شنبه 26 مرداد 1392 - 13:15

استفاده پلیس مصر از گلوله های انفجاری

رابرت فیسک از زبان یک تیم پزشکی مصری فاش کرده است: «استفاده از نوعی گلوله که در بدن شخص هدف قرار گرفته، منفجر می‌شود.» افرادی دیده می‌شوند که نیمی از سر آنها منهدم شده است و صورت آنها دیگر قابل شناسایی نیست!

به گزارش فارس،  رابرت فیسک، تحلیل‌گر مشهور مسائل خاورمیانه در روزنامه ایندیپندنت، کشتارهای اخیر در مصر را «شرم‌آورترین برهه تاریخی مصر»  دانست.
وی که اکنون در مصر به سر می‌برد، با روزمره خواندن «حمام خون» در مصر، تصویر جالبی را از حضور خود در مسجدی در قاهره ارائه می‌کند: نمازگزارانی که نماز خود را در کنار ناله‌های مجروحان به جا می‌آورند. در همین مسجد یک گروه پزشکی مشغول معالجه جوانی است که از ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفته است و یکی از پزشک‌ها در خصوص او می‌گوید: «این جوان را از دست خواهیم داد!»
رابرت فیسک از زبان تیم پزشکی نکته دیگری را هم فاش کرده است: «استفاده از نوعی گلوله که در بدن شخص هدف قرار گرفته، منفجر می‌شود.» افرادی دیده می‌شوند که نیمی از سر آنها منهدم شده است و صورت آنها دیگر قابل شناسایی نیست!
با این حال، نکته دیگری که فیسک به آن اشاره می‌کند این است که اخوان هم در حال روی آوردن به پاسخ مسلحانه است. از بین جمعیت، فیسک کسی را دیده که با تفنگ به‌سوی نیروهای پلیس شلیک می‌کرده است. از نظر این تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه، اخوان‌المسلمین به جنازه‌هایی که به کف خیابان ریخته شده‌اند نیاز دارد. روزی که در آن شهادت نباشد، روز پایان اخوان است. در این صورت، حزب سلفی نور که آن هم در سرنگونی مرسی نقش داشته است، آماده خواهد بود تا جای اخوان را بگیرد.
فیسک تاکید می‌کند که پلیس مصر برای کشتار مردم این کشور دستور دارد. «به آنها گفته شده است که مردم را بکشند.» به باور او، اکنون کلمه «شرم» کاملا شایسته نیروهای امنیتی مصر است. تنها در فاصله 200 متر از «دادگاه عدالت»، نیروهای پلیس مصر که وظیفه آنها حمایت از جان مردم است، در حال کشتار مردم هستند، آن هم در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان با میلیون‌ها نفر جمعیت.
فیسک در یکی از جذاب‌ترین فرازهای گزارش خود، صحنه مرگ یک مصری را چنین تصویر کرده است: مردی که 5 نفر از نیروهای کادر پزشکی او را به سوی مسجد حمل می‌کردند مرا شوکه کرد. خون از صورت او به زمین می‌ریخت … چشم‌هایش باز بود و به دکترها خیره شده بود و این نگاه آخرین نگاه‌های او در زندگی دنیایی بود. تعدادی دوربین عکاسی فلش زدند و مردی گفت «الله اکبر». جوان از دنیا رفت. این است مصر، تنها 2.5 سال پس از انقلاب این کشور که قرار بود آزادی، عدالت و کرامت به بار آورد. دموکراسی را فعلا فراموش کنید.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=63267
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما