شنبه 19 مرداد 1392 - 14:06

تشکر تاجگردون از زارعی و انتقاد تند تاجگردون از بزرگواری

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیشنهاد نماینده کهگیلویه، بهمئی و لنده مبنی بر جدایی نفت گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این پیشنهاد غیرکارشناسانه و به ضرر مردم گچساران و بهمئی است.

خبرگزاری فارس: پیشنهاد جدایی نفت گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب غیر فنی است

به گزارش بویرنیوز؛ غلامرضا تاج‌گردون ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اظهارات اخیر محمدعلی بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه بهمئی و لنده در زمینه جدایی نفت و گاز گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با حضور وزیر نفت توسط فراکسیون توازن برگزار شد بنده آنجا رئیس جلسه بودم، ابتدا نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی اظهارات خوبی در زمینه مشکلات استان مطرح کردند که از ایشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: در ادامه این جلسه نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و لنده سخنانی در زمینه جدایی نفت و گاز گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد که اظهارات وی کاملا غیر فنی و کارشناسانه بود.

تاج‌گردون با بیان این‌که در این فراکسیون‌ تخصصی نباید بر اساس مسائل قومی، قبیله‌ای و محلی صحبت کرد، ابراز کرد: بنده سخنان آقای بزرگواری را در زمینه جدایی نفت و گاز گچساران و بهمئی از مناطق نفت‌خیز جنوب قبول ندارم زیرا این سخنان کاملا غیر فنی مطرح شده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تولید نفت بهمئی روزانه 40 هزار بشکه در روز بوده، در حالی که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزون بر 670 هزار بشکه در روز تولید نفت دارد و نفت بهمئی 10 درصد تولید نفت گچساران است.

وی با تأکید بر این‌که از نظر فنی این اقدام قابل اجرا نیست، تصریح کرد: استقلال نفتی و جدایی گچساران از مناطق نفت‌خیز جنوب به معنای از دست دادن دیگر چاه‌های مناطق نفتی حوزه نفت و گاز گچساران از این شهرستان است.

تاج‌گردون متذکر شد: نظر من این است که از نظر فنی این امر قابل اجرا نیست و اگر نیز اجرا شود به ضرر گچساران خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از پیشنهاد غیرکارشناسی نماینده کهگیلویه، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آدم در این مملکت باید عقل و خرد خود را در این قضیه لحاظ کند و من به شدت با این پیشنهاد غیرکارشناسی مخالف هستم.

وی با بیان این‌که ما باید حداکثر استفاده از نفت را داشته باشیم، اذعان کرد: این به معنای مستقل شدن نفت و گاز از مناطق نفت‌خیز نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=61579
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. mehdi گفت:

    تشکر تاجگردون از زارعی؟؟؟؟
    پس کو ؟ ما که چیزی ندیدیم!!!!

    • حسین گفت:

      ضمن احترام خاصی که برای آقای تاجگردون قائلم وضمن مخالفت به نظر آقای بزرگواری مبنی بر جدائی نفت بهمئی وگچساران.به اقای تاجگردون عرض میکنم اگر در این زمینه اطلاعاتتان کم است مطالعه ای بفرمائید وبعد راجع به مقدار نفت تولیدی بهمئی اظهار نظر کنید .خیلی خنده آور است که شما گفتید نفت بهمئی فقط 40 هزار بشکه است.فقط در یکی از چاهای حوزه کت بهمئی روزانه 36هزار بشکه نفت تولید میشود .بقیه چاهها هم پیشکشتان.

  2. رضا گفت:

    شنیده ها حکایت از آن دارد که بعضی نماینده های استان قصد تقویت نیروهای غیر بومی در ریاست دانشگاه علوم پزشکی را دارند. میخواهم بگویم که نماینده ها بدانند اعضای هیات علمی دانشگاه به شدت از هرگونه گزینش مدیر غیربومی ناراضی اند و قطعا به طور جدی جبران واکنش نشان خواهند داد

  3. بلاد گفت:

    بابا بزرگواری مثل همیشه یه چیزی برای خودش گفت؟

    • بهمئی گفت:

      من که با سخن گفتن بدون کارشناسی مخالفم . اما اگر اقای تاجگردون دلیل قانع کننده ای دارند برای عدم اجرای این کار چرا عنوان نمی کنند تا همگان بدانند.من فکر میکنم راه علاج وپیشرفت . در استقلال شرکت نفت زاگرس به مرکزیت گچساران وتابعیت بهمئی است.بهمئی 12 درصد نفت کشور را تامین میکند نظر اقای تاجگردون که فرمودن 40 هزار کاملا اشتباه وغیر کارشناسانه و احتمالا عمدی است. چون میدانند این کار انجام خواهد شد واز همین الان میخواهند القا کنند که بهمئی سهمیه تولید کمتری دارند.در صورتی که فقط 7 درصد در بهمئی کمتر از گچساران نفت تولید میشود .من اطلاع دقیق دارم.

  4. بویراحمد گفت:

    بله  زارع  باید  حرف  گوش گر  تاج گردون باشه  خوش که بعد  سه سال  هویدا هیچ هیچ  

  5. ناشناس گفت:

    مردم شریف کهگیلویه وچرام واقفند که  موضع گیریهای بزرگواری بهیچوجه تمایلات و خواسته ها ونیاتشان نیست ایشان در شرایطی نماینده شدند که هفتادو پنج در صد مردم رای دهنده نامزد مورد قبول نداشتند

  6. قروووو گفت:

    آخ و بختم وا بزرگواری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

  7. غنجعلی گفت:

    بگو خدا از ای پشیمونترت کنه بزرگواری بخت وخاو

  8. ناشناس گفت:

    هر چه بدبختی مردم این استان می کشند از سخنان نسنجیده است.ای کاش ی روز بیاد که بتونیم درست صحبت کردن را یاد بگیریم

  9. امین گفت:

    بد که نگفته می خواهد نفت کهگیلویه را مستقل کند.

  10. ......... گفت:

    زارع بیشتر بدرد همون کارخونه شن وماسه میخوره حرف زدن بلد نیست مچبوره با تاچگردون هماهنگ باشه بیچاره مردم بویراحمد

  11. bt گفت:

    دیگه نقطه پایانی تفکر آقای بزرگواری همینه! انتظار زیادی ازش نداشته باشید که حرفای منطقی و به درد بخور بزنه! اینو ولش کنید بزارید ماستشو بخوره

  12. مهمان گفت:

    جناب تاجگردون اشتباه می فرمایید تولید نفت بهمئی 12درصد نفت کل کشور است/اصلاح فرمایید

دیدگاه شما