دوشنبه 11 شهریور 1392 - 7:42

از شوخی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نماینده کهگیلویه تا زورگویی بزرگواری

نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد حواشی جالبی داشت آن‌جا که استاندار گفت: انسان وقتی این تاراج منابع ملی را می‌بیند دق مرگ می‌شود.

خبرگزاری فارس: داستان تاراج اراضی ملی که آدمی را دق مرگ می‌کند

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، در حواشی برخی نشست‌های و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شود که گاهی اثرگذاری آن‌ها از متن موضوع هم بیشتر است.

نشست شورای برنامه‌ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر مستثنی نبوده و حواشی جالبی داشت.

در این نشست موضوع زمین‌خواری و تصاحب بی‌ضابطه برخی اراضی منابع ملی در حواشی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بر دیگر مسائل سایه انداخته بود به طوری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان یک مورد از واگذاری زمین‌های دولتی به یک گروه خاص گفت: تنها همین یک مورد کافی است تا آدم دق کند و بمیرد.

وی با برشمردن برخی تخلفات و بی‌عدالتی‌ها در حوزه زمین‌خواری، اراضی منابع ملی دشتک سی‌سخت، معدن چرام، اراضی تحت تصرف دانشگاه آزاد یاسوج و اراضی واگذاری چرام را نمونه‌هایی از واگذاری‌های بی‌ضابطه، غیر قابل تحمل و مشکل‌دار اراضی منابع ملی در این استان دانست.

*کچلی‌های گچساران و اقدام عجیب مشاور طرح جامع در این شهر

صابری وجود زمین‌های خالی در محدوده شهر گچساران را به “کچلی” تشبیه کرد و گفت: قابل هضم نیست که در شهر گچساران حتی بیابان‌ها را هم در طرح جامع شهری آوردند ولی یک زمین 166 هکتاری را در دل طرح جامع شهری از محدوده شهر خارج می‌کنند!

صابری گفت: از طرفی از سال 67 تاکنون مسئولی پیدا نمی‌شود که به این افراد بگوید بالای چشمتان ابرو است.

از دیگر حواشی این نشست وقتی بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کارگروه امور زیربنایی خواست تا با دقت بیشتری در واگذاری اراضی منابع ملی اقدام کنند و سید یعقوب موسوی نیز از اراضی بازپس گرفته شده منابع ملی از چنگ سودجویان گزارش داد؛ صابری به او پاسخ داد: حالا باید ببینیم که جهاد کشاورزی از این همه دست گلی که به آب داده شد چند تا دسته گل را از آب گرفته است!

صابری همچنین در حاشیه شورای برنامه‌ریزی تقاضای واگذاری نزدیک به 6 هزار متر زمین به یک واحد سیلندرپرکنی را تعجب‌آور خواند و تصریح کرد: در حالی شاهد این واگذاری‌ها با دست و دل بازی هستیم که همین آقایان مدیر سال‌ها تقاضای 140 متر برای نصب تجهیزات گازرسانی به یک روستا از سوی شرکت گاز را بلاتکلیف می‌گذارند و گاها” با آن مخالفت می‌کنند.

از دیگر حواشی این نشست، اجازه ضمنی استاندار به شرکت‌های خدمات‌رسان برای تغییر کاربری زمین‌های مورد نیازدر انجام امورات مردم بود؛ صابری گفت: آقایان مدیر 6 هزار متر را به یک واحد کوچک پر کردن سیلندرگاز می‌دهند ولی 140 متر را به شرکت گاز نمی‌دهند که از نظر من شرکت گاز مجاز است به جای 140 متر، هزار و 400 متر را هم تغییر کاربری دهد چرا که برای خودش نمی‌خواهد بلکه برای انجام کارهای مردم است.

* تخلف، تخلف است چه یک متر چه یک هکتار !

اظهارات سید یعقوب موسوی در پاسخ به استاندار و بحث‌های رد و بدل شده میان این دو نیز نکات جالبی را به همراه داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: روند واگذاری یک متر زمین با یک هکتار و هزار هکتار تفاوتی ندارد و روند قانونی واگذاری‌ها باید طی شود؛ صابری به او گفت: یعنی واگذاری بدون ضابطه هکتارها زمین به بخش خصوصی و برخی افراد بدون یک قدم مثبت در این زمین‌ها با واگذاری 140 متر به یک شرکت دولتی برای انجام امورات مردم یکسان است؟!

موسوی ادامه داد: به لحاظ تخلف، بله در هر دوی آن‌ها تخلف شده و مراحل قانونی چه در یک متر چه در هزار هکتار باید طی شود زیرا اگر نشود شاهد همین تخریب‌ها و تجاوزهایی هستیم که داد همه را درآورده است؛ حاضریم در جاهایی که اهمیت دارد بدون نوبت درخواست‌های واگذاری زمین را بررسی کنیم؛ صابری در پاسخ او گفت: ‌بالاخره نمی‌شود که هزاران هکتار زمین ملی را سال‌ها به افرادی واگذار کنیم و آب از آب تکان نخورد ولی برای 140 متر یک شرکت خدمات‌رسان امروز و فردا کنیم!

* مزاح‌های استاندار و بزرگواری

از دیگر حواشی این نشست شوخی‌ها و مزاح‌های استاندار و نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی بود.

وقتی حجت‌الاسلام بزرگواری در این شورا برای اجرای طرحی در حوزه انتخابیه‌اش سخن می‌گفت، صابری به مزاح گفت: اینقدر اصرار نکنید هر چند که اینجا می‌توانی زور بگویی؛ بزرگواری مزاح صابری را بی‌پاسخ نگذاشت و با خنده گفت: همه جا می‌توانم زور بگویم.

از دیگر حواشی این نشست توصیه و بیان انتظارات بزرگواری از کارگروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی این استان بود. بزرگواری گفت: ما انتظار داریم کارگروه‌ها  همانند صحن علنی مجلس چنان کارها و تصمیمات را چکش‌کاری کنند که تصمیمات نهایی در شورای برنامه‌ریزی محل ایراد نباشد ولی این‌بار صابری حرف بزرگواری را بی‌پاسخ نگذاشت و با خنده گفت: ما هم همین انتظارات را در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس داریم که تصمیمات آن‌ها محل ایراد نباشد؛ حرف‌های متقابل بزرگواری و صابری موجب خنده اعضای شورای برنامه‌ریزی شد.

* آیا استاندار از همراهی نمایندگان در بازدیدها و افتتاحیه‌ها استنکاف می‌کند؟

از دیگر حواشی این نشست گلایه معنادار استاندار از رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کمک کردن بزرگواری به موسوی در پاسخ به گلایه او بود.

صابری در حالی که از ضرورت کارهای جهادی و میان‌بر و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص حرف می‌زد، خطاب به موسوی  گفت: آقای موسوی قبلاً خیلی همراهی داشت و کارهای جهادی بیشتری انجام می‌شد ولی اکنون سر باز می‌زند و همراهی نمی‌کند؛ بزرگواری قبل از موسوی به صابری پاسخ داد و با لحن مزاح گفت: شما خودتان از همراهی دیگران استنکاف می‌کنید؛ صابری گفت:‌ خیر من از همراهی مدیران استنکاف نمی‌کنم و هر وقت نمایندگان هم در منطقه باشند از همراهی آن‌ها بهره می‌برم ولی گاهاً تشخیص می‌دهم برخی کارها و بازدیدها را به تنهایی و سرزده انجام دهم؛ هر کاری هم انجام شده و هر افتتاحی شده همه به برکت نظام بوده و شما در این سفرها و افتتاحیه‌ها باشید یا نباشید من نمی‌گویم این کارها را من کردم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=66823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ککا گفت:

    اقای استاندار دانشگاه ازاد یک نهاد عام المنفعه هست اگه می تونی تو جاده قدیم کاکان- دهبرافتاب- بالای بنسنجان – بلهزار و غیره.. را پی گیری کن . اگه استانداری لیاقت داری شما هرجا تخلف باشه جلوشونو بگیر من که نباید جلوی کسی را بگیرم چون قدرت ندارم. خیلی افراد به عنوان طرح تمام اراضی ملی را با رابطه تصاحب کرده اند پس اگه عرضه داری پسشون بگیر نمی خواد دق مرگ بشی

  2. مردم گفت:

    مگه مردم سی سخت مردن که زمیناشونو واگذار کنند به دیگری؟؟؟؟

  3. فروشنده شن و اسفالت گفت:

    واقعا که سایت جناحی و ………….. چون در جلسه شورای برنامه ریزی مطالب مهمی را استاندار گفتند ولی چون از نظر جناحی و…… به نفع شما نبود سانسور کردی

  4. دوست دار طبیعت گفت:

    جناب اقای استاندار اقای مهندس ر… معاون ……منابع طبیعی ازواگذاری منابع طبیعی در سی سخت به بستگان خودش کوتاهی نکرده وتا یک مدت دیگه هم پدر منابع طبیعی را در خواه اورد لطفابه خاطر حفظ منابع طبیعی نسبت به جابجایی ایشان اقدام کنید

  5. غلام گفت:

    گرز را سرچ کنین………..

دیدگاه شما