دوشنبه 14 مرداد 1392 - 11:19

چشم امید «امیدی» به مهربانی‌های ایرانیان + تصاوير

محمد؛ نوجوان 17 ساله ای است که با وجود مشکلات فراوان، برای مردم دیارش «کلیدهای رئیس جمهور» را آرزو می کند.

خبرگزاری فارس: چشم امید «امیدی» به مهربانی‌های ایرانیان+عکس

به گزارش بويرنيوز به نقل از سایت سفیرافلاک، محمد امیدی نوجوان 17ساله ؛مادرزادی مبتلا به یک نوع اختلال جسمانی است.اما برای خودش دنیایی دارد.نان بازوی خودش را می خورد و دستش را جلوی کسی دراز نمی کند.از روزگار هم گلایه ندارد و  از آنچه که دارد و ندارد ناراضی نیست.

محمد حتی رنگ آرزوهایش هم با آرزوهای مردم  فرق دارد.دنیای محمد خیلی کوچک  است اما بزرگتر از دنیای ساختگی ماست.

محمد امیدی؛ به جز مشکل ظاهرش، به بیماری صرع نیز مبتلاست و می بایست دور از گرما و سرما باشد، امری که در این روزهای گرم تابستان برای او گریزی از آن نخواهد بود اما کار طاقت فرسای دست فروشی در خیابانها نمی گذارد تا از گرمایی که برای او بسیار مضر است دور باشد.

 

 

محمد می گوید: من در خانواده ای 4 نفره در یک خانه 60 متری زندگی می کنم؛ من تنها پسر خانواده هستم ومجبورم کار کنم، آن هم در این روزهای گرم .چه کنم ، چاره ای ندارم؛ پدرم سال گذشته فوت کرده و تنها نان آور خانواده من هستم.

از او می پرسم :”نهادهای دولتی به شما کمک می کنند؟”در جواب می گوید: اداره ی بهزیستی و کمیته امداد در مجموع ماهیانه 90 هزار تومان به ما کمک می کنند ولی این مبلغ به همراه یارانه ای که دریافت می کنیم کفاف اداره ی خانواده را نمی دهد و برای تأمین مخارج زندگی باید کار کنم.

 

 

امیدی با امیدواری می گوید: من اصلا از چهره ی خودم ناراحت نیستم و به راحتی با دوستانم و دیگران ارتباط برقرار می کنم.

محمد درمورد عمل جراحی فک و صورت خودمی گوید: برای عمل جراحی فک نیاز به چهل میلیون تومان است، عمل جراحی صورتم نیز در همین حدود است؛ برای تأمین مخارج عمل جراحی به ادارات مختلف سر زده ام اما آنها درمجموع فقط می توانند در حد ده-پانزده میلیون تومان به من کمک کنند که در برابر هزینه کلی بسیار ناچیز است.

 

 

محمد برای دردهای دیگران بیشتر از خودش نگران است و دوست دارد کلید های رییس جمهور مرهم دل مردم دیارش باشد.

محمد از علاقه شدیدش به رهبر می گوید و آرزویش دیدار با رهبری است.این را که می گوید حلقه های اشک را نمی تواند از چهره اش مخفی کند.

به هر حال امیدواریم که هر کسی که این گزارش را مطالعه می کند و توانایی دارد، به محمد کمک کند تا او نیز طعم زیبای زندگی را بچشد و بتواند به تحصیلات خود ادامه دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=60627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ب گفت:

    درود بر محمد چهره درون باید زیبا باشد که محمد دارد

  2. طلوع گفت:

    با سلام ادرس یاشماره حساب یا شماره تماس بنویسیدبرای کمک به ایشون

دیدگاه شما