چهارشنبه 14 تیر 1391 - 19:46

صدا و سیما چگونه در دام شبکه BBC اسیر شد؟

بويرنيوز به نقل از بولتن نیوز: اقدام جدید رسانه های معاند و ضد انقلاب و در رأس آنها بنگاه دروغ پراکنی BBC بار دیگر نشان داد تا چه حد مترصد فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی و ایجاد اختلاف بین مردم و حکومت ایران هستند.

به گزارش بولتن نیوز، ماجرا از آنجا آغاز شد که سایت «شبکه خبر» در تاریخ دوشنبه ـ 12 تير ماه ـ ساعت هشت صبح نظرسنجی را در سایت خود منتشر کرد و از مخاطبانش خواست تا نظر خود را درباره بهترین واکنش به تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران انتخاب کنند.

متن سوال این نظرسنجی بدین نحو بود: «کدام شیوه را در قبال تحریم یکجانبه غرب ضد ایران ترجیح می دهید؟» در پاسخ به این سوال سه گزینه طراحی شده بود:

1- چشم پوشی از غنی سازی مقابل لغو تدریجی تحریم ها

2- اقدام تلافی جویانه ایران در بستن تنگه هرمز

3- مقاومت در برابر تحریم های یکجانبه برای حفظ حقوق هسته ای

نتایج نظرسنجی که 28 ساعت روی سایت رسمی شبکه خبر قرار گرفته بود طبق مشاهدات و مانیتورینگ خبرگزاری های داخلی و حتی خود شبکه بی بی سی، اینگونه بود:

گزینه الف) چشم پوشی از غنی سازی در مقابل لغو تحریمها که 24 درصد رای موافق را به خود اختصاص داده است.

گزینه ب) اقدام تلافی‌جویانه ایران در بستن تنگه هرمز که 38 درصد رای موافق را کسب کرده بود.

گزینه ج) مقاومت در برابر تحریم‌های یک‌جانبه برای حفظ حقوق هسته‌ای که 38 درصد به آن رای داده بودند.

بلافاصله با پوشش خبری گسترده این خبر در سایت های بیگانه و شبکه های اجتماعی و دعوت از هواداران خود برای انتخاب گزینه اول، اوضاع تغییر پیدا کرد. از طرف دیگر، از ساعت 13 روز سه شنبه به مدت هفت ساعت این نظرسنجی، از طریق اکانت خارج از کشور از جمله کشور انگلیس مورد حمله قرار گرفت و اعداد و گزینه‌های ب و ج به طور مهندسی شده به گزینه شماره الف انتقال پیدا کرد به طوری که گزینه الف به بیش از 63 درصد آراء رسید.

بلافاصله پس از این اتفاق سایت‌های اینترنتی معاند و همسو با برخی شبکه‌های خارج‌نشین و شبکه بی‌بی‌سی فارسی با گرفتن عکس نظرسنجی از سایت شبکه خبر، شروع به جریان سازی و زدن حرف خود با مستندات جعلی از شبکه خبر پرداختند و تقریبا بلااستثناء اکثر این سایت ها و شبکه های ماهواره ای آن را پوشش خبری دادند.

به همین دلیل دست اندرکاران سایت شبکه خبر برای جلوگیری از هک و اختلال بیشتر در نظرسنجی اقدام به پرداخت به برداشتن اصل نظرسنجی از روی سایت کردند.

فارغ از جوسازی هایی که علیه جمهوری اسلامی در طول این سی سال شده و حالا دیگر همه مردم ایران هم پی به ماهیت پلید رسانه های غربی برده اند و اعتماد قابل توجهی به آنها ندارند، این اقدام شبکه خبر، خود جای تأمل دارد. آیا واقعا مسئولین صداوسیما هیچگونه تحلیلی از فضای سایبر ندارند؟ آیا مسئولین مانیتورینگ رسانه ملی که همواره از خود به تعریف و تمجید پرداخته اند، تا بدین حد ناآگاه از بازی ها و راه اندازی موج های سایبری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند؟ آیا به راستی سوال به این مهمی را باید از طریق یک سایت مورد نظرسنجی قرار داد؟ آیا مردم ایران با حضور میلیون میلیونی خود در برهه های مختلف کشور، از جمله انتخابات، راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن و … اثبات نکرده اند که همواره پشت سر مسئولین و دولتمردان خود قرار دارند؟ و اینکه آیا امپراطوری صدا و سیما با دارا بودن لشگری به تعداد 35 هزار نفر، توانایی انجام عملیات های روانی رسانه ای را نداشته و مغلوب رسانه ای چون بی بی سی که هم به لحاظ منابع مالی و هم به لحاظ نیروی انسانی به مراتب ضعیف تر از رسانه ملی هستند می شوند؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6413
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما