دوشنبه 11 شهریور 1392 - 12:21

راز عدم استفاده از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در دولت روحانی چیست؟

گروه سیاسی – متاسفانه بعد از تشکیل دولت تدبیر و امید و علیرغم شعارهای دولت روحانی، تاکنون هیچ جایگاه قابل توجهی در اختیار فرزندان توانمند استان کهگیلویه و بویراحمد قرار نگرفته است.

به گزارش بویرنیوز، این روزها و با شکل یافتن کابینه تدبیر و امید دکتر روحانی و شعارهای دولت مبنی بر استفاده از توانمندی های افراد، تاکنون شاهد استفاده از نیروهای نخبه این استان در مناصب کلیدی دولت روحانی نبوده ایم.

هر چند امید بیشتری از دولت تدبیر و امید می رفت اما بویرنیوز قصد دارد تا به دلایل اصلی این واقعه بپردازد.

1- تخریب نخبگان استان توسط هم استانی های خود و انگ “تو که تا دیروز با روحانی نبوده ای” این روزها بازار داغی در میان هم استانی ها داشته است .

متاسفانه نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد بجای همدلی و کمک به یکدیگر دائما در صدد بولتن سازی از اقدامات دوستان خود در جریان انتخابات بودند تا ثابت کنند که همشهری و همکارشان در انتخابات از روحانی حمایت نکرده است!!

2- تخریب نمایندگان استان نزد دولت روحانی با شب نامه نویسی و اقداماتی از این دست.

به گزارش خبرنگار ما، حتی نامه هایی از استان توسط برخی رقبای انتخاباتی مجلس علیه نمایندگان استان با امضاهای فراوان گردآوری شد و به دست دکتر روحانی و نوربخش داده شد تا عملا مسئولان کشور هم دیگر اعتنایی به اظهارات نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نداشته باشند و با این حساب سخنان نمایندگان استان اعتباری در دولت روحانی نخواهد داشت.

3- عدم وفاق و همدلی واقعی بین نمایندگان استان از دیگر عواملی است که موجب گردیده تا نمایندگان به عنوان عصاره مردم این دیار نتوانند بدرستی از حق فرزندان این دیار استفاده کنند.

هر سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد به ظاهر ارتباط حسنه ای دارند، اما آیا شده که هر سه نماینده برای استفاده یکی از نیروهای استان هم قسم شده و با هم خدمت یکی از مسئولان دولت روحانی رفته باشند!!یا اصلا چنین روحیه ای در بین نمایندگان استان وجود داشته که تلاش کرده باشند تا در تهران و در سطح اقلا معاونت وزرا و ریاست سازمان ها کادر سازی کرده باشند!

4- دیده شده که دولت روحانی قصد اعطای مسئولیت های کلیدی به فرزندان شاخص کهگیلویه و بویراحمد داشته اما با دیدن بی پشتوانه ای این نیروها که حتی مجمع نمایندگان استان هم حمایتی نداشته اند ، ترجیح داده از کسانی  استفاده کند که لااقل به واسطه نمایندگان این نیروها در مجلس تقویت شود

به نظر می رسد تا روحیه خودزنی و حسادت در این استان وجود دارد امیدی به بهبود شرایط موجود نباشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=66873
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کدام نخبه برادر من این قبری که شما بر ان می گرید میت ندارد. کدام نخبه سیاسی اقتصادی اجنماعی و فرهنگی برادر بر طبل توخالی نکوبید شما رسانه مگه ما چی داریم چند پزشک نامدار که مشغول طبابت اند و علاقه ای به سیاسی کاری و کار اجرایی ندارند. ب

  2. ناشناس گفت:

    برو بابا كي به كهگيلويه و بويراحمد نگاه مي كنه. دلت خوشه

  3. مهمان گفت:

    وای به حال استان ما.تا وقتی حال و روز ما این است هیچ پیشرفتی نمیکنیم.ما فقط به دنبال این هستیم که بد گویی کنیم.تخریب کنیم.حتی نیروهایی را که خودمان هم میدانیم توانمند هستند.به دلیل حسادت های بیجا و خصومت های شخصی باعث می شویم روز به روز پس رفت کنیم.با همین حرف ها و کارهایمان نیروهای بدرد بخور استان را پس میزنیم و حمایتشان نمیکنیم و نتیجه میشود آنچه امروز شاهدش هستیم.به طور مثال استاندارهایی که حتی نمیتوانند اسم استان را درست تلفظ کنند چطور انتظار داریم حمایت کنند استان را .و دلسوزانه کار کنند. در این استان کم نیستند جوان های کاربلد که فقط نیاز به حمایت دارند…

