چهارشنبه 14 تیر 1391 - 10:30

واکنش محسن رضايي در مورد ادامه راه احمدي نژاد در کشور

بویرنیوز: محسن رضايي گرچه هنوز به تصميم قطعي نرسيده و درحال مطالعه شرايط برای حضور به عنوان کاندید در انتخابات یاست جمهوری 92 ااست اما صراحتاً مي‌گويد که در انتخابات آتي رياست جمهوري از هيچ کس حمايت نخواهد کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت وگو با سايت انتخاب در مورد تصميم براي حضور در انتخابات رياست جمهوري گفت: در حال فکر کردن و مطالعه شرايط هستم، فکر مي‌کنم دولت آينده، خيلي دولت مهمي‌است، براي اينکه مشکلات اقتصادي کشور، شرايط امنيتي ايران و بحث سياست خارجي ما، اينها همه جزو مسائل مهم کشور است که بايد دولت آن را حل کند، نمي‌شود اينها حل نشده رها شود.

وي در مورد شرايط کنوني اقتصاد کشور تصريح کرد: اول اشاره کنم که عملکرد مردم و رهبر انقلاب در جلوگيري از شرايط وخيم تر بسيار موثر بود، واقعا هم رهبري و هم مردم خيلي کمک کردند که ما شرايط سخت تر از اينها را پيدا نکنيم،

اما در مورد سوالي که مطرح کرديد بايد بگويم که واقعاً دولت و مجلس بايد يک فکر جدي کنند، پيشنهادم اين است که مجلس و دولت کميسيون مشترک با همکاري يکديگر تشکيل دهند نه اينکه که دولت کاري انجام دهد، مجلس يقه دولت را بچسبد يا مجلس طرحي را تصويب کند، دولت بگويد اين برخلاف مصالح دولتي است؛ بايد کميسيون مشترک براي مقابله با گراني‌ها تشکيل شود تا فکري عاجل در اين زمينه شود.

محسن رضايي در مورد سوالي مبني براينکه با توجه به آن سخن که “اگر راه آقاي احمدي نژاد ادامه يابد کشور به پرتگاه مي‌رود”، بالاخره الان کشور ما در پرتگاه هست يا نه؟ فقط با خنده، سکوت کرد.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه جريان انحرافي که به زعم کارشناسان از دل دولت بيرون آمده است، اين جريان هم از سوي بخش عمده اي از جريان اصولگرا تاييد شده و حتي جريان‌هاي اصلاح طلب نيز وجود اين جريان را تاييد مي‌کنند،آيا شما اساساً وجود اين جريان را قبول داريد؟ تصريح کرد: کشور ايران دقيقا بعد از مشروطه به اين طرف، بدون استثنا در برهه‌هاي مختلف تاريخي مانند نهضت مشروطه، ملي شدن نفت، انقلاب اسلامي، پس از پيروزي انقلاب و ماجراي آقاي بني صدر و … با جريانات انحرافي متعددي روبه رو بوده است. چنين جرياناتي وجود دارد که خطرناک است و بايد مراقب بود.

رضايي در مورد اين موضوع که در دو سه سال اخير، هنگام سخنراني حجت الاسلام سيد حسن خميني در حرم امام(ره) و در سالگرد رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي‌، برخي افراد که عمدتآً در صفهاي جلو حضور دارند، با سردادن شعارهاي خاص، مانع سخنراني ايشان مي‌شوند، رهبري معظم انقلاب در همان سال نخست که اين اتفاق افتاد، پس از نيمه کاره ماندن سخنراني سيد حسن خميني، خواستار عمل به اخلاق شدند. آقاي‌هاشمي نيز اخيراً ضمن انتقاد شديد از اين اقدامات، گفته اند که اين اتفاقات معمولي نيست و نمي‌تواند کار افراد خودسر باشد، نظر شما در مورد اين اتفاقات چيست؟

خاطرنشان کرد: به هرحال اين قبيل اقدامات، کار خوبي نيست، آن هم در حرم حضرت امام، اين رويه خلاف اخلاق سياسي و انقلابي است و به مصلحت نيست، ثانياً از نظر سياسي به نفع جامعه و نظام نيست، به نظرم تحقيق کردن در اين زمينه نبايد کار سختي باشد، بايستي مسئولان پيگيري کنند و به مردم اطلاع دهند، پيگيري مسئله قابل امکان است و مي‌توانند به راحتي افرادي که اين قبيل اقدامات را انجام مي‌دهند، شناسايي کنند.

وي در مورد حمله احتمالي به ايران همچنين گفت: اسرائيل و غرب منتظر بودند که دولت سوريه سقوط کند و بعد عليه ايران وارد صحنه شوند، سوريه که سقوط نکرده اينها نگران هستند، اگر به ايران حمله اي صورت بگيرد ممکن است ايران از فاصله اي نزديک جواب اينها را بدهد، لذا حمله به ايران کار ساده‌اي نيست؛ مدتهاست که اين قبيل جوسازي‌ها هست، فکر مي‌کنم بيش از يک سال است اين فضا سازي دوباره شروع شده ولي ايران توانايي‌هاي خوبي در پاسخگويي دارد، غربي‌ها هم اين چيزها را خوب مي‌دانند و مي‌دانند حمله به ايران به ضرر خودشان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6405
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما