سه شنبه 12 شهریور 1392 - 2:02

احمدی نژاد هم به جمع بیکاران پیوست+عکس

به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود.

سرانجام پس از سال ها شاهد حضور دکتر احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودیم، حضوری که با واکنش ها مختلفی مواجه شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصرخبر، آخرین باری که احمدی نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد به ‌اوایل سال ۱۳۸۸ ‌برمی‌گردد، پس از آن و به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، ‌احمدی‌نژاد که به لحاظ جایگاه ریاست جمهوری یکی از اعضای حقوقی و ثابت مجمع تشخیص مصلحت نظام است در تمام جلسات این مجمع غایب بود و پس از بارها تاکید رهبر انقلاب مبنی بر حضور در جلسات مجمع(به گفته سایت رجانیوز) وی پس از 4 سال در یک جلسه مجمع شرکت کرد.

حضور مجدد احمدی نژاد در جلسه گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد که اذهان مردم به یاد مصاحبه جنجالی غلامحسین الهام درباره جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین اعضای آن بیافتند، مصاحبه ای حامیان و همچنین منتقدان دولت احمدی نژاد با تعابیری همچون «سخيف» و «جهالت» از آن یاد کنند.

الهام چه گفته بود؟

«به نظرم مقام معظم رهبری می‌خواهند از همه چهره‌های سیاسی موجود جامعه، به‌خصوص افرادی که احتمال می‌رود به مجلس نتوانند ورود کنند، استفاده کنند. بیکاری برای سیستم، مزاحمت ایجاد می‌کند. در مجمع تشخیص مصلحت، انتصاب خود افرادش هم یک جور مصلحت است. هم مصلحت است و هم باید از اطلاعات آنها در یک جائی در نظام استفاده شود که می‌شود. تثبیت آقای هاشمی را هم رهبری بر تغییر وی ارجح می‌بینند، ولی معلوم است که مجمع کارآیی خود را از دست داده است.»

در مدت عدم حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع که بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفت، رسانه های حامی دولت و دولت به دفاع از عملکرد احمدی نژاد پرداخته با انتشار مطالب بسیار در تخریب جایگاه مجمع تشخیص سعی در موجه کردن غیبت احمدی نژاد داشتند که البته تا حدودی نیز موفق بودند.

نکته جالب اینجاست که پس ورود احمدی نژاد به جلسات مجمع پس از چهارسال از تیترهایی همچون آشتی احمدی نژاد با مجمع و غیره به استقبال این کار رفتند پس از حضور احمدی نژاد در جلسه مجمع آن هم زمانی که واقعا بیکار شده و شغل سخت و وقت گیری مانند رئیس جمهوری ندارد واکنش چندانی به آن نشان ندادند.

نکته دیگر اینکه گویا با توجه به عدم پیش بینی شرکت احمدی نژاد در جلسه مجمع، وی این بار بر روی صندلی محسن رضایی تکیه زد و باید دید از جسات بعد نحوه چینش صندلی ها و همچنین محل نشستن احمدی نژاد چگونه خواهد بود.

ناگفته نماند پس از واکنش های بسیاری که به اظهارات الهام در خصوص مجمع صورت گرفت وی در مطلبی به توجیه و توضیح اظهارات خود پرداخت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=66969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما