چهارشنبه 14 تیر 1391 - 20:05

نتیجه مذاکرات کارشناسی ايران و 1+5

بويرنيوز: نشست هيات‌هاي كارشناسي ايران و 1+5 با توافق بر سر ادامه مباحث از سوي معاونان كاترين اشتون و سعيد جليلي پايان يافت.

به گزارش بوير نيوز به نقل از ايسنا، گفت‌وگوهاي كارشناسي هيات‌هاي فني، حقوقي و سياسي ايران و 1+5 با حضور نمايندگان دو طرف و نيز نماينده كاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا روز سه‌شنبه در استانبول انجام شد.

اين مذاكرات يه روزه و در پنج دور از ساعت 10 صبح به وقت محلي تا 1:30 بامداد روز چهارشنبه دنبال شد.

دو طرف در اين گفت‌و‌گوها به طور مشروح، جزيي و به تفكيك پيشنهاد‌هاي‌شان را ارائه كردند.

هم‌چنين در پايان اين نشست يك روزه قرار شد، ادامه مباحث در نشست معاونان كاترين اشتون، هماهنگ‌كننده مذاكرات 1+5 با ايران و سعيد جليلي، مذاكره‌كننده ارشد ايران موكول شود. در اين راستا كارشناسان دو طرف توافق كردند كه معاونان اشتون و جليلي با يكديگر تماس گرفته درباره چگونگي ادامه بحث‌ها و برگزاري نشستي با حضور معاونان تصميم‌گيري كنند.

بنا براين گزارش، گفت‌وگوها و بحث‌هاي صورت گرفته در نشست روز سه‌شنبه جدي و اساسي بوده است و دو طرف به طور جزيي به ارزيابي يكديگر پرداختند. اما هنوز مشخص نيست پرداختن به جزييات تا چه اندازه ديدگاه دو طرف را به يكديگر نزديك كرده است.

ايران در مذاكرات مسكو نيز در قالب پاور پوينت به ارايه ديدگاه‌ها و پيشنهادهايش و هم‌چنين نقد پيشنهاد‌هاي طرف 1+5 پرداخت اما آن‌ها (1+5)در مقابل خواستار زمان براي بررسي ديدگاه‌هاي ايران و پاسخ به آن‌ها شدند.

ايران در پاسخ به پيشنهادهاي طرف 1+5 كه كاترين اشتون پس از مذاكرات مسكو در جمع خبرنگاران براي اولين بار به طور رسمي به آن‌ها اشاره كرد، در چارچوب پنج گام پيشنهاديش، پاسخ داده است و راهكارهايي را براي رفع دغدغه‌ها و نگراني‌هاي آن‌ها (1+5) در اين چارچوب ارائه كرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6436
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما