چهارشنبه 14 تیر 1391 - 20:24

زارعی تکلیف نام استان را مشخص کرد

سايت خبري تحليلي بويرنيوز: نماینده مردم بویراحمد و دنا گفت: متأسفانه برخی از کسانی که چند صباحی با طی نکردن دوره مدنیت شهرنشین شده‌اند به بهانه‌های مختلف موضوع تغییر نام استان را دنبال می‌کنند که از زبان مادری خود هم گریزان هستند.

خبرگزاری فارس: برخی از زبان مادری خود هم گریزان هستند

به گزارش بويرنيوز به نقل از فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی عصر امروز در آیین تجلیل از نویسندگان و اهالی قلم استان کهگیلویه و بویراحمد در روز 14 تیر که به مناسبت روز قلم نام‌گذاری شده، اظهار کرد: ارزش قلم مافوق بشری است و در قرآن کریم هم به صورت مفرد و هم به صورت جمع از آن یاد شده و بالاتر اینکه به آن قسم یاد شده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قلم بود که انسان را از خاک به افلاک رساند و تراوش اندیشه قلم به دستان متعهد بود که به انسان ارزش بخشید.

زارعی در ادامه با بیان اینکه اندیشه بدون قلم به هیچ‌جا نخواهد رسید، تصریح کرد: این اندیشه اسب راهواری را می‌ماند که از سواری چالک و توانمند محروم است و سرگردان به این سو و آن سو می‌تازد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسانی می‌توانند راه درست را طی کنند که دارای اندیشه بوده و با تفکر و اندیشه خود قلم به دست گرفته و نسل‌های آینده را از اندیشه ناب خود بی‌نصیب نگذارند.

زارعی افزود: قلم شهیدپرور است و این استان به درازای عمر خود انسان‌های فرهیخته اهل قلم داشته که باید با استفاده از توانایی قلم آنها هویت تاریخی ما زنده و جاویدان بماند.

وی با ابراز تفاوت میان قلم به دست و قلم به مزد تصریح کرد: قلم به دست برای منفعت جامعه و توسعه و تعالی میهن و دیار خویش می‌نویسد و از سوی دیگر قلم به مزدان تنها منافع خود را مدنظر دارند.

زارعی به تفاوت قلمی که ترکمانچای را امضا و به قلمی که تنباکو را تحریم کرد پرداخت و گفت: هر دو حکم با قلم نگارش شدند که یکی منافع بیگانه را تأمین کرد و دیگری دست بیگانه را از منافع کشور ایران قطع کرد.

این نماینده مجلس با انتقاد شدید از کسانی که بحث تغییر نام استان را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: برخی در مرکز نشسته‌اند و به دور از دیار و آب و خاک خویش و فارغ از هویت و اصل و نسب‌ها دائم بر طبل تغییر نام استان می‌کوبند.

زارعی با ابراز این سخن که برخی از آنها خجالت می‌کشند به زبان مادری خود صحبت کنند و از آن گریزانند، تصریح کرد: این استان برای همیشه کهگیلویه و بویراحمد باقی خواهد ماند چراکه هویت خود را از آن گرفته‌ایم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6452
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما