شنبه 10 تیر 1391 - 13:45

چه کسانی برای بهرامی پرونده سازی کردند؟

سایت خبری تحلیلی بویرنیوز: چندین سال بعنوان شهردار یاسوج  مشغول بکار بود. بهرامی ازنگاه بسیاری شهردار موفقی بود. او این روزها در دانشگاه آزا واحد یاسوج  مشغول تدریس است. ورود بهرامی به عرصه انتخابات خالی از حریف وحدیث نبود . انتخابات بهانه ای شد تا با بهرامی به گفتگو بنشینیم.

  • آقای بهرامی شما چگونه به شهردار شدید؟
    بسم الله الرحمن الرحیم. راستش من ازسال 82-83 معاون فنی شهرداری یاسوج بودم.همانموقع دوست داشتم ادامه تحصیل بدهم،در خارج از کشور، بهرحال بحث شهرداری پیش آمد.
  • چه کسی شمارا برای شهرداری یاسوج پیشنهاد داد؟

شورای شهر یاسوج آنموقع 4 به 3 بود. پیشنهاد شهرداری من را آقایان شجاعی وامیری دادند.  5 به 2 شهردار شدم.

  • شما مدعی هستید   جریان سیاسی راست سنتی استان که در چندین سال اخیر بر امور سیاسی واجرایی استان حاکم بوده است با شما مشکل داشته اند؟

دقیقا.آقای حاج حسینی استاندار وقت با من رفتار خوبی نداشت و همکاری نمیکردند. دیگران هم همینطور. جلوتر که رفتیم وموفقیتهایم بیشتر شد  امور را بهتر اداره میکردم. بعداز حاج حسینی آقای نوذری آمد که بازهم تنش زیادی داشتیم. الان فضای تعامل خوبی بین استاندار نیکزاد وشهرداری هست. زمان من متاسفانه اینجوری نبود.

  • برخی ها اعتقاد دارند شما بخاطر کاندیداتوری در انتخابات مجلس سعی داشتید در شهرداری خودتان را نشان دهید؟

البته این نگاه درستی نیست. من در شهرداری خیلی به کار چسبیدم. برای بهبود امور شهر تلاش میکردم. همین پارک ساحلی وپارک جنگلی را زمانی که معاون فنی شهرداری بودم اجرا شد.البته آنموقع دوستی استاندار بود.شهرداری یاسوج را با 6 میلیارد تحویل گرفتم وبا 30میلیلارد تومان تحویل دادم. بیش از 100میلیارد کار شد در شهرداری یاسوج.  بالاخره مردم می دیدند دارد یاسوج چهره اش عوض میشود. مخالفین  میگفتند بهرامی دارد تبلیغ میکند.مگر میشود شهردار بود وشهر را بحال خودش رها کرد بخاطر حرف یک عده ای. الان یاسوج متحول شده است. من عاشق کارم بودم .خدمت به مردم حد ومرز نمیشناسد.

  • اما برای شما پرونده تشکیل شد ومحکوم شدید!

پرونده سازی کردند.محکومیت صادر شد ولی لغو شد.

  • موضوع چی بود؟ واضح بگوئید!

پرونده من سیاسی بود. چند موضوع را مطرح کردند ودر هیئت تخلفات کارکنان وزارت کشور دراستانداری پرونده سازی شد..آقای حاج دانشی رئیس وقت سازمان آموزش وپروش شکایت کرد که بهرامی دیوار مدرسه نجف آباد را بدون مجوز خراب کرده وضمیمه بلوار نموده و همچنین سهم آموزش وپرورش از در آمدهای شهرداری را نداده است.

آقای … شهردار قبلی یاسوج هم نامه نوشت که بله آقای بهرامی بدون مجوز نیرو در شهرداری جذب نموده است.آنموقع ایشان مدیرکل امور شهری  استانداری  بود.

 معاون پشتیبانی استاندار هم  شکایت نمود که منازل سازمانی شهرداری متعلق به استانداری است وبهرامی آنها را به کارگران شهرداری داده است. تا اینکه آقای نوذری آمد سر موضوع تپه استانداری که الان تخریب شده با نوذری درگیر شدم.متوجه شد که پرونده ای هست ازقبل ،اقدام کرد وحکمی مبنی برممنوعیت از انتصاب به پستهای مهم  برای 5 سال صادر شد که البته با اعتراض من لغو شد.

شما مدعی هستید که شهرداری را با 6 میلیارد تحویل گرفتید وبا 30 میلیارد تحویل دادید ولی بیش از 100 میلیارد کار کردید! بقیه هزینه را ازکجا آوردید؟

من به در آمدهای شهرداری بسنده نمیکردم. یاسوج اینقدر مشکل داشت که در آمدها کفاف حقوقها را هم نمیداد.خیلی از موسسات و وزارتخانه کمک میکردند. باور کنید از جاهایی کمک میگرفتم که ربطی به شهرداری نداشتند ولی خوب این شم مدیریتی من بود .

وقتی جریان سیاسی و مدیریتی استان اینقدر با شما درگیر بود و از سویی یاسوج شهر مهمی در معادلات ملی هم نبود. قدرت چانه زنی شهرداری یاسوج نمیتوانست زیاد باشد. کمی مبهم نیست؟

ببینید وقتی کسی مسئولیت قبول کرد باید خودش را به آب وآتش بزند. من به مردم قول داده بودم .از هرجایی که بنظرم میرسید کمک میگرفتم.تیم کاری قوی داشتم والبته اعتماد بنفس .خروجی کاروعمل مشخص بودقبول داشته باشند یا نه.

  • حتی از آقای رحیم مشاعی؟ حرف وحدیث زیاد است؟!

اینها تخریب رقیبهای من بوده است. من اصلا با رحیم مشاعی ارتباطی نداشتم.اصلا چرا رحیم مشاعی بیاید روی من سرمایه گذاری کند؟! خودتان هم میگویید شهرداری یاسوج  قدرت چانه زنی ندارد! این نهایت بی دینی کسانی است که که خودشان از گروه انحرافی کمک میگرفتند و آنموقع من را متهم میکردند. بالاخره مدارک باید ارائه میدادند.اینها خودشان با مشاعی هم در امر اجرایی و هم امور سیاسی رابطه داشتند. خودتان نگاه کنید وبرسی کنید میفهمید، وانگهی من که از کانال های مختلف تایید صلاحیت شدم. من اساسا با جریان مشاعی رابطه نداشته ام.

  • ازآقای قالیباف چطور؟ منظورم شهرداری تهران است؟

راستش شهرداری تهران تمایل داشت با شهرداری های مراکز استانها وبقیه شهرداریهامراوده نماید. از جنس مراودات در مدیریت شهری، ولی من تمایلی نداشتم به شهرداری تهران. دلیل خاصی هم نداشتم که بروم سراغ شهرداری تهران.البته من نمیدانم هدف آنها از تمایل  به ارتباط با شهرداریها سیاسی بوده یانه ولی در هرصورت چیزی نبودکه جوابگو باشم.

* چرا هر استانداری می آمد گیر میداد به تپه استانداری؟

راستش خودم هم نفهیمیدم چرا؟ مهم این بود که تپه زیبایی بود. میشد با 500میلیون براحتی درستش کرد. به آقای حسینی  گفتم بدون خاکبرداری ساماندهی شود قبول نکرد. آقای نوذری که آمد برای ساختمان استانداری زمین خواست گفتم پشت ساختمان فعلی کار کنید اگرکم آمد باز زمین میدهیم.قبول نکرد من هم کار را تعطیل کردم. درگیر شدیم . موضوع را بردند کمیسیون ماده 5 تصویبش کردند. البته صورتجلسه هست که من مخالفت کردم.تصورش را بکنید دومیلیون متر مکعب فقط خاکبرداری  کجا و500 میلیون پیشنهادی ما کجا؟ الان که دیگر اون تپه نیست. اما حیف شد.

  •  آریوبرزن باشما دوباره زنده شد.چرا؟

آریوبرزن در تاریخ بود . در سینه های مردم می تپید. زنده بود اما ما مجسم کردیم آریوبرزن را. تنها سرداری که در مقابل اسکندر مقاومت کرد واز شانس خوب مردم این دیار، فرزند این دیار بود. همیشه دنبال این بودیم که نمادی برای یاسوج پیدا کنیم.که متعلق به خودمان باشد. آریوبرزن گزینه خیلی خوبی بود.نوروز 87 دو بنر بزرگ زدیم که به دیار آریوبرزن خوش آمدید. جوابداد. هم بومیها وهم غریبه ها خوششان آمد. مسافرین میگفتند یعنی آریوبرزن یاسوجی است؟! رفتیم سراغ شورای نامگذاری  وشورا مصوب کرد.

* یعنی ارتباطی  با شعارهای ایرانی گرایانه مشاعی نداشت؟

اصلا ارتباطی نداشت.متاسفانه یک همزمانی باعث این خلط این مباحث شد. زمان آریوبرزن مشاعی کجا بود؟ خدرا شاهد میگیرم که اصلا ربطی نداشته است.

*برگردیم به آریوبرزن ؟!

 آن موقع سرمیدان نجف آباد و نامگذاری آن بین نجف آباد و اکبرآباد درگیری بود.ما هم تصمیم به اجرای مصوبه شورای نامگذاری گرفتیم. اول آریوبرزن با نیزه بوده که چون نیزه در فرهنگ ما جایی نداشت اسب را که در فرهنگ مردم استان ما هم بود اضاف شد.30 میلیون هزینه مجسمه شد. اولش هم مسائلی بود که نیروی انتظامی در حفاظت آن کمک کرد. بعدش هم در سال 90 آن مسائل پیش آمد . حکم دادستانی و سخنرانی و بقیه ماجرا را هم خودتان بهتر میدانید.

  • شهرداری یاسوج چگونه به سمت ورزش رفت؟

من خودم در نوجوانی وبعدها ورزشکار بودم.همیشه از اینکه همشهریان بسیار با استعدام را میدیدم که ورزشکار بودند وبدلیل نبود امکانات عمرشان هدر میرفت ناراحت بودم. خیلی از بچه های یاسوج واستان میتوانستند در رشته های خودشان موفق شوند که به دلیل بی توجهی جوانی شان را الکی از دست دادند وپیر شدند.

روز معارفه ام بعنوان شهردار یاسوج گفتم که از اینکه یاسوج در لیگ دسته یک تیم ندارد ناراحتمو بعدها پیگیری کردم.موفق شدیم فوتبال شهرداری را راه بیاندازیم، والیبال هم همینطور. دیدیم که شهرداری یاسوج با اقتدار در کشور ظاهر شد حتی ذوب آهن را حذف کرددر والیبال 4 نفر را به اردوی تیم ملی معرفی کرد همین باشگاه شهرداری یاسوج. بعد از من والیبال که تعطیل شد و فوتبال شهرداری یاسوج را هم که دارید می بینید!. تیم فوتبال شهرداری یاسوج در معرفی یاسوج خیلی کمک کرد

یاسوج پایتخت طبیعت شد .چگونه؟

یاسوج از بی نمادی رنج میبرد. نمادها در توسعه خصوصا رشد توریسم خیلی موثرند. دیدیم آب و هوای وفضای طبیعی  و کوهستانی وجنگل و طبیعت خیلی شاخص است. روی پایتختی طبیعت کار کردیم. در سفر رئیس جمهور هم اییشان به موضوع اشره کرد.یاسوج شد پایتخت طبیعت.

*شما اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟

تفکر اصلاح طلبی دارم اما عضو هیچ حزب یا گروهی نیستم. از افراد خاصی هم پیروی نمکنم. فکرم اصلاح طلبانه است در امور. آزاداندیش هستم.

در انتخابات ستاد شما سعی داشت شمارا اصلاح طلب معرفی کند. از اصلاح طلبان استان چه کسی از شما حمایت کرد؟

من با آقایان دکتر مندنی پور سید باقر موسوی آقای محمودیان وغریب پور دیدار داشتم. همهذ شان هم گفتند بیا و فعالیت بکن.البته هر کسی برای خودش شرایطی دارد برای کار سیاسی.

* احزاب اصلاح طلب تشکیلاتی چطور؟

احزاب اصلاح طلب که اکثرا مشارکت نداشتند.من هم دلیلی نداشت سراغشان بروم وقتی مسائلی داشتند.

  •  پشتوانه ملی سیاسی شما؟

خدا ومردم را که داشته باشی همه چیز داری. در سطح ملی کسی از بهرامی حمایت نکرد!

اگر مشخصا آقای زارعی ازشما بخواهد با ایشان همکاری کنید، مثلا جایی از تجارب مدیریتی شما استفاده کند؟

هر کسی از من بخواهد که در جایی به نظام ومردم خدمت کنم کوتاهی نمیکنم اما اگر این همکاری منجر به کوتاه آمدنم از اهدافم باشد واینکه منجر به این بشود که در صحنه سیاسی استان نباشم قبول نمکنم.

* پس بهرامی همچنان در صحنه سیاسی انتخابات مجلس خواهدبود؟

شک نکنید. راهی را که شروع کرده ام تا آخر خواهم رفت و موفق هم خواهم شد.انشاءالله دوربعدی هم هستم.

ابشار نیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=6214
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. .......از شیراز گفت:

    آقای بهرامی یکی از بهترین شهردار یاسوج بوده وما پشتیبان او خواهیم بود چرا که کار های بسیاری برای یاسوج انجام داده از جمله تیم شهرداری یاسوج پس ما از طرفداران وفادار ایشان هستیم **********زنده باد آقای مهندس بهرامی

    • شکوفه از شیراز گفت:

      هر کس از آقای مهندس بهرامی شکایت داره واقعا دیوونست پس به دکتر نیاز داره الهی خدا به شما یه عقلی بده عقب مونده ها !

دیدگاه شما