جمعه 15 شهریور 1392 - 2:24

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد از نظر آیت الله ملک حسینی

 با توجه به زمزمه تغییر استاندارن در سراسر کشور، بی شک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز منتظر تغییر در راس هرم مدیریتی استان است.

به گزارش بویرنیوز،  به دلیل تشدید کشمکش های سیاسی و تلاش های طیف های مختلف برای رساندن گزینه مورد نظر خود به کرسی استانداری به محضر حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده محترم مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان رفتیم تا ملاک های مورد نظر ایشان برای سمت ” استانداری کهگیلویه و بویراحمد ” را جویا شویم و از رهنمود های وی بهره ببریم.

IMG14024531

این اول باری است که حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با یک رسانه گفتگوی اختصاصی داشته اند که خبرنگاران « پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز» به این مهم مفتخرند.

*  با توجه به تغییر دولت و زمزمه تغییر استاندارن و همچنین تاکید وزیر کشور بر اهمیت نظرات نمایندگان محترم ولی فقیه در این زمینه؛ ملاک های حضرتعالی برای گزینه استانداری چه خواهد بود؟ گزینه بومی یا غیربومی برای شما چقدر اهمیت دارد؟

در رابطه با مساله استاندار فعلا سیاست وزیر محترم کشور تغییر سریع استانداران نیست. اگر سیاست مبنی بر تغییر استاندار باشد باید همه طرفدار شایسته سالاری باشیم، چه بومی و چه غیر بومی و باید به فکر رشد منطقه باشیم.

بی شک اگر یک غیربومی شایسته تر برای احیای استان و رشد استان و در جهت رشد اقتصادی و رشد علمی لایق تر از گزینه بومی باشد، بی شک همه هم استانی ها می پذیریم و در واقع کسی باید باشد که لایق تر باشد.

اما بحث فرد بومی که مطرح می شود برای موقعیتی است که توانمندی های گزینه بومی و غیربومی برابر باشد ایجاب می کند که استاندار بومی باشد چون بومی با توجه به شناختی که از ظرفیت ها دارد لایق تر است و مطرح کردن گزینه غیربومی توهم است چون بومی در این شرایط لایق تر است.

پس اگر ظرفیت ها برابر باشد و دو عنصر باشند که متدین، کارآمد، توانمند، به روز، فعال، مقتدر، هوشمند و کسانی باشند که از هر لحاظ در شرایط مساوی باشند، بی شک گزینه بومی بهتر است.

ملک حسینی

باتوجه به اصل شایسته سالاری، نزاع بومی یا غیربومی یک نزاع بی اساس است و ملاک باید شایسته سالاری باشد و در صورتی که توانمندی ها برابر باشد فرد بومی به دلیل اینکه شناخت بهتری نسبت به منطقه دارد،  درک بهتر نسبت به نیازهای استان، دلسوزی و همچنین ارتباط گرفتن با مردم ، لایق تر و شایسته تر خواهد بود و شایسته سالاری ایجاب می کند بومی باشد و به لحاظ اینکه بومی لایق تر است ترجیح می دهیم.

نکته دیگر اینکه به احترام مردم قطعا فضا را باز خواهم گذاشت که نمایندگان مردم بنشینند و روی عنصرهای بومی و غیر بومی مشورت کنند.

اولا بررسی کنند و مطالعه کنند و اگر واقعا به این نتیجه رسیدند عنصر بومی لایق است فضا را برای بچه های استان باز بگذارند تا در مسئولیت ها قرار بگیرند و واقعا بچه های استان کهگیلویه و بویراحمد از هوش و ظرفیت های بالایی برخوردارند. می توانند در مسئولیت های استان های  مختلف کشور نقش آفرینی کنند بسیاریشان لایق وزارت و معاونت وزارت هستند و اینکه چه علتی دارد از توانمندی هایشان استفاده نشده است، اطلاع ندارم و کسی را هم متهم نمی کنم، اما به لطف خدا بچه های این استان هر کجا که بوده اند و مسئولیت داشته اند خوش درخشیده اند.

با توجه به ظرفیت ها ولیاقت ها نمایندگان با مشورت همدیگر روی گزینه های بومی مطالعه کنند، اگر واقعا بر این باورند که در استان فرد توانمندی وجود ندارد، که خیلی بعید می دانم و در استان قطعا گزینه لایق وجود دارد بلکه افرادی وجود دارد که لایق هستند.

در استان اگر فرد توانمندی وجود داشته باشد و بست و بندها و اختلافات سیاسی اجازه ندهد تا این ظرفیت ها شکوفا شود معتقدم جفا در حق بچه های این استان است و اجازه دهند تا این استعدادها شکوفا شود و توانمندی هایشان را نشان دهند.

نکته دیگر اینکه اگر فرد بومی بر اساس نظر نمایندگان انتخاب شد، مردم هم حمایت کنند و بحث اختلافات سردسیری – گرمسیری را کنار بگذارند چرا که منافع مردم از هر زبان و هر نژاد مشترک است و انقلاب اسلامی مشترک داریم و اهدافمان نیز مشترک است، فقط اقلیم ها متفاوت است

 malek hosini

*  اولویت های استان برای رشد و توسعه را چه می دانید.

رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی که خطاب آقای رئیس جمهور و هیئت دولت داشتند دو اولویت اول را اولویت اقتصادی و اولویت علمی مطرح کردند.

این مساله ای است که درباره کل کشور فرمودند و برای همه کشور اولویت و حائز اهمیت است.

بی شک استان محروم نگه داشته شده کهگیلویه و بویراحمد و استانی که این همه استعداد و ظرفیت دارد، مهمترین اولویت های آن باید رشد اقتصادی و پیشرفت در زمینه علمی باشد و در واقع استان یک صدمی (از لحاظ مساحت) کشور می تواند جایگاهی برای تطبیق بیانات رهبر معظم انقلاب باشد.

استان محروم نگه داشته شده کهگیلویه و بویراحمد اشاره دوران به قبل از انقلاب دارد ولیکن نمی شود این واقعیت را انکار کرد که عدم مسلط بودن به شایستگی ها و همچنین اختلافات سیاسی و باندبازی ها باعث شده تا این استان محروم نگه داشته شود.

لازم نیست که عامل اختیاری باعث محروم نگه داشته شدن استان باشد و گاها عوامل غیراختیاری بازدارنده از رشد و بالندگی منطقه شده است و ناخواسته و بر اثر غفلت جناح های سیاسی و تشدید بحث های سردسیری – گرمسیری از توسعه استان جلوگیری کرده است.

*  اگر توصیه ای دارید؛ بفرمائید.

در پایان به نمایندگان توصیه می کنم با رقبای دوران انتخابات و عناصر فرهیخته استان مشورت کنند و خودشان را تنها نبینند و با افرادی که گاهی رقبای دیروز و گاهی رقبای امروزشان بوده اند مشورت کنند و ممکن است رقیب باشند اما مطمئنا دلشان برای استان می سوزد و از همه ظرفیت ها و توانمندی ها بهره ببرند.

گزارش تصویری این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=67382
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. درودبرولایت گفت:

    فقط سیدباقرموسوی……………………………

  2. دنا گفت:

    درود بر خانواده آیت اله ملک حسینی 

  3. حاجی گفت:

    با سلام انشااله یک فرد خوب و کارکن برای استان انتخاب میشه که ما از محرومیت بیرون بیایم و جوانان ما از بیکاری رنج میبرن که دغدغه انها حل شود به امید الله

  4. ناشناس گفت:

    درودبر سید باقر مرد شجاع

  5. فوق مهندس گفت:

    مددعمل بادرایت شجاع دل سوز غریب پور.

  6. پاسخ گفت:

    فقط مهندس غریب پور مرد عمل ودردآشنای مردم

  7. شهروند گفت:

    دكتر مندني پور 

  8. باران گفت:

    با لیاقت ترین مرد سیاسی استان برای این مقام استاد محمود منطقیان است

  9. محمد گفت:

    فقط و فقط منطقیان

  10. لر تهران گفت:

    درود بر ایت الله ملک حسینی

  11. انقلابی گفت:

    کسی لایق این مقامه که از جنس مردم سختی کشیده باشه درکشون کنه و بدون طمع فقط بدرد مردم بخوره کسی نیست جز استاد بزرگوار محمود منطقیان

  12. ناشناس گفت:

    آیا به جای تو هم غیر بومی بود بهتر بود؟ درود بر سید باقر و غریب پور

  13. دنا گفت:

    آيت الله مدبرانه نظر داده اند .شايسته سالاری يک اصل است که مديريت ارشد استان بايد از آن برخوردار باشد چه بومی چه غير بومی . اما اولويت با بومی بوده که ضمن داشتن توان منطقه را مردم را بخوبی می شناسد و دلسوزانه در راستای برآورد خواسته های مردمی گام بر می دارد. افراد توانمند و شايسته ی استانداری در منطقه کم نيستند. از آن ميان مهندس غريب پور يکی از اين افراد توانمند است که دارای برجسته گی های خاص خود است.

  14. دلسوز استان گفت:

    ویژگی هایی که حضرت ایت اله فرمودند از خصوصیات بارز مهندس رودشتیان است که امیدوارم مورد توجه نمایندگان قرار گیرد.

  15. ع.ب گفت:

    دکتر مسعود زاده باقری

دیدگاه شما