  4. یاسوج گفت:

    ما دیگه کی میخایم بفهمیم که اگه نیروهای هم استانی بر سر کار باشند برای همه این استان خوب است.چه درون استان .و چه در مقامات بالاتر کشوری.ان شا الله ببینیم روزی را که فرزندان غیور لر به بهترین مقامات در کشور رسیده اند.چون هم لیاقتش را دارند و هم توانمندیش را

  5. استان گفت:

    این استان پر است از استعداد.کاش نمایندگان به فکر باشند

  6. یک بیسواد گفت:

    خدمت سیاستمدار محترم بویر نیوز عرض کنم که با همدیگر بیگانه نیستم. با این تحلیل شما و آن همه ابلاغ های انتزاعی که برای خیلی از هم استانی هایی که مثل بیشتر بازیکنان ایرانی موجود در لیگ های اروپایی که تاکنون کمتر اسم ایران را هم شنیده اند، شاید اسم استان ما کمتر را شنیده باشند. شاید این خصلت شما رسانه ها باشد که اول بازار گرمی می کنید و سپس می نشینید و بقیه را به چالش می کشانید. ….تعدادی از افراد را به عنوان چهره های ماندگار استان معرفی کرد که باید برای اینجور کارها رتبه بندی و شاخص سازی بکنید. شما خیلی از افراد را به عنوان عضو کابینه از وزیر تا معاون وزیر، مدیر کل، معاون پارلمانی و خیلی پست های دیگر معرفی کردی ولی به این فکر نکردی که این افراد تا کنون کجا بودند؟ چه باری از دوش مردم ما در این 35 سال برداشتند؟ کی اسنها را خراب کرد؟ آیا خوشان پشتی داشتند که حالا شما آنها را بی پشت می دانید؟ بخدا اینطور که می فرمائید نیست یا حداقل همه اش این نیست. کجای این مملکت یا این دنیا را سراغ دارید که در سیاست مسائل سیاسی را بجا نیاورند؟ مگه قراره زمین ارثی آبا و اجدادی را تقسیم کنیم که این مثلاً نخبگان جلو پیشرفت همدیگر را می گیرند؟

    حالا، حافظه این مردم سکوت محض آقای سید مسعود حسینی در مجلس، افراطی گری آقای سید باقر موسوی و وادار کردنش به اعتصاب و قلدرمآبی جلوی رئیس جمهور وقت توسط عده ای فراافراطی، معامله گری و دلال بازی قضایی سیاسی محلی توسط محمد موحد، رفتارهای چماقی آقای علی محمد بزرگواری، سردرگمی و بی اطلاعی آقای غلام محمد زارعی، خود اثباتی و عدم استفاده از توان علمی و مدیریتی آقای غلام تاجگردون برای مردم استان، منهای مزیت های اخلاقی و کاری که حتماً دارند را فراموش نکرده اند. همانطور که آقای بهرام تاجگردون با همین خصلت منیت طلبی و تکبر سیاسی که داشتند و خوی فرامذهبی که آقای ستار هدایت خواه داشتند جدای از بررسی شرایط نبی زاده و ……………… نتوانستند در این چند سال گلی به سر استان ما بزنند. به نظر شما این افراد چه کسی را می توانند معرفی بکنند؟ این افراد در دولت های مختلف چه جایگاهی می توانند داشته باشند؟ توان خود این افراد چیه که میخواهند توانمندی دیگری را نشان بدهند؟ وقتی هنوز یاسوجی به این دلخوشند که بگویند دهدشتی و یاسوجی و یا وقتی مدیر دهدشتیه حتماً باید معاون یاسوجی باشه و غیره، آیا همدلی و وفاقی قابل تصور هست؟ خداوکیلی به تیتر روزنامه ها و سایت ها در سال های قبل مراجعه کنید ببینید چقدر از عبارت قوم گرایی سردسیری و گرمسیری استفاده کردید؟ شاید این کامنت را نزنید چون قبلا موضوعی را مشابه این مطلب فرستادم و منتشر نکردید. به هر حال همین که بخونید و دور بریزید برای من کافیه. ولی دوست دارم اجازه بدهید به جای بسیاری از مطالب بی محتوا و بیهوده ای که در کامنت های مطالب فعلی سایت هم گفتند، مسائلی را مطرح کنید که ارزش وقت گذاشتن برای مطالعه آنها وجود داشته باشه. پس دوست سیاسیم، خوب نفرمودید. هنوز جا برای ساختن نخبه وجود دار و خلاء ها بسیار است. شما نمی خواهی آنها را باور کنی و یا مطرح کنی.

    • بویر نیوز گفت:

      مخاطب گرامی!
      از اینکه وقت گذاشتید و به بررسی این موضوع پرداختید سپاسگزاریم و دیدگاه شما را محترم می شماریم.
      اما متاسفانه با اینکه بسیاری از گفته های شما مورد تایید است ولی فقط به تماشای نیمه خالی لیوان نشسته اید و خوبی ها و تلاش های افرادی را که نام برده اید بازگو نکرده اید. از موحد و بزرگواری گرفته تا هدایت خواه و زارعی و حسینی و تاجگردون هر یک به سهم خود تلاش هایی انجام داده اند که شاید کافی نباشد اما بازهم در حد توانشان تلاش کرده اند! پس نمی توانیم همین جایی که هستیم باقی بمانیم.

      نکته ی دیگر درباره معرفی برخی از چهره ها و نخبگان اینست که ما برای کسی ابلاغ نزدیم چرا که در حیطه اختیاراتمان نیست و اگر فردی را برای سمتی پیشنهاد دادیم تنها برای این بود بدانیم هنوز افرادی را داریم که بتوان به آنها دلخوش کرد و البته از عملکرد هیچ کس دفاع تمام قد نمی کنیم همانگونه که کسی را کاملا تقبیح نمی کنیم و ناگفته پیداست تنها برخی از نیروهای این استان نیستند که عملکرد مطلوبی نداشته اند و اینگونه موارد در همه جا وجود دارد پس نمی توان بگوئیم فقط ما آدم بده ایم!

      در پایان خوشحال می شویم که بفرمائید از نظر شما این فرهنگ سازی از کجا باید شروع شود؟ کی به نتیجه برسد؟ و سهم فرزاندان این استان در آینده چه خواهد بود آیا باید به تاوان اشتباهات پدرانشان را بپردازند؟

    • یوسف گفت:

      جناب اقای بی سواد
      وقتی خود شما نخبگان استان را فقط به نمایندگان مجلس معطوف مینمایید واقعا جای تاسف است .
      نمایندگان مجلس بعد از انقلاب تا کنون هیچ کدوم نخبه نبودند .حالا شاید یکی تا 2 نفر از انها تحصیلات عالیه داشته اند ولی نمایندگان بحق مردم نبودند .
      ما تو استانمون از سرحد تا گرمسیر از بهمیی تا یاسوج و از گچساران تا قلعه رییسی و از دهدشت تا سیسخت نخبگانی رو داریم که حتی میتونن رییس جمهور هم باشند .ولی متاسفانه همه ی انها هزینه ی سیاست بازی و سیاست زدگی همین نمایندگان مجلس واقع شده اند .نه تنها استفاده ای از انها نشده بلکه تحقیر و تضعیف نیز شده اند .
      به جرات قسم میخورم که افرادی امثال حاج دهراب پور -مندنی پور -غریب پور -رضا توفیقی -رستاد -تاج گردون -و ………… هر کدم میتونند یه وزیر باشند چه برسند به استانداری و ……

  7. یک مدرس گفت:

    متاسفانه حسادتها، رشکها و تحقیر نیروهای استان اول توسط هم استانیهایی که خودشان دستشان به پست و مسئولیت رسیده است انجام میشود. دوستانی که خودشان با رانت دیگران از طفولیت به عنوان مدیر انتخاب شدند امروز وقتی نوبت سایر نیروهای استان برای اداره امور استان میرسد با انگ ناتوانی و عدم تجربه از دستیابی آنان به مسئولیت جلوگیری می کنند. من مدرس دانشگاهم، دانشجوهای من بعد از فارغ التحصیلی بدون کوچکترین تجربه اجرایی مدیریت دستگاههای مهمی چون بیمارستان، انتقال خون، معاونتها، و… را به عهده گرفته اند. صرفا به دلیل همراهی سیاسی با مدیران اسبق و حمایت نمایندگان، بی تجربگی و ناتوانیشان نادیده گرفته می شود. امروز که وضعیت دانشگاه در نتیجه همین انتصابها و عدم دلسوزی مدیران به فاجعه رسیده است بازهمانها به راه افتاده اند و میخواهند مدیری انتخاب کنند که تابع و مطیعشان باشد. عده ای از افراد که در سایه ترساندن نظام از مردم و قلع وقمع نخبگان و فراری دادن آنها خود در استان به نان و نوا رسیده و میلیاردر شده اند، خود و بستگانشان از رانتهای ویژه بهره می گیرند تا همچنان خود در مصدر امور باشند. اگر نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه است که هست بهتر است دست دخالت سیاسیون از مناسب مدیریتی قطع و مدیریتهای استان با روشهای استانداردی و نه براساس لابی گری سیاسیون انتخاب شوند.

  8. حرف دل گفت:

    واقعا حرف دل همه را زدی

  9. يك بيسواد گفت:

    اولاً قرار نبود كه من توانمندي ها و به قول شما نيمه پر ليوان را بررسي كنم يا ببينم و اين اظهار نظر شخصي دال بر ناتواني و كم كاري حضرات نبوده است. دوست عزيز، قطعاً اگر يه چوب خشك را چهار سال روي صندلي مجلس بگذاري، هر اتفاقي كه در استان ها صورت بگيرد را بايد منتسب به زمان حضور آن شخص دانست. گرچه نمي گويم كارهايي كه در زمان افراد نام برده شده در كامنت بنده، انجام گرفته، اين عزيزان در پيگيري و انجامشان هيچكاره بوده اند. شما فقط آنچه را نوشتي محق مي داني و حرف ما را نصف و نيمه و با تحليل خودت به چالش مي كشاني. دوست عزيز، آيا اين نمايندگان افرادي را كه (چون خيلي دوست داريد بگوئيد نخبگان) شم مديريتي و اجرايي دارند(از هر منطقه و با هر گرايش سياسي و فكري) در طول دوران خدمتي خود به عنوان مديران واجد صلاحيت پست استانداري در هر استاني از اين مملكت( چون شخص اول اجرايي استان مي باشد) معرفي كردند؟ نمي دانم اطلاع داري يا نه، در شهرستان كهگيلويه آقايان منطقيان و لاهوتي به انحاء مختلف و در يك پروسه اي بچه گانه و براي قدرت طلبي بزرگ اصلاحات شهرستان هاي كهگيلويه و گچساران، از موضع خود كنار نرفتند و با وعده پست استانداري به ديگري، قصد حذف ديگري از صحنه رقابت را داشتند كه نه تنها نتيجه اي نگرفتند بلكه در اوج ميدان داري اصلاحات، آقاي موحد با اقتدار نماينده كهگيلويه شده و حتي آقاي خاتمي در پيامي به حاج آقاي سيد رضا موسوي گفته بود كه تنها نماينده من در كهگيلويه، آقاي موحد مي باشد. اگر پاي صحبت هاي آقاي سيد مسعود حسيني، كه در دوره اي كوتاه استاندار بودند ، بنشيني به خيلي از واقعيت هاي به قول شما فرهنگ سازي نشده، پي خواهي برد كه فعلا زمان عرض اندام به اصطلاح نخبگان، نيست. اينها كه جفا كردند، نخبگان نبودند؟ همه افرادي را كه در اين مدت به صورت هوايي در دولت دكتر روحاني در مسندهاي مختلف نشانديد، در سالهاي گذشته زنده بودند و تجربياتي هم داشتند. بخدا داريد اشتباه اظهار نظر مي كنيد؟ بسياري از اين نخبگان شما داراي مدرك تحصيلي معتبر، توان برنامه ريزي، قدرت دوري از مسائل قومي و منطقه اي و تفكر ملي را ندارند. كي دوست نداره يك هم استاني وزير يا رئيس مجلس يا هر مسند بالايي را داشته باشد؟ شايد خيلي تواين مملكت به نوع نمايندگي آقاي موحد خوشبين بودند و دوست داشتند اين شرايط ادامه داشته باشد. اما ديديد كه پس از 20 سال حضور در مجلس و فعاليت هاي قضايي و سياسي كه داشتند، عصاره مردم استان ما را در چه كساني خلاصه ديدند؟ به نظر شما اين توجيه پذير است كه بگويد اين افراد دم دستم بود؟ يا همين آلان خبرهاي به گوش مي رسد كه در صورت استفاده از استاندار بومي، آقايان نماينده عليه همديگر به مسائل منطقه اي و فكري پرداخته و حتي نمايندگان ادوار گذشته نيز به دنبال سهم خواهي از دولت روحاني هستند؟ يه كم توقعات را پائين تر مي آوريم، اين حضرات چه كسي را به عنوان معاون(در هر حوزه اي) در استان هاي ديگر مخصوصاً در استان هاي بزرگ بكار گرفتند، كه آلان بتوانيم به عنوان استاندار در استان ما و يا وزير و هر كاره اي كه شما دوست داريد، مشغول نمايند؟ به نظر شما اين خيال عبثي نيست كه بگوئيم آقاي فلاني چون يه جايي عربده اي كشيده و يا آلان مدرك بالايي داره، اگر دكتر روحاني در مسندي معتبر ازش استفاده نكنه، به ما و مردم ما و زاگرس خيانت كرده؟ به هر حال بايد مدير پروري كنيم. آنچه را نداريم بسازيم. هر وقت شنيدي در اين استان و بويژه در مركز استان ما، بحث دهدشتي ياسوجي نبود، آنوقت، بدان كه به اين سطح فكري و فرهنگي رسيديم كه استاندار بومي داشته باشيم والا هركس آمد، خودش را بدبخت كرده و بايد منتظر هر انگي كه شايد به حق هم بگويند، باشد. بنابراين ما فعلا نياز به وفاق استاني، تكبر زدايي و نگرش منصفانه و عقلايي داريم. من مي گويم مي توانيم داشته باشيم ولي فعلا يا نداريم يا باور نداشتن را نداريم.

