شنبه 17 تیر 1391 - 10:05

تصاویر تاسف بار از رقص دختران به نام نمایش عروسکی

بويرنيوز:به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»، در جریان اکران های دیروز چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی که به نام مبارک برگزار می شود اجرای «پوستین دیو» به کارگردانی آذر متفکر در صحن خیابانی تئاتر شهر اجرا شد که لحظه به لحظه آن با حرکات موزون بازیگران دختر این تئاتر همراه بود.

«پوستین دیو» که نویسنده آن سید قاسم قوامی است و آذر متفکر کارگردانی آن را انجام داده؛ داستان دختری را دنبال می کند که شوهر او در روز عروسی اش توسط پادشاه کشته شده و وی نیز اسیر پادشاه می باشد. او شبانه از قصر فرار می کند و در راه با دیوی آشنا می شود که آن دیو با کشتن پادشاه تبدیل به داماد از دست رفته ی او می شود و …

در این نمایش 30 دقیقه ای که ساعت 18:45 دیروز به اجرا درآمد، پری سحر حاجی آقاسی، صوفی طاهری، سحر باقرآبادی، سمیرا حاجی فتحعلی، سحر نجفی، سپیده رحیمی، محسن قرآن نویس، موحد رشیدی، امیر حسین خلیلی، آزاده سرابی، الهه توفیقی و الناز توفیقی به عنوان عروسک گردان حضور داشته اند.

از نکات دیگر این نمایش بازیگری نقش پیرمردی مذهبی است که بر عهده یکی از بازیگران زن قرار دارد و با عبا و گرداندن تسبیح در دست به رقص می پردازد.

اجرای این نمایش که ظاهرا هیچ نظارتی بر آن نبوده و بیشتر به یک ضد فرهنگ شبیه است تا انتقال دهنده آن در حالی است که بنا به گفته مسئولان ؛ جشنواره تئاتر عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان است و قرار بوده است در بخش ملی جشنواره تئاتر عروسکی تهران21 اثر در بخش صحنه ای، 19اثر در بخش فضای باز،4 اثر در بخش دانشگاهی و40 اثر نیز در بخش پاتوق کودکان و نوجوانان به روی صحنه رود.

محمد باقر آدوسی دبیر چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی درباره جوایز گروه های برگزیده نیز گفته: گروه های برگزیده جشنواره عروسکی در بخش کشوری در مرکز تئاتر کانون پرورشی فکری به مدت یک هفته اجرای عموم خواهند داشت و برگزیده‌های استانی نیز در مراکز همان استان روی صحنه می‌روند.

به نوشته خبرنامه دانشجویان فیلم این تئاتر هم موجود است اما بدلیل موازین اخلاقی از پخش آن معذوریم. در صورت لزوم آن را به مراجع ذی ربط ارائه خواهیم داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6571
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما