شنبه 26 مرداد 1392 - 13:32

اولين برنامه وزير كشور روحاني براي تغيير استانداران و فرمانداران

سال 71 در مجلس چهارم همانند دکترروحانی نماینده بودم، گروهی به نام گروه عقلا وجود داشت که من به همراه دکتر روحانی عضو آن گروه بودم. بعد از دوره نمایندگی در صدا و سیما در کمیته تبلیغات رسانه‌ای به عنوان معاون سیاسی صدا و سیما عضو بودم، آنجا نیز با دکتر روحانی همکاری داشتم.

سرویس سیاسی«بويرنيوز»: عبدالرضا رحمانی فضلی   درباره معرف خود به رئیس جمهور برای تصدی وزارت کشور، می گوید که رئیس جمهور خود از من دعوت کرد که در کابینه دولت یازدهم حضور داشته باشم.

شخص دکترروحانی از من برای حضور در کابینه دعوت کرد

وزیر کشور در گفتگویی با «خانه ملت» تصریح کرد: سال 71 در مجلس چهارم همانند دکترروحانی نماینده بودم،  گروهی به نام  گروه عقلا وجود داشت  که من به همراه دکتر روحانی عضو آن گروه بودم.

وی ادامه داد: بعد از دوره نمایندگی در صدا و سیما در کمیته تبلیغات رسانه‌ای به عنوان معاون سیاسی صدا و سیما عضو بودم، آنجا نیز با دکتر روحانی همکاری داشتم و بعد از آن در شورای عالی امنیت ملی نیز همکار بودیم. این همکاری تا به امروز ادامه داشته است.

کلید رای اعتماد به سایر وزرای پیشنهادی نبودم

رحمانی فضلی درباره اینکه او کلید رای اعتماد بقیه وزرای پیشنهادی خوانده می‌شد، افزود:  خیر چنین بحثی  صحت ندارد، من چه کسی هستم که کلید رای اعتماد به سایر وزرا باشم.

وی درباره محور برنامه‌های خود در وزارت کشور، گفت: با توجه به گستردگی و تنوع مسئولیت‌های این وزارتخانه  در اعمال حاکمیت‌ در مناطق مختلف کشور، سیاست‌های عمومی دولت و نقش هماهنگ کنندگی این وزارتخانه، نگاه من ارتقا سطح وزارت کشور، تقویت وفاق ملی، انسجام اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و حل مشکلات مردم است و محور اقدامات در وزارت کشور بحث توسعه محوری است که بر پایه توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی است.

رحمانی فضلی با اشاره به عزل و نصب فرمانداران و استانداران در پایان کار دولت دهم، تصریح کرد:  در مسئولیت‌های همانند فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و مدیریت‌های ارشد وزارت کشور اولین کار ارزیابی دقیق و درست از افرادی است  که در این پست‌ها قرار دارند.

عجله‌ای برای انتصاب استانداران و فرمانداران معتدل وجود ندارد/شایستگی معیار انتخاب خواهد بود

وی با تاکید بر اینکه در پست‌های مدیریت ارشد وزارتخانه از کسانی استفاده می‌شود که  تفکری متعادل دارند، گفت: اگر شخصی که در پست‌های ارشد مدیریتی وزارت کشور قرار دارد با مردم  تعامل مناسبی نداشته باشد و یا تفکرات او معتدل نباشد تلاش می‌کنیم افراد کار آمد و معتدل‌تری را جایگزین کنیم اگرچه دراین بحث عجله‌ای نداریم.

وزیر کشور درباره استفاده از مدیران بومی در پست استانداری‌ها و بخشداری‌ها، تصریح کرد:  قطعا از نظرات همه افراد صاحب نظر بومی استفاده می‌شود و اما اینکه حتما مدیران بومی باشند چنین مسائلی نیست مدیران بر اساس شایستگی که دارند انتخاب می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63276
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عدالت دوست گفت:

    آقای وزیز کشور یک ساعت هم یک ساعته مگه نشنیدی دکتر روحانی گفت حتی دو هفته بدون وزیر در وزارت نفت کا ر وبرنامه را به عقب میاندازد تو را به خدا برای استان ما ثانیه ها تبدیل به فرصت سازی است فرصت سوزی نکنید تو. را خون شهدا شخصی را انتخاب کنید فارغ از تعصبات حزبی باندی وفامیلی من یک فعال اقتصادی هستم عدم دقت در تعیین استاندار ومعاونیش در این استان با همه جا فرق دارد ما خیلی عقب افتاده ایم سرعت توسعه این استان شتاب بیشتری لازم دارد کارشناسان ومدیران توانمندی جهت همکاری در استان وجود دارد نیازی به عزیمت اتوبوسی دوستان استاندار در صورت غیره بومی بودن استاندار به همراه ایشان نیست فقط موتور محرک استاندار باشد تا بقیه چرخ دنده ها بدون نقص متحرک شوند تاخیر جایز نیست

  2. علی گفت:

    استاندار فقط دوستی

  3. غیر بومی گفت:

    استاندار فقط فقط فقط مهندس نیکزاد خدا هرجا که هست پشت پناهش باشه انصافا در این مدت کوتاهی که در این استان بود به جد کار کرد اخه من هر موقع از مسیر یاسوج اصفهان رعد میشدم تا دیر موقع میدیم رو این محور که قرار هست بعد ازاینکه جان تمام هم وطنان و هم استانی های عزیز را بگیر افتتاح بشه که فکر می کنم 30 الی40 سال دیگر هست استاندار در این استان باید غیر بومی باشه چون اگه بومی باشه اول به طایفه خودش می رسه بعد به طایفه ها ی همجوار چون این استان طایفه ای هست و همه انتظار دارند

    • مهدی گفت:

      نیکزاد که استان را به نابودی کشاند فقط تعریف و تمجیدی های رسانه ای به دنبال او بودند ، اون از تپه استانداری و اون از بقیه کارهایش !

  4. محمد گفت:

    همانطور که وزیر محترم خواستند به ایشان تبریک نمیگویم بلکه برایشان دعا میکنم موفق باشند. و از ایشان خواهش میکنم در انتصاب استاندارانی چون تهران و البرز دقت بیشتر بفرمایند. باتشکر

  5. مدیر توانمند گفت:

    بهترین گزینه برای استانداری استان مهندس (جهانگیرحبیبی )مدیرکل اسبق امور اب استانهای کهگیلویه وبویراحمدوسمنان .معاون سازمان امور اب کشور

  6. ولي گفت:

    تو رابه خدا همانند انتخابات باز هم حرف از جوانترها بزنيد و به فكر جايگزيني سالمندان با جوانان توانمند باشيد .مگر نه اين است كه شهداي عزيزمان اكثرا سني در حدود 20 الي 35 داشتند پس باز هم اعتماد به جوانان اين نظام،كار را پيش خواهد برد .بپرهيزيد از تنگ نظري ها. دولت جوان نه سالمند پروري

  7. بی نام گفت:

    آقای وزیر کشور با سلام و عرض ادب . ضمن تبریک انتصاب شایسته شما در وزارت کشور خواهشمندم نیروهای قراردادی را استخدام کنید . ما با سابقه های زیاد در فرمانداری ها مشغول به کار هستیم و عده ای دیگر از راه نرسیده استخدام می شوند . مگر قانون وحی منزل است که تغییر نمی کند . چرا برای سفارش شده ها می توان تغییر داد . چرا هر روز یک بهانه می آورند . شما را به عزیزانتان قسم دستور استخدام ما را صادر کنید . ما قراردادی ها هر روز با ترس و دلهره اینکه ما را از کار اخراج کنند به سرکار می آئیم . کسی برای استخدام ما تلاشی نمی کند . اگر ما کاری کردیم که شایستگی کار در دولت را نداشته باشیم اگر استخدام رسمی هم باشیم می توانید اخراجمان کنید . پس چرا یک دلخوشی برای ما نیروهای قراردادی شاغل در فرمانداری ها بوجود نمی آورید .

    • عبدالله گفت:

      با سلام و احترام خدمت همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران . جناب آقای رحمانی فضلی وزیر محترم کشور ضمن تبریک انتصاب شایسته و به جای شما و ضمن عرض ادب ، خواهشمندم با درایت و پس از بررسی دقیق نسبت به تغییر مدیریت ها اقدام بفرمائید . مدیرانی که فقط برای خدمت به مردم تلاش کرده اند شایسته ابقا هستند . یکی از این نیروها جناب آقای محمّدی فرماندار محترم شهرستان شهرضا می باشند که الحق و الانصاف تمام همّ و غم خود را شبانه روز برای پی گیری امور شهرستان شهرضا به کار برده و بدون غرض ورزی شخصی و تنها برای خدا پی گیر امور شهرستان بوده اند . لیاقت ایشان خیلی خیلی بیشتر از فرمانداری یک شهرستان کوچک است اما خدمات بدون چشم داشت ایشان واقعاً در خور تحسین و ستودنی است . امیدوارم در انتخاب هایتان افراد شایسته در رده های بالا باشند . با تشکر و سپاس

  8. ارش گفت:

    استاندار بومي توانمند امثال لاهوتي باقر موسوي ورضاتوفيقي

  9. كمال گفت:

    وزير محترم كشور هوشيار باشند درجهت خواست واراده مردم حركت نمايند وبدانند كه مردمي كه به اقاي روحاني راي دادند مسيوليني ازجنس خود مي خواهند نه از جنس فرصت طلبها

  10. مهمان خدا گفت:

    همه ی کارامون همینجوریه. میخوایم استاندار رو تو کامنتهامون مشخص کنیم . بزرگواری برای نمایندگی همچین مردمی بد هم نیست.

دیدگاه شما