  10. ؟؟ گفت:

    کدوم نخبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  11. ناشناس گفت:

    وقتی خودتون خودتون را باور ندارید بقیه چه بگویند این همه نخبه هست شما می گید نیست واقعا که تنگ نظر هستید

    • ؟؟/ گفت:

      عزیز من نخبگی تعزیف داره. نخبگی دل بزرگ میخواد. ظرفیت میخواد. نخبگان واقعی در این استان مردن. اینایی که خودشونو نخبه عرفی میکنن هیچ بویی از نخبگی نبردن

  12. خودکرده را تدبیر نیست ... گفت:

    سلام
    احسنت بر (یک بیسواد)
    البته مکمل حرف شما باید گفت که (( سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند , مگر آن قوم خودش بخواهد ))
    ما مردم استان کــــــــــــــــــــ . بــــــــــــــــــــــــ تا وقتی که خودمان نخواهیم باید در این شرایطی که متاسفانه خودکرده هم است و خودکرده را تدبیر نیست روز را به شب برسانیم و در سیاست زدگی … به سر ببریم و عده ای فرصت طلب که از نظر خودشان زرنگ هستند سوء استفاده کنند از شرایط موجود …
    شما را به خدا ببینید نمایندگانمان در مجلس چه کسانی بودند و چطور و به چه قیمتی وارد مجلس شده اند ؟
    آیا ارزشش را داشت و داره ؟؟؟
    مردم چکار کرده اند ؟؟؟
    مردم عزیز شما را به خدا از نماینده ای که توانی ندارد چه انتظاری می توان داشت ؟؟؟
    شهید دکتر شریعتی میگه : اگر نمیتوانی خدمتی کنی , برو تا خیانتی نکنی

    ولی هوا سرد و صندلی گرم ……………..

  13. عادل گفت:

    اصلاح طلبان وکارگذاران هز کنید شیخ خوش شانس رایشو گرفت ولی بها نمیده بله نخبه های سیاسی این استان … …….. چون دوس داره البته حق داره چون اصلاح طلبان خیلی متعصبند و کاری ندارند فقط دلشون خوشه به این که شیخ خوش شانش رای برد مچکریم مچکریم مچکریم همین بس هم استانیهای متعصبه منه

دیدگاه شما