چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 16:40

اعلام روز عید سعید فطر در قم

رؤیت هلال ماه شوال از هم اکنون غیر ممکن است و لذا تعیین قطعی روز عید فطر در زمان فعلی که چند روز به پایان ماه رمضان باقیمانده، اقدامی غیر ممکن به شمار می رود.

 

سید “کمال حیدری” روحانی عراقی تباری که در شهر مقدس قم اقامت دارد و از طریق حضور در شبکه ماهواره ای “الکوثر” توانسته شهرت قابل توجهی در جهان عرب برای خود کسب کند، روز پنج شنبه را روز عید فطر اعلام کرد.

دفتر سید “کمال حیدری” با انتشار بیانیه ای در این باره نوشت:‌ به اطلاع کلیه برادران و خواهران ایمانی و روزه دار مى رساند، بر اساس مبناى فقهى آیت الله سید کمال حیدرى و بر پایه محاسبات و داده هاى فلکى، هلال ماه شوال در شامگاه چهارشنبه ۱۳۹۲/۵/۱۶ در تمامى مناطق آمریکاى جنوبى، و برخى مناطق آمریکاى مرکزى و بخشى از قاره آفریقا قابل رؤیت است.

لذا بر این اساس، روز چهارشنبه آخرین روز ماه مبارک رمضان بوده، و پنجشنبه ۱۳۹۲/۵/۱۷ روز اول ماه شوال و عید سعید فطر خواهد بود.

گفتنی است سید “کمال حیدری” در حالی عید فطر را رسما از جانب خود اعلام کرد که تا به این لحظه فقط عربستان سعودی این کار را کرده، زیرا رؤیت هلال ماه شوال از هم اکنون غیر ممکن است و لذا تعیین قطعی روز عید فطر در زمان فعلی که چند روز به پایان ماه رمضان باقیمانده، اقدامی غیر ممکن به شمار می رود.

منبع :شیعه انلاین

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=61172
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما