سه شنبه 12 شهریور 1392 - 3:56

دکتر ارژنگ: استعفا نمی دهم

این روزها در آستانه شروع سال جدید تحصیلی هر لحظه انتظار می رود که تغییر یکی از معاونان و یا روسای دانشگاهها بر روی تلکس های خبری قرار گیرد، از طرفی هم این تغییرات صورت گرفته باعث شده مخالفان روسای برخی دانشگاهها کمپین های مجازی برای تغییر ایجاد کنند و برای برکناری آنها اقدام به جمع آوری امضا کنند، این فعالیت ها درحالی صورت می گیرد که این وزارت خانه توسط سرپرست اداره می شود و برخی از نمایندگان مجلس براین باورند که سرپرست وزارتخانه حق عزل و نصب را ندارد.

به گزارش مهر، همدانی گلشن – رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان که هفته گذشته با یک تلفن 30 ثانیه ای برکنار شده است در گفتگویی با تأکید براینکه اقدامات توفیقی نظام آموزش عالی را مختل می‌کند، عنوان کرد: معاونان وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها بلاتکلیف هستند. با شروع ترم مشکلات زیادی در دانشگاه‌ها وجود دارد. تغییر و تحولات برای پس از ترم است و عجیب است که این تحولات خیلی با عجله انجام می‌شود.

به گفته وی تاکنون هیچ سرپرستی به روشی که توفیقی عمل کرده است، عمل نکرده و این نوع رفتار وجهه سیاسی دارد، سرپرست منصوب می‌شود تا امور جاری مختل نشود. کسی که هنوز مشخص نیست رای اعتماد از مجلس می‌گیرد یا نه، در حال برکناری رؤسایی است که از وزیر علومی که رای اعتماد مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارند، حکم گرفته‌اند، این کار سابقه نداشته و غیرمنطقی است.

روسای برخی از دانشگاه ها نیز در آستانه سال تحصیلی نگرانی خود را از این وضعیت اعلام کرده اند برخی از روسا نگران این مساله هستند که این تغییرات و انتصاب های جدید موجب شود مسایل اصلی دانشگاهها در آستانه آغاز سال تحصیلی به حاشیه رانده شده و به آن بی توجهی شود.

باتوجه به تغییر رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین تغییر رئیس دانشگاه علامه طباطبایی که روز گذشته خبر آن منتشر شد برآن شدیم تا از روسای دانشگاه های تهران و شهرستان کسب اطلاع کنیم که چند نفر استعفای خود را برای توفیقی ارسال کرده اند و بعد از این شاهد تغییر روسای چند دانشگاه دیگر خواهیم بود که اظهار نظر روسا در این زمینه به شرح زیر اعلام شد:

شماره نام دانشگاه نام رئیس دانشگاه نظر روسای دانشگاه ها درمورد استعفا
1 دانشگاه صنعتی امیرکبیر دکتر علی‌رضا رهایی بستگی به سیاست های وزارت علوم دارد اگر بتوانیم در چهارچوب سیاست های مدون وزارتخانه فعالیت موثر برای آموزش عالی داشته باشیم بنا به وظیفه این کار را انجام می دهیم در غیر این صورت جای خود را به دیگری می دهیم.
2 دانشگاه تهران دکتر فرهاد رهبر پاسخ نداد.
3 دانشگاه علم و صنعت دکترسعید جبل عاملی سئوال سیاسی پاسخ نمی دهم.
4 دانشگاه صنعتی شریف دکتر رضا روستا آزاد استعفا نداده ام مشغول کار هستیم استعفا دادن منطقی نیست هر عزیزی در وزارت علوم مستقر شودطبق برنامه ها، راهبردها، ماموریت ها و اهدافی که دارد تیم مدیریتی خود را در وزارت علوم و دانشگاه شکل می دهد بنابراین هر وزیری مستقرشود حق این کار را دارد.
5 دانشگاه الزهرا|(س) دکتر انسیه خزعلی خیر استعفا نداده ام، من تازه یک سال و اندی است که کار را شروع کرده ام کارهای زیادی پایه ریزی کرده ایم برنامه های مفصلی در دست اقدام داریم برنامه های خوبی با تشکیل کمیته های مختلف شروع کرده ایم این برنامه ها با استعفا ابتر می می‌ماند تا آنجا که بتوانیم سعی می کنیم برنامه ها را اجرا کنیم.
6 دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دکتر مجید قاسمی بنده در خدمت نظام هستم تا زمانی که نظام به من نیز داشته باشد بنده استعفا نداده و بنای استعفا هم ندارم اگر قابل باشم فعالیتم را ادامه می دهم و اگر هم صلاح نباشد ادامه نمی دهیم.
7 دانشگاه خوارزمی دکتر زهرا بیگم حجازی استعفا نداده ام بنای استعفا هم ندارم
8 دانشگاه یزد دکتر سید محمد میرمحمدی میبدی بنده نه استعفا داده ام و نه خواهم داد اما چنانچه روزی به هر دلیلی تکلیف ادامه خدمت از من برداشته شد با رویی گشاده و با کمال میل و اشتیاق از اینجا خواهم رفت و همچنان در خدمت انقلاب و نظام خواهم ماند. قبلا هم گفته ام که برای رفتنم گوسفند هم قربانی خواهم کرد.
9 دانشگاه اراک دکتر رضا صادقی در نظام جمهوری اسلامی استعفا معنی ندارد تا هرجا که مسئولان بخواهند خدمت می کنیم و اگر هم نیاز نباشد برسر کار خود که معلمی است بازخواهم گشت.
10 دانشگاه شاهرود دکتر علی مراد زاده 2 دوره گذشته رئیس دانشگاه بودم و اکنون متقاضی هستم که رئیس نباشم و امیدواریم با استقرار وزیر علوم جدید فرد بعدی جایگزین شود البته هنوز استعفا نداده ام.
11 دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان دکتر رامین رحمانی استعفا معنی نمی دهد و به نظر من کار عاقلانه ای نیست در قالب مدیریت به عنوان سرباز در هر مکانی که اعلام کنند کار می کنیم به نظرم استعفا فکر مناسبی نیست.
12 دانشگاه تبریز دکتر پرویز آژیده من ضرورتی برای استعفا نمی بینم مسئولان دانشگاه همه برای نظام کار می کنند و استعفا ضرورتی ندارد.
13 دانشگاه ارومیه دکتر حسن صدقی استعفا نداده ام، ما از خدمت به نظام جمهوری اسلامی استعفا نمی دهیم .
14 دانشگاه لرستان دکتر حسن زمانیان استعفا نداده ام برنامه ای هم برای استعفا ندارم.
15 دانشگاه صنعتی اصفهان دکترهمدانی گلشن قبل از برکناری استعفا نداده ام آماده به کار هستیم .
16 دانشگاه سیستان و بلوچستان دکتر علیرضا رضوانی استعفا نداده ام، برنامه ای هم برای استعفا ندارم.
17 دانشگاه هنر اصفهان  دکتر فرهنگ مظفر برای کسی استعفا نفرستاده ایم .
18 دانشگاه صنعتی همدان دکتر حسن کی پور استعفا نداده‌ام، تازمانی که تکلیف برگردن ما است وظیفه خود را انجام می دهیم و زمانی که این تکلیف برداشته شد به کار خود باز خواهیم گشت.
19 دانشگاه تفرش دکتر احمد رضا ربانی بنده تازه 5 ماه است که حکم گرفته ام بنابراین توفیق خدمت را از خود سلب نمی کنم .
20 دانشگاه بوعلی سینا همدان دکتر زلفی گل استعفا نداده ام،بنای استعفا را هم ندارم.
21 دانشگاه زابل دکتر محمود اوکاتی استعفا نداه ام بنای استعفا را هم ندارم.
22 دانشگاه گلستان دکتر عباس قربانی استعفا نداده ام تا زمانی که نیاز باشد خدمت می کنم هرزمان نیاز نباشد می گویم خداحفط
23 دانشگاه شهید باهنر کرمان دکتر نصرالله گرامی هنوز وقت نکردم استعفا ارسال کنم زمان دکتر دانشجو استعفا دادم که وی نپذیرفت و گفت صبر کنید تا وزیر بعدی بیاید از آن موقع هنوز وقت نکردم استعفا ارسال کنم.
24 دانشگاه محقق اردبیلی دکتر مسعود گنجی استعفا نداده ام ما خدمت گزار نظام هستیم و برای نظام کار می کنیم هر زمانی هم که تشخیص دهند شخص دیگری بهتر از ما اهداف نظام را تحقق می بخشد با کمال میل مسئولیت را تحویل خواهیم داد.
25 دانشگاه سمنان دکتر علی خیرالدین ما در زمان 2 وزیر قبلی استعفا خود را ارایه کرده ایم اکنون هم درحال بررسی هستیم .
26 دانشگاه یاسوج دکتر اردوان ارژنگ استعفا نداده ام در نظام جمهوری اسلامی استعفا معنی ندارد استعفا یعنی خستگی از کار، وزیر علوم اگر می خواهد تغییراتی ایجاد کند این کار را انجام دهد اختیار دارد ولی ما استعفا نمی دهیم کار برای نظام جمهوری اسلامی انجام می شود.
27 دانشگاه هنر اسلامی تبریز دکتر محمد علی کی نژاد استعفا نداده ام برنامه ای هم برای استعفا ندارم.
28 دانشگاه فردوسی مشهد دکتر علی رضا عاشوری استعفا نداده‌ام،برنامه ای هم برای استعفا ندارم.
29 دانشگاه کردستان جهاشیر امینی استعفا نداده ام،کار خودمان را انجام می دهیم خواستند همکاری می کنیم در غیر انیصورت به کار خود بازمی گردیم مشکلی نیست .
30 دانشگاه شهید چمران اهواز دکتر حسن مروتی استعفا نداده ام،همچنان پا برجا هستیم.
31 دانشگاه شیراز دکترمحمد موذنی استعفا نداده ام احکامی که برای ما صادرشده هنوز برای دوسال وقت دارد.
32 دانشگاه زنجان محسن افشارچی استعفا نداده ام برنامه ای هم برای استعفا ندارم.
33 دانشگاه شهرکرد اسماعیل اسدی استعفا نداده ام بنای استعفا هم ندارم.

براساس این گزارش، تنها سه رئیس دانشگاه یعنی دکتر نصرالله گرامی- رئیس دانشگاه باهنر کرمان، دکتر علی خیرالدین-
رئیس دانشگاه سمنان و دکتر علی مرادزاده -رئیس دانشگاه شاهرود اعلام کرده اند که درحال بررسی برای استعفا هستند ولی هنوز اقدامی انجام نداده اند.

دکر توفیقی پیش از این در گفتگو با مهر عنوان کرده بود که تغییرات درحد ضرورت بوده و استعفای برخی از روسای دانشگاه درحال بررسی است، تغییرات در سطح روسای دانشگاه ها با تغییر رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن کلید خورد به طوریکه در اولین نشست روسای دانشگاه ها که هفته گذشته با حضور دکتر توفیقی برگزار شد سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان دکتر سید محمود مدرس هاشمی به جای همدانی گلشن حضور یافت. همچنین دکتر توفیقی ذر همان همایش اعلام کرد که برکناری دکتر شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در دست بررسی است که روز گذشته این اتفاق نیز افتاد و دکتر حسین سلیمی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه جایگزین صدرالدین شریعتی شد.

حال باید منتظر شد و دید که گزینه بعدی توفیقی که اکنون سرپرست وزارت علوم است، برای برکناری رئیس کدام دانشگاه خواهد بود. آیا این برکناری ها واقعا در حد ضرورت انجام شده و خواهد شد و یا اینکه در راستای اهداف سیاسی تغییرات بیشتر آنهم در آستانه سال جدید تحصیلی صورت خواهد گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=67015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقای ارژنگ شریعنی هم همین رو گفت

  2. ناشناس گفت:

    از اول مهر شعار ارژنگ ارژنگ استعفا استعفا را خواهی شنید

  3. ناشناس گفت:

    توضیح دهید چطور افرادی با مدرک ارشد تاریخ و الهیات هیئت علمی شدند

  4. توضیح دهید گفت:

    مرادعلی پیوند دانشجوی دکتری ریاضی دانشگاه صنعتی شیراز!!!!!! چگونه؟ مدرک کارشناسی از دانشگاه یاسوج و فعال بسیجی – استخدام آموزش و پروش – سپس به مدیریت سازمان جوانان(همزمان دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد شیراز)- سپس فرماندار دنا و هیئت علمی دانشگاه یاسوج میشوند و از اینجا بورس وزارت علوم گرفته و بدون آزمون دکتری وارد مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شیراز می شوند. 40نمونه ی دیگر از این نوع شاهکارهای دوره ی مدیریت اقای ارژنگ هستند افرادی که حتی توانایی تدریس در دبیرستان را نداشتند یک شبه وارد دانشگاه دولتی می شوند آن هم با مدرک ارشد صرفا بخاطر ارتباط با هدایتخواه و ایشون. آنوقت نخبگان دکتری ما از دانشگاه تهران به ایشون مراجعه می کنند میگن فعلا نیاز نداریم.

  5. ناشناس گفت:

    روند کنونی حاکم بر همه ی دانشگاه ها باید عوض شود این یک مطالبه ی عمومی بوده و هست. دست آقای توفیقی و نماینده های مجلس نیست که بخواهند بمانید یا بروید مردم خواهان تغییر بودند و هستند. ارژنگ نرود در دانشگاه تخصن خواهیم کرد

  6. ناشناس گفت:

    بری دیگه برنگردی

  7. دانشجوی عمران گفت:

    درود به شرف دکتر ارژنگ که ادبیات انقلاب را همیشه زنده نگاه میدارند.   به تیر جفای نزدیکان و کیسه دوختگان آزردندت ولی همیشه پابرجا بر اصولت ماندی.   احسنت به غیرت و شجاعتت که با بودنت حس لر بودن برایمان افتخار است.    “تزول الجبال و لا تزل” .   یاعلی

    • مهندس عمران واقعه ای گفت:

      میگم تو مطمئنی که عمران میخونی؟ من فکر میکنم تو ادبیات یا الاهیات میخونی . فکرت به مهندس ها نمیخوره

      • دانشجوی عمران گفت:

        اصلا مدرک من به کنار، شما بگو ببینم طی چه “واقعه ای” مهندس عمران شدی که به خودت میگی “مهندس عمران واقعه ای”!!!!    شاید منظورت “واقعی” باشه؟!

      • امین گفت:

        مگر الهیات که تو آن را غلط نوشتی مردان بزرگی پا به عرصه علم نگذاشته اندباید املاء را یاد بگیری!

  8. گمنام گفت:

    سلام دکتر
    بنده با شما برخوردی نداشته و طبیعتا نظری هم درباره شما و عملکردتان ندارم ،‌فقط باید عرض کنم اگر آنچه خود و اطرافیانتان می گویید حقیقت داشته باشد که خوشا بحالتان ولی اگر آنچه مخالفین شما می گویند صحت داشته باشد که واقعا وای به حالتان .
    یاعلی

  9. ناشناس گفت:

    بابا ول كنيد دوره اين هم سر اومد حالا دور افتاد تودست كليد دارا ببينيم اونا چه گلي به سر مردم ميزنند

  10. پردرد گفت:

    نماینده بویراحمد به وعده هایش عمل نکرد….

  11. محمد گفت:

    س…. ط… پسر عموی هدا یتخواه چگو نه بو رس دا نشگاه با سوج شده ج… و ش….. چطور دولت روحانی تو را به حق جوانان بو یر احمد این مساله را بررسی کنید

    • ناشناس گفت:

      چرا کامل نمی نویسی رسانه ها از انتشار باکی ندارند و بلکه استقبال هم می کنند خواهشا کامل بنویس مردم بدانند

    • دانشجوی عمران گفت:

      حالا هرکسی داره اسم مطرح میکنه بذار من هم چندتا بگم
      ص … ب،  الف. الف.، ج … چ…، ح…. خ….
           خودتون پیداکنید اینها کی هستند. برای هوشتون خیلی خوبه!

