سه شنبه 12 شهریور 1392 - 8:18

یادداشت “تلخ” معاون اول روحانی در فیس بوک / شلیک 2 موشک بالستیک به سمت سوریه / خط قرمز مسجد جامعی برای قالیباف / ناراحتی کیهان از حذف بورسیه رانتی نورچشمی ها / تصویر حضور آیت الله ملک حسینی در مجلس خبرگان رهبری

برخی از مهمترین رویدادهای خبری امروز در ادامه آمده است:

یادداشت “تلخ” معاون اول روحانی در فیس بوک

معاون اول رییس جمهور طی مطلبی در صفحه خود در فیسبوک با اشاره به دیدارهای خود با مدیرانی که به گفته وی طی 8 سال اخیر به اجبار خانه نشین شده بودند، از آن به عنوان واقعیتی تلخ یاد کرد که کشور طی سال‌ها اخیر گرفتار آن شده بود.

به گزارش ایسنا، یادداشت اسحاق جهانگیری که با عنوان اتاق فکر منتشر شده به این شرح است:

در این روزها با حدود چهل تن از مدیرانی که در نهاد و دفتر رئیس جمهور توسط دولت نهم و دهم بیکار شده اند دیدار داشتم. در میان اینها افراد شایسته و باتجربه ای بودند که با دریغ و افسوس طی این سالها خانه نشین و یا به گوشه ای رانده شده بودند. تعدادی از آنها که با حکم دیوان عدالت توانسته بودند به کار بازگردند در محیط کار مهجور واقع شده و در نهایت به همه آنها یک اتاق اختصاص داده بودند که به شوخی به آن «اتاق فکر» می گفتند.

آنطور که گفته شد سهم هرکدام از این اتاق، در حد نیم متر مربع بوده و به ناچار به نوبت در این اتاق حضور به هم می رساندند بدون اینکه کاری داشته باشند یا از فکر آنها کسی استفاده ای کند و یا سفارش کاری به آنها داده شود.

در این میان داستان از کار برکنار شدنشان هم شنیدنی بود؛ از جمله یکی از آنها که در دولت آقای خاتمی دبیر کمیسیون مهمی بود تعریف می کرد که ابتدای دولت نهم یک نفر را از بیرون برای تعمیر تلفن های نهاد آوردند اینجا، ولی بچه های فنی زیر بار او نرفتند و قبولش نکردند. بعد از مدت کوتاهی ایشان را به جای من به عنوان دبیر کمیسیونی که اعضایش معاونین چند وزارتخانه مهم بودند معرفی کردند. از آن به بعد من هم به ناچار به «اتاق» فکر منتقل شدم. (خنده حضار)!

این داستان نیست، از جمله واقعیت های تلخی است که میهن عزیز ما طی این سال ها گرفتارش بوده است، اتفاقا فرد برکنار شده را من به خوبی می شناسم. هنگام تحصیل در دانشگاه پیش نماز ما بود و به راستی و درستی شهره است.

با خود گفتم بر او که چنین رفته باشد؛ وای به حال دیگران…

شلیک 2 موشک بالستیک به سمت سوریه

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که توانسته شلیک دو موشک بالستیک که از شرق شلیک شده‌اند را ردگیری کند.

تل آویو مسئولیت حمله موشکی به سواحل سوریه را برعهده گرفت

رژیم صهیونیستی مسئولیت حمله موشکی به شرق مدیترانه (سواحل سوریه) را برعهده گرفت.

المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مسئولیت شلیک دو موشک به سوی شرق مدیترانه (سواحل سوریه) را برعهده گرفت. تل آویو اعلام کرد که این موشک ها از یک جنگنده شلیک شده است.

 

مسجد جامعی خطاب به قالیباف

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق روال معمول سالهای گذشته شهردار تهران تا زمان انتخاب شهردار جدید پای هیچ سندی را امضا نمی‌کند و امیدواریم آقای قالیباف نیز در این مدت همین روند را اجرا کنند.

برخی کارشناسان می گویند که پس از انتخاب مسجد جامعی به عنوان رئیس شورای شهر تهران و با مشخص شدن وزن گروه های نزدیک به دولت در شورای شهر تهران  و رای آن 16 نفر از 31 نفر عضو شورای شهر  به مسجد جامعی به نظر می رسد که محمدباقر قالیباف شهردار کنونی تهران هیچگونه شانسی برای انتخاب مجدد به عنوان شهردار تهران  ندارد.

 

ناراحتی کیهان از حذف بورسیه رانتی نورچشمی ها

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

در برخی از عزل و نصب‌های دولت نوپای آقای روحانی نه فقط سمت و سویی از «شایسته‌سالاری»، «اعتدال» و مخصوصاً برائت و مرزبندی با فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 دیده نمی‌شود، بلکه این تلقی را پدید می‌آورد که گویی جماعتی از اصحاب فتنه و افراد بدسابقه و بدنام را برای حمله به شایستگان و انتقام از کسانی که در مقابل فتنه 88 ایستاده بودند، سازماندهی کرده و به میدان آورده‌اند!

