات و با منطق وارد شد البته با حفظ شان و اصول اعتقادی میهن اسلامی. نکته دیگر مگر پیامبر اکرم (ص) با مشرکان پیمان صلح ننوشت ویا امام حسن مجتبی (ع) با معاویه بر اساس مقتضایت زمانه با معاویه صلح نکرد؟ آیا این پیمانها خدای نکرده به ساحت مقدس این دو عزیز خدشه ای وارد کرد؟ آیا در زمانی که رهبر به آقای روحانی اعتماد کرده و به ایشان اختیار تام میدهد قبل از حصول نتیجه باید با سر وصدا و هیاهو سبب بحران های جدید در مملاکت به وجود آورد؟ به طرف رئیس جمهور منتخب مردم کفش پرتاب کرد و بر ضد اوشعار داد؟ البته این حرکات ناشایست با سیره هیچ یک از معصومین (ع) هم خوانی ندارد از اغتشاش در سخنرانی سید حسن خمینی در سالگرد ارتحال امام (ره) شروع شد و متاسفانه همچنان ادامه دارد . زمان آن رسیده که به دیگران و نظریات آنان احترام گذاشته و در تعاملات جنبه عقل و منطق را پر رنگتر نمود

  2. بیدار گفت:

    درود بر روحانی…………

  3. 9999999999 گفت:

    مرد تاریخ احمدی نزاد بود ومردی جز این نخواهد آمد. از ترس سیاستش همه به خود میلرزیدند. زنده باد ایران زنده باد احمدی نزاد

    • محمد گفت:

      اينكه مرد تاريخ بود…هيچ شكي ندارم

      جوري………… اقتصاد مملكت و جوري فساد و فحشا رو آورد كه هيچ مورخي نميتونه از اين مديريت پوچش بگذره و حتما نامش به عنوان يكي از بدهاي تاريخ ثبت خواهد شد

  4. محمد گفت:

    هر جا دیدی خوشحالی بدون اونجا داری یک هزینه ای می دی!!!!!!!

  5. مهرداد گفت:

    بویر نیوز معظم له شما که با این تصاویر مقصود خود را نمایش برتری از حیث ملاک اکثریت مخاطبان روحانی معطوف نموده اید،بدانید:قران می فرماید:
    ای پیامبر اگر پیرو اکثریت شوی بدان منحرف شده ای و متعاقبا می فرماید:
    اکثریت نشان حقانیت نیست

    • ناشناس گفت:

      اگه اكثرين نشانه حقانيت نباشه
      پس انتخابات هم يه چيز غيرحقانيت ميشه..

      چرت ميگي عزيز

      • مهرداد گفت:

        عزیز این سخن من نیست اقای ناشناس من نقل از مضمون گفتم.
        دوما انتخابات با اون چیزی که من گفتم و مقایسه کردم  کاملا متفاوته پس شما چرند گفتی
        سوما انتخابات یه امر استنتاجیه ولی نشستن پای سخن یه موضوع استقراییه.
        چهارما در انتخابات هم ممکنه مردم رای بدن ولی در انتخاب اصلح اشتباه کنند.
        پس شما چرت گفتب

        • ناشناس گفت:

          از توهم بیا بیرون مهرداد عزیز خدا یه سلامتی بهت بده از حرفات مشخصه که تب داری ! آخه مرد بهاریتون هم متوهم بود !

        • مهرداد گفت:

          اره تب دارم،تب انقلاب،احساس خطر برای خون شهدا و نظام.

  6. میانه رو گفت:

    اون عده ای که می گن احمدی نژاد خوب بود لابد قیمت ملک و اموالشون نسبت به قبل 100برابر شده و راضی به نظر می رسند عده ای دیگر هم قبلا رنگ پول را ندیده بودند و حالا یارانه گرفتن و راضی به نظر می رسند

    • محمد گفت:

      كاملا باهاتـ موافقم

      توصيفـ من از احمدي نژاد:

      مردي كه نه منتخب بود و نه محبوب… اما بود !
      مردي كه با كاپشن آمد چون ميدانست قرار است با آمدنش برف سنگيني را بر بهار ايران بپوشاند…

      درود بر دكتر روحاني… درود بر هاشمي رفسنجاني… مرگ بر منافقين

  7. ناشناس گفت:

    برادر عزیر اگه به این حرفا باشه پس چرا انقلاب کردیم؟ چرا شهید دادیم؟ توی مراسم جشن 2500 ساله می دونید چندتا کشور بودند!!!

    • د گفت:

      منظورتون دقیقٱ چیه؟

      • ناشناس گفت:

        من زورم چیزی نیست. اما!!!!! شما بیایید و ارزیابی کنید برای این که بقیه پای حرفهامون بشینن داریم چی رو از دست می دیم؟؟؟ چی را با چی معامله می کنیم؟ بله خیلی ها پای حرف محمدرضا پهلوی می نشستن ولی به چه بهایی؟ عزیزم این که همه بشینن که افتخار نیست. کدخدا دلش ویو خشه خان شله وش ایه کوت ایکشه!

  8. دانشجوی عمران گفت:

    گفتگوی اول احمدی نژاد هم شلوغ بود

  9. فدایان رهبری گفت:

    احمدی نژاداگر می خواست چاپلوس باشه بنزین را سهمیه بندی نمیکرد که حالا افرادی مثل شما هر حرفی بزنه

دیدگاه شما