  12. شايان گفت:

    بابا اين مرد نمي رود بيشترازخود احمدي نزاد عمر سياسي داشت كاش بعدي بومي نباشه چون مديران غير بومي تو اين استان كم حاشيه ترند

  13. ناشناس گفت:

    اره دكتر جان بروي ديگر هم بر نگردي ان شا الله بروي يه جاي بهتر كه دماغ خيييييييييلي ها بسوزه موفق باشي در كارت در انديشه و ايمانت

  14. ارشد ادبيات گفت:

    سري كه عدو ندارد كدو است

  15. حسن گفت:

    میگم دیدید که پشت شیشه عقب اتوبوس های سفید برون شهری دانشگاه یاسوج به اسرار دکتر ارژنگ نوشته بودن (اتوبوس اهدایی احمدی نژاد به دانشگاه یاسوج) با چشم خودم دیدم که چند روز پیش یواشکی داشتن پاکشون میکردن. حالا که دوره احمدی نژاد تموم شده دیگه اون نوشته به درد دکتر ارژنگ نمیخوره .

  16. دانشجوی عمران ... گفت:

    آقای دکتر ارژنگ خودت استعفا بدی بری سنگین تری تا بیرونت کنند

  17. سورنا گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان
    قبل از هر چیزی عرض کنم که برا اولین باره در سایت فوق ، نظر می دهم .
    در مورد حضور آقای ارژنگ بر مسند ریاست دانشگاه که قطعا بر اساس روابط بوده نه بر اساس ضوابط که با اعتراضات زیادی مواجه بوده و هست . روسای سابق دانشگاه از بدو تاسیس تا الان که آقای ارژنگ مدیریت را بر عهده دارند هر کدام بر مبنای اعتقادات فکری و سلیقه ای خود دانشگاه را مدیریت کردند که متاسفانه محیط های آکادمیک و دانشگاهی باید تمام توان و فعالیت های خود را متوجه پیشرفت علمی و آموزشی دانشگاه بکنند نه اینکه مسایل سیاسی و جناحی باید بر سر ان سایه افکند .
    قاعدتا هر کسی هم به عنوان نماینده در مجلس حضور پیدا کند سعی میکن از اطرافیان خودش استفاده کند حالا چه آقای هدایتخواه و یا آقای زارعی…
    ولی متاسفانه در دوران آقای هدایتخواه از افرادی استفاده شد در مدیریت های استانی که تخصص لازم را نداشته فقط صرف اینکه فرد مقیدی بود چنین پستی به ایشان اهدا شد در صورتی که یک مدیر به غیر از مقید بودن باید و دارا اعتقاد به ارزشهای اسلام وانقلاب مدبر و کادان هم باید باشد.
    و طیف جناحی ارژنگ و هدایتخواه فقط و فقط بر این باور بودند که خودشان مسلمان هستند و بقیه بی دین .که این خود لطمه فراوانی به استان علی الخصوص قشر نخبگان و دانشگاهیان استان وارد نمودم .
    من به هیچ نماینده یا طیف فکری تعلق خاطر ندارم چرا که همه اهل شعار و فرافکنی هستند و کمتر به مشکلات و دغدغه ها مردم فکر میکنند .ولی با توجه به شرایط کاری با هر دو گروه هم زارعی هم هدایتخواه ارتباط تنگاتنگی داشتم و متاسفانه هر دو ضعف هایی در کارنامه خود دارند و امیدوارم که در این فرصتی که در اختیار آقای زارعی هست حداکثر استفاده رو در جهت پیشبرد و توسعه همه جانبه بنماید .
    امید هست که آقای ارژنگ کمی در رفتارها و برخوردهای خود تامل داشته تا انشالله دانشگاه ما از این شرایط بحرانی خارج شود چرا که هر مدیری اگر در طول مدیدیت خود انعطاف پذیر نباشد و انتقادات وارده رو همه بی اساس بداند قطعا باعث رکود شدید در حوزه کاری خود می شود .

  18. ناشناس گفت:

    سلام بویر جان چرا این خبر رو از تیتر برداشتی؟

دیدگاه شما