چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 17:30

كم شانس ترين وزير پيشنهادي روحاني براي راي اعتماد از مجلس كيست؟ / كدام يك از وزراي روحاني روي مرز قرار دارند؟ / خوش اقبال ترين وزير پيشنهادي از نگاه نمايندگان مجلس

گروه سیاسی – دكتر روحاني رئيس جمهور كشور پس از مراسم تحليف خود در مجلس شوراي اسلامي بدون فوت وقت تمامي 18 عضو كابينه خود را به مجلس شوراي اسلامي براي دريافت راي اعتماد از مجلس شوراي اسلمي معرفي نمود.

از زمان معرفي اعضاي كابينه توسط دكتر روحاني نمايندگان مجلس  و رسانه ها و فعالان سياسي نظرات متعددي پيرامون وزراي پيشنهادي ابراز داشته اند.

به گزارش بويرنيوز، اولين وزيري كه اين روزها بيش تر از همه مورد انتقاد است، گزينه پيشنهادي وزارت علوم است.

IMG18573686

انتقادات تا بدانجا پيش رفته كه بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت خطاب به نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای اعلام کرد میلی‌منفرد هیچ تناسبی با شعارهای روحانی ندارد و وی یکی از امضاکنندگان بیانیه حمایت از جریان فتنه و القای تقلب و مهندسی انتخابات در سال ۸۸ است.

خبرگزاري فارس گزارش داد كه سه هزار و ۵۴۰ تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردند: مدیریت گروه حاشیه‌ساز بر وزارت علوم، بستری برای فتنه‌گری فتنه‌گران فراهم می‌کند.

برخي از چهره هاي دانشگاهي هم موضع تندي در برابر ميلي منفرد دارند، رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم‌وصنعت گفت: نام میلی‌منفرد در اعلامیه‌های کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی موضع گرفتند وجود دارد؛ همچنین نام وی در به تعطیلی کشاندن امتحانات دانشگاه امیرکبیر در فتنه ۸۸ آشکار است.

در همين حال يك منبع آگاه به بويرنيوز خبر داد كه نظر نمايندگان در مورد گزينه پيشنهادي وزير علوم چندان مثبت نيست و برخي از نمايندگان معتقدند كه ميلي منفرد توسط افراطيون به روحاني سفارش شده است.

در همين حال و بنا به اخبار رسيده از راهروهاي مجلس زنگنه، ربيعي؛آخوندي گزينه هاي پيشنهادي نفت، كار و مسكن روي مرز قرار دارند و احتمال راي آوردن آنها تا هفته آينده مشخص خواهد شد.

در اين ميان البته خوش اقبال ترين گزينه پيشنهادي روحاني كسي نيست جز عبدالرضا رحمانی‌فضلی برای تصدی وزارت کشور؛ چرا كه وي يك اصولگراي شناخته شده و با مجلسي كه اصولگراست اصلا مشكلي براي راي اعتماد نخواهد داشت.

49376_780

در همين ارتباط محمد دهقان در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره انتخاب عبدالر‌ضا رحمانی‌فضلی به عنوان وزیر کشور پیشنهادی دولت یازدهم، تصریح کرد: یکی از گزینه‌هایی که مجلس شورای اسلامی حتما از معرفی او استقبال می‌کند و به وی رای اعتماد می‌دهد، رحمانی‌فضلی است.

حسين‌ سبحاني‌نيا عضو هيئت رئيسه مجلس هم  گفت: رحماني‌فضلي از مديران کارآمد و موفق نظام است که کارنامه مديريتي بسيار خوبي را از خود بر جاي گذاشته است.

بقيه وزراي روحاني به نظر مي رسد راه سختي را براي گرفتن راي اعتماد از مجلس نداشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=61176
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجتبی گفت:

    با انتخاب یک وزیر افراطی که سوابق تخریب و تحریک علیه ارزشهای انقلاب را دارد چگونه شعار اعتدال گرایی دولت را باور کنیم.

    • ناشناس گفت:

      پیام رای دهندگان رادرک کنید تا رستگار شوید هم شما وهم نمایندگان محترم مجلس

    • علی گفت:

      مجتبی خان جنابعالی به شعارها وبرنامه ها وجهتگیری ها ونهایتا نتیجه انتخابات را بنگر بهتر است واقعیات جامعه را نگاه کنید

  2. حميد گفت:

    پسنديده است كه نمايندگان مجلس به پيام راي دهندگان به آقاي روحاني توجه كنند نه به اصولگرا يا اصلاح طلب بودن وزراي پيشنهادي زيرا در اين سالها هرچي كشيديم از همين القابها و عنوانها بوده است. نمايندگان واقعي مردم بايد به قابليت ، توانايي، مديريت و تخصص افراد توجه كنند نه به اصولگرا يا اصلاح طلب بودن وزير

    • سعید گفت:

      در جواب حمید عزیز: وقتی که وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری یکی از امضاکنندگان بیانیه حمایت از جریان فتنه و القای تقلب و مهندسی انتخابات در سال ۸۸ است، یا وقنتی که نام نیلی منفرد در لیست کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی موضع گرفتند وجود دارد؛ و همچنین وقتی نام وی در به تعطیلی کشاندن امتحانات دانشگاه امیرکبیر در فتنه ۸۸ آشکار است.قطعا در این نظام جایگاهی ندارد اصلاً کسی که مخالف نظام است اگر خدایی نکرده اتفاقی بیافتد اولین نفری که از کشور فرار خواهند کرد خودش و امثال خودش هستند.و حمید عزیز قطعاً بدبختی اش برای تو خواهد بود

      • حميد گفت:

        آقا سعيد با سلام و احترام نسبت به نظر جنابعالي ولي بايد صبر داشته باشيم و افراطي فكر نكنيم و اجازه دهيم وزير كارش را شروع كند و تحت تاثير تبليغات زودرس قرار نگيريم و از برچسب زدن پرهيز كنيم. اگر انحرافي بود در قانون پيشبيني شده است و تحت عنوان استيضاح نمايندگان محترم ميتوانند انجام وظيفه نموده و جلوي هرگونه انحراف را بگيرند بنا براين تند نرو آقا سعيد كه تندروي و افراط مملكت را به اين روز انداخته و بجاي اينكه آينده مملكت را پيشبيني كني و بدبختي اش را براي من ببيني به فكر برطرف كردن بدبختي هايي باش كه در اين سالها بر ملت تحميل شد

        • سعید گفت:

          حمید عزیزم سلام، لطفاً بفرمائید منظورتان از تبلیغات زود رس چیست!؟و بفرمائید منظورتان از برچسب زدن چیست؟!آیا حقیقتی به غیر از این است که ایشان در لیست مخالفین نظام هستندمگر اینکه در این یکی دو ماه توبه کرده باشند!!در مورد نظر تند روی و افراطی که فرمودی عرض کنم که اتفاقاً بنده هم با نظرت موافقم و به همین جهت دغدغه دارم که فرد افراطی مثل نیلی منفرد به منصب قدرت نرسد چون افراط همه طرف را نابود میکند.و ضمناً عجله ای هم در کار اگر هست به خاط فرصت یک هفته ایست که باید رأی اعتماد بگیرند!! و در آخر خدمت حمید عزیز عرض کنم که اگر مخالف با افراط و تفریط هستی سوابق جناب آقای نیلی منفرد را چه در زمان قبل از قتنه یعنی زمانی که معاون وزیر علوم(جناب آقای معین)در زمان سیدمحمد خاتمی بوده اند، و بعد از ان را مطالعه بفرمائید.با آرزوی توفیقات الهی برای حمید عزیز

  3. سعید گفت:

    بویر نیوز چی شد کل کابینه از استان خودمون بود به قول شما چی شدن وزارتون

  4. دکتر فیسا گفت:

    با سلام .به نظر من مردم سالاری یعنی احترام گذاشتن به نظر مردم (یعنی نظر اکثریت )اجازه بدین اکثریت برای اقلیت تصمیم بگیرد حالا اگر کسی از چهار چوب قانون تخطی کرد راههای برخورد قانونی تعریف شده یکی از این راهها در مورد وزیران استیضاح مجلسه .ان شااله که آقایون به فکر این همه جون بیکار و بدون پارتی توی این مملکت باشند.

  5. سميه گفت:

    مگر در دانشگاهها آدم قحطي است كه يك آدم مشكوك وزير علوم بشه و بعد استيضاح شود. دكتر عارف بهترين گزينه است.

دیدگاه شما