در این باره اگرچه گفتنی‌هایی هست که برای مردم شنیدنی است و شاید برای شخص رئیس جمهور محترم نیز قابل شنیدن باشد! و به آن خواهیم پرداخت ولی به مصداق «مشتی که نمونه خروار» است می‌توان از انتصاب سرپرست وزارت علوم یاد کرد. ایشان به گواهی اسناد مکتوب و فیلم‌های موجود از اصحاب فتنه 88 بوده است و این واقعیت تلخ از نگاه رئیس جمهور محترم نیز پنهان نبوده و نیست تا آنجا که به همین علت از معرفی وی در فهرست وزرای پیشنهادی اجتناب ورزیدند. اما، چرا ایشان را به سرپرستی وزارت علوم – با توجه به اهمیت ویژه آن- منصوب کرده‌اند؟! آیا این انتصاب دهن‌کجی به مردم و ضایع کردن حق‌الناس نیست؟! سرپرست کنونی وزارت علوم که به نظر می‌رسد مأموریت جاده‌صاف‌کنی و ریل‌گذاری این وزارتخانه حساس به نفع فتنه‌گران را برعهده دارد، این روزها با عجله و شتاب فراوان به عزل و نصب‌های سؤال‌برانگیز و تغییرات غیرقابل توجیه و غیرعلمی در وزارتخانه تحت‌ سرپرستی خود مشغول است. به عنوان نمونه و فقط به عنوان نمونه، دیروز، یعنی در یک روز تعطیل رسمی حجت‌الاسلام دکتر شریعتی را از ریاست دانشگاه علامه عزل کرد و چند روز قبل در اقدامی مشابه و غیرمنتظره و با یک تماس تلفنی کوتاه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز برکنار کرده بود و همچنین با اتخاذ یک تصمیم بی‌جا و اعتراض‌آفرین، دانشجویان بورسیه را از حق قانونی خود محروم کرد… و اقدامات مشابه دیگری از همین دست. آیا مردم، اساتید دانشگاه، دانشجویان و نمایندگان مجلس حق ندارند از رئیس جمهور محترم درباره انگیزه و علت اینگونه اقدامات سؤال کنند؟! مثلاً؛ عزل حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دکتر شریعتی با چه انگیزه‌ای صورت پذیرفته است؟ آنچه همگان از ایشان می‌شناسند و همه شواهد نیز گواه آن بوده و در دسترس و قابل بررسی است، شخصیت علمی برجسته دکتر شریعتی، تلاش بی‌وقفه ایشان برای گسترش دامنه علم‌آموزی و پیشرفت‌های علمی، تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و ایستادگی ایشان در مقابل فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 و روشنگری درباره آن خیانت بزرگ است. اگر سرپرست وزارت علوم و یا جناب رئیس جمهور محترم خصوصیت دیگری در ایشان سراغ دارند که باعث عزل وی شده است، چرا اعلام نمی‌کنند؟ و اگر عزل ایشان تنها به‌خاطر ویژگی‌های یاد شده است که…؟!

 

عکس: آیت الله ملک حسینی در مجلس خبرگان رهبری

بویر نیوز – صبح امروز مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد.

عکس: آیت الله ملک حسینی در مجلس خبرگان رهبری

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=67073
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گلپایگانی گفت:

    با سلام و احترام در جواب معاون اول محترم دکتر روحانی باید گفت : در راستای ایجاد تفاهم مورد نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از ادامه بیان این قبیل مطالب خودداری کنید زیرا اگر وقت ما برای جواب دادن بگذرد پس وقت کار و خدمت کی فرا می رسد ؟ مگر در دولت اصلاحات که بخصوص در دوره اول ان همفکران و همکاران ایشان زمام امور اقتصادی و سیاسی کشور را در اختیار داشتند چه کار کردند ؟ جابجایی حدود 18000 نفر از بالاترین سطح تا پایین ترین مسئولیت ها کار چه کسی بوده است ؟ البته نمی شود گفت که همه این اقدامات درست بوده و همچنین نمی شود گفت همه غلط بوده است پس بهترین کار بنظر می زسد این باشد که اگر شما مدیر شایسته ای را دیدید که اجحافی در حق او شده است با رعایت و در نظر گرفتن سوابق وی در مقاطع مختلف انقلاب و بخصوص 78 و 88 و فتنه های اشخاص و جریان ها و مواضع کلی و مصداقی انان نسبت به ولایت معظم فقیه حضرت اقا اقدام شایسته را بعمل اورید وگرنه صرف مدیر خوب بودن کفایت برای تصدی مشاغل و مسئولیت ها نیست که در عقبه فتنه ها در کشور در بین مسولین و مدیران بقول ایشان شایسته نیز بوده است . با ارزوی موفقیت و تشکر

  2. بویراحمد گفت:

    سیدشرف الدین مایه افتخار و مباهات همه ماست و دوستش داریم.

دیدگاه شما