چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 12:50

حاشيه هاي داغ سومين روز راي اعتماد در مجلس +تصاوير

وقتی وزیر کار در حال سخنرانی بود و در این سخنرانی خود از نامه حضرت علی به فردی یاد کرد لاریجانی خطاب به او گفت: نطق شما هم خیلی عارفانه شد؛ لاریجانی در پایان سخنرانی وزیر پیشنهادی کار مجددا به او گفت: صحبت های شما شبیه ملاحسین قلی همدانی شد!

به گزارش بويرنيوز،  پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی کابینه یازدهم صبح امروز برگزار شد که همراه با حواشی جالبی بود.

1

* جلسه مجلس ساعت 8:15 بدون حضور رئیس جمهور آغاز شد. رئیس جمهور در دفعات قبل هم با تاخیر حاضر شده بود. در جلسه نوبت عصر هم حضور نیافته بود.

* در دقایق اولیه جلسه علنی ظریف وزیر پیشنهای خارجه به انتهای صحن مجلس و کنار صندلی قاضی پور آمد و با او گفت و گویی داشت. قاضی پور دیروز در مخالفت با ظریف صحبت کرده بود.

* ظریف در حین بررسی صلاحیت وزیر جهاد کشاورزی با باهنر گفت و گوی طولانی ای داشت و در کنار صندلی باهنر حضور یافته بود. چند نماینده دیگر هم به دور آن ها حلقه زده بودند. طرز صحبت ظریف نشان می داد که از مسئله ای ناراحت است زیرا با تندی باهنر را مورد خطاب قرار داده بود و در نهایت با همین حالت جمع باهنر و نمایندگان دیگر را ترک کرد و به سمت صندلی خود رفت.

2

* حضور وزیران پیشنهادی بین صندلی ها اتفاق جالبی بود که امروز رخ داد پیش از این فقط نمایندگان سعی داشتند که خود را به وزیران پیشنهادی برسانند و با آن ها گفت و گو داشته باشند اما در جلسه امروز وزیران پیشنهادی چون ظریف و ربیعی به سراغ نمایندگان رفتند و گفت و گو داشتند از جمله این که ربیعی وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی به کنار صندلی پورابراهیمی نماینده کرمان رفت و با او گفت و گویی داشت. پیش از آن پورابراهیمی در مخالفت با ربیعی صحبت کرده بود.

* پور ابراهیمی در مخالفت خود با ربیعی گفت که وزارت تعاون به اندازه سه وزارت خانه اقتصادی نقش دارد در حالی که ربیعی بیش از آن که اقتصادی باشد اجتماعی است و سوابقش در حد تصدی بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی که زیر مجموعه این وزارت خانه هستند نیست. او همچنین گفت: « کاش دکتر روحانی آقای ربیعی را با توجه به سوابق اطلاعاتی ای که دارد برای یک وزارت خانه دیگر معرفی می کرد.»

3

* پورابراهیمی مخالفتش را با نمایش اسلاید بیان کرد و گاهی هم از اتاق فرمان می خواست که با او همراهی بیشتری با او داشته باشند و تصاویر را قطع نکنند. در بین نمایندگانی که به عنوان موافق و مخالف از آغاز بررسی رای اعتماد صحبت کردند پورابراهیمی و تاجگردون به عنوان مخالف و موافق ربیعی نظرات کارشناسی تری ارائه کردند و اتفاقا نمایندگان هم نشان دادند در این مواقع گوش شنوایی برای ناطقان دارند.

* امروز صحن مجلس شاهد رایزنی و لابی های طولانی بین نمایندگان با همدیگر و نمایندگان با وزیران و حتی رئیس جمهور بود. حلقه های چند نفره نمایندگان از جمله تابش و حسینی باهم، نبویان و کوچک زاده باهم، باهنر و عبداللهی با هم، باهنر و چند نفر دیگر از نمایندگان، حداد با چند نماینده دیگر شکل گرفت. باهنر پس از اینکه با تعدای از نمایندگان در حال گفت و گو بود به جایگاه هیئت رئیسه مجلس رفت و چند کلامی با لاریجانی صحبت کرد.

* سنایی نماینده نهاوند و داماد علی یونسی وزیر سابق کشور که حالا از حامیان دولت روحانی است در کنار صندلی رئیس جمهور نشسته بود و مذاکره طولانی ای با روحانی داشت.

4

* بهروز نعمتی که در جلسه نوبت عصر روز گذشته پس از اتفاقاتی که بعد از سخنان نادر قاضی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت رخ داد خواهان تذکر بود و به وی وقت داده نشد از اولین دقایق آغاز جلسه با گرفتن آئین نامه در دست از هیئت رئیسه می خواست تا به وی اجازه دهد تا حرفش را بیان کند اما از آن جا که هیئت رئیسه تا حدودی آگاه بود که نعمتی در مورد چه موضوعی می خواهد صحبت کند مانع آن شد. این ممانعت از طرق مخلفت از جمله خواهش از سوی برخی اعضای هیئت رئیسه از جمله سید شریف حسینی، آشوری و فرهنگی انجام شد اما نعمتی راضی نمی شد که از بیان تذکر خود انصراف دهد. در نهایت جهانگیرزاده نماینده ارومیه که روز گذشته جلسه مجلس را با سر و صدای خود به هم ریخت و هدفش دفاع از قاضی‌پور و اظهاراتش بود در کنار صندلی نعمتی حاضر شد و با خواهش و تمنا از او خواست تا از بیان تذکر انصراف دهد. نتیجه این رایزنی ها باعث شد نعمتی صرف نظر کند.

* از آغاز بررسی رای اعتماد در مجلس لاریجانی با شوخی های خود سعی کرده فضای مجلس را به نحوی اداره کند تا خستگی بر آن غالب نشود بنابراین گاها بین نطق موافقان و مخالفان با گفتن جملاتی موجب خنده خود و نمایندگان می شود. او امروز هم سعی کرد این شوخ طبعی خود را به کار بندد. وقتی وزیر کار در حال سخنرانی بود و در این سخنرانی خود از نامه حضرت علی به فردی یاد کرد خطاب به او گفت: نطق شما هم خیلی عارفانه شد. لاریجانی در پایان سخنرانی وزیر پیشنهادی کار مجددا به او گفت: صحبت های شما شبیه ملاحسین قلی همدانی شد!8

* گفت و گوی طولانی مدت دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس با جهانگیر زاده در جایگاه هیئت رئیسه نظر خبرنگاران را جلب کرد. دهقان خیلی با حرارت با جهانگیرزاده صحبت می کرد و تحلیل خبرنگاران این بود که به خاطر اتفاقات روز گذشته و شلوغ کاری جهانگیرزاده در جلسه روز گذشته است.

* کوچک زاده نماینده تهران که به عنوان مخالف وزیر دادگستری صحبت کرد نطق خود را روز گذشته برای رسایی مرور کرد امروز هم کوچک زاده همان نطق را برای نبویان با همان حرارت روز گذشته قرائت کرد. به نظر می آید که او به دنبال تایید گرفتن از هم حزبی های خود است.

5

* حجت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول که به عنوان یکی از ناطقان در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صحبت کرده بود خود را نماینده یکی از استان های شمالی معرفی کرد اما لاهوتی برای صحبت در مورد وزیر پیشنهادی کشاورزی پشت تریبون قرار گرفت و در آغاز سخن گفت آقای نوروزی خود را به نمایندگی از استان های شمالی مطرح کرد اما ایشان هیچ نمایندگی از استان های شمالی ندارند.

6

* علی رغم تذکرات دیروزی که رئیس مجلس به نمایندگان داد تا اطراف رئیس جمهور را شلوغ نکنند اما امروز هم تعدادی از نمایندگان برای صحبت با روحانی صف کشیدند و کمتر دیده شد که روحانی بتواند به نطق نمایندگان توجه کند.

* ابوترابی نائب رئیس اول مجلس با حضور در کنار صندلی نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور حضور پیدا کرد و به مدت طولانی با او گفت و گو کرد. برخی از ناطقان که به عنوان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی پشت تریبون حاضر می شوند سعی می کنند با صدای بلند و گوش خراش نطق کنند و گمان می کنند هرچه فریادشان بلند تر باشد مخاطبشان بیشتر است و سخنشان تاثیر بهتری در فضای مجلس خواهد داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=62